Česká výprava však dokázala do Nizozemska přivézt náhradní stroje. „Byl to velký šok. Myslel jsem, že je to konec a titul je pryč,“ přiznal Markvart.
V noci z pátku na sobotu všem poškozeným českým reprezentantům přivezli nové stroje a o dvě hodiny později začala jejich úprava. „Bylo to hrozné. Měl jsem skvěle připravenou motorku a najednou jsem se probudil a neměl jsem nic. V hlavě jsem to měl pořád. Přemýšlel jsem, kde motorka je,“ řekl.
Markvart nakonec odstartoval na stroji, na kterém o dva týdny dříve úspěšně bojoval na Šestidenní. „Výhoda byla, že jsem motorku znal, ale na druhou stranu jsem na ní jel šest dní na maximum. Přemýšlel jsem, zda ta technika vydrží, ale klaplo to,“ oddechl si 22letý motocyklista, který byl v ME loni celkově třetí a o rok dříve druhý.
Problém byl i v tom, že přišel také o veškeré oblečení. „Všechno jsem si musel půjčit. A například chrániče jsem měl o velikost menší.“
Markvart, který se v polovině října podílel na úspěchu seniorské reprezentace na Šestidenní. I díky němu Češi skončili ve Španělsku třetí a poprvé od roku 1994 se probojovali na stupně vítězů.
„Mám za sebou nejlepší sezonu, jaká mohla být. Z pohledu Šestidenní i výsledku v mistrovství Evropy. Připravoval jsem se na ni hodně dlouho, do zimní přípravy jsem dal všechno,“ uvedl Markvart, který se bude snažit v příštím roce evropský titul obhájit. Vedle toho si chce vyzkoušet i starty v seriálu MS.
„Chtěl bych ukázat, že ho můžu jezdit. Na Šestidenní jsem si porovnával časy s pravidelnými účastníky MS a kolem desítky jsem byl. Když zapršelo, tak jsem byl i kolem třetího. To je fantastické,“ pochvaloval si závodník z Liberce, jemuž k životní sezoně pomohlo i členství v Dukle Praha.
Jako jeden z mála endurových jezdců je profesionálem. „Snažím se dělat to samé, co fabričtí jezdci. Mám kamarády ve Francii, se kterými jsem v kontaktu,“ doplnil Patrik Markvart.