"Při čtyřiadvacítce jsem s ní měl trošku problém, protože mě loket bolel. Zase mě to ale neomezovalo, abych jel co nejrychleji. Pohyblivost ještě není optimální, ale pracuji na tom. Pořád je co zlepšovat," prohlásil Enge.
Liberecký rodák se zranil na konci března při závodě seriálu American Le Mans Series, kdy narazil se svým vozem do zdi. Následovala složitá operace a několikatýdenní klid.
"Počítám s tím, že ji ještě nějaký ten měsíc ucítím. Na druhou stranu ale funguje dobře a neomezuje mě při řízení. Naštěstí mohu být rychlý nebo se snažit jezdit rychle," řekl třicetiletý jezdec.
Enge se do závodního kolotoče vrátil v polovině června, kdy se představil v Salt Lake City. Dokonce tady vyhrál. Poté usedl do vozu Aston Martin v Le Mans a už tak spokojený nebyl. Kvůli dešti v druhé polovině kvalifikace nenavázal na předešlých pět nejlepších časů ve třídě a nevydařil se mu ani závod. Jeho kolega Johnny Herbert poškodil vůz při výletu mimo trať a Engeho posádka přišla o reálnou šanci na vítězství ve třídě. Nakonec dojela čtvrtá.
"Byl to trochu smolný závod. Tři čtvrtiny jsme vedli, ale pak přišla drobná chyba a závod byl pro nás prakticky rozhodnutý. Ostatní vozy totiž neměly žádný technický problém. Aston Martin jako takový však byl spokojený, šest aut se dostalo do cíle a jedno vyhrálo," sdělil Enge.
Ten startoval o minulém víkendu v MS vozů GT na italské Monze. Usedl do vozu Ferrari 430. Získal dva body do celkového hodnocení kategorie GT2. Ve voze se střídal s Britem Mullenem. Ale spokojen s dosaženým výsledkem rozhodně nebyl.
"Nebyl to dobrý moc víkend. Už v tréninku jsme měli velké problémy s nastavením vozu. Tým se právě vrátil ze závodu v Le Mans a na přípravu mu nezbyl čas," konstatoval Enge. "Náš největší problém byly pneumatiky, kterým zdejší tropické počasí vůbec nesvědčilo."
Enge s Mullenem dokončil závod celkově na 22. místě, v kategorii GT2 získali sedmé místo.
Momentálně se česká okruhová jednička věnuje testování pneumatik v Monze a poté se přesune do belgického Spa, kde jej čeká oficiální testování na červencovou čtyřiadvacetihodinovku, v které bude jeho týmovým kolegou i Jaroslav Janiš. Ještě před ní se ale Enge představí v závodě ALMS v Severní Americe.
Výsledky závodu na Monze:
1. Wendlinger, Sharp (Aston Martin DBR9) 2:00:19.905 hod., 2. Montanari, Ramos (Maserati MC12 GT1) -5.619 vt., 3. Hezemans, Deletraz (Corvette C6R) -8.519, 4. Biagi, Bartels (Maserati MC12 GT1) -15.175, 5. Kumpen, Longin (Corvette C5R) -28.924, 6. Babini, Davies (Aston Martin DBR9) -46.509, 7. Lechner, Lichtner-Hoyer (Aston Martin DBR9) -1:45.263, 8. Piccini, Bertolini (Maserati MC12 GT1) -1:46.347, 9. Pier Guidi, Giannoccaro (Maserati MC12 GT1) -1 kolo, 10. Kox, Menten (Lamborghini Murcielago) -1 kolo, 11. Peter, Hines (Corvette Z06) -1 kolo, 12. Monfardini, Toccacelo (Aston Martin DBR9) -2 kola, 13. Casadei, Cloet (Corvette C5R) -3 kola, 14. MacAri, Aucott (Maserati MC12 GT1) -3 kola, 15. (1. v GT2) Bruni, Ortelli (Ferrari 430 GT2) -3 kola, 16. Muller, Vilander Ferrari 430 GT2 -3 kola, ...22. Enge,Mullen (Ferrari 430 GT2) -4 kola.
Průběžné poradí MS jezdců GT1:
1. Thomas Biagi (It.) 21 bodů, 2. Anthony Kumpen, Bert Longin, Karl Wendlinger a Ryan Sharp 20, 3. Miguel Ramos a Christian Montanari 19, 4. Jean-Denis Deletraz (Švýc.), Mike Hezemans, Christophe Bouchut a Stefan Mücke (Něm.) 18, 5. Andrea Bertolini (It.) a Andrea Piccini (It.) 15, 6. Fabio Babini (It.) a Jamie Davies 12, 7. Mika Salo 10.
Průběžné pořadí MS jezdců GT2:
1. Toni Vilander (Fin.) a Dirk Müller (Něm.) 38 bodů, 2. Gianmaria Bruni (It.) a Stephane Ortelli (Mon.) 18, 3. Tim Mullen (V. Brit.) 16, 4. Emanuele Busnelli (It.) a Marcello Zani (It.) 15, 5. Paolo Ruberti (It.) a Damien Pasini (Fra.) 14, 6. Matteo Cressoni (It.), Michele Rugolo (It.), Emmanuel Collard (Fran.) a Matteo Malucelli (It.) 13, 7. Andrew Kirkaldy (Angl.) 12, 8. Leo Machitski (Rus.) a Sean Edwards (Angl.) 9, 9. Tomáš Enge (ČR) 8.