"Bude odpovědný za vývoj," oznámil sportovní ředitel týmu Jan Kalivoda. "Ukončili jsme totiž spolupráci s Mario Kressem."
Populární Němec, jemuž se přezdívalo Supermario podle postavičky z počítačové hry, se chce podle Kalivody věnovat soukromému byznysu.
"Vyjádřil přání posunout se dál. Věděli jsme to už před koncem sezony. Ve styku zůstaneme, budeme s ním některé věci konzultovat.
Jen v týmu už nebude."
Kress byl jedním z důležitých pilířů, na kterém Buggyra postavila své úspěchy. "Má na nich velkou zásluhu. Podílel se na třech titulech, takže pro něj nebylo nic jednoduchého hledat motivaci. Pro nás to bude další výzva, s kterou si chceme poradit," nebojí se Kalivoda.
Vršeckému věří. "Naše spolupráce je dlouhodobá. Už se spolupodílel na stavbě aut, na nových technologiích, není to pro něj zase taková novinka," pronesl manažer. "Bude něco jako technický ředitel."
Vršecký na webu své stáje prohlásil: "V průběhu deseti let jsem najel tisíce kilometrů a taky vyhrál pár závodů, takže o autech asi něco málo vím." Nové funkce se nebojí: "George Clooney říká v jednom z dílů Dannyho parťáků, že začátek každého velkého problému je zároveň začátkem ještě větší příležitosti."
Roudnický pilot se pokusí o vítězný hattrick, jenže zatím k sobě nemá parťáka. Adepti jsou tři: Švýcar Markus Bösiger, který Buggyru v posledních letech reprezentoval, Uwe Nittel z Německa a ruský jezdec Michail Konovalov.
Někdejší evropský šampion Bösiger možná ze hry vypadne. "Ani se mu moc nechce závodit. Na druhou stranu je to pro něj i byznys." Rus a Němec na podzim testovali buggyry v Mostě. Oba jsou z trhů, které jsou pro stáj zajímavé. A boss Kalivoda se zatím spíš přiklání pro Nittela. "Neměl zkušenosti s tahačem, přitom ukázal největší potenciál," rozmýšlí Kalivoda.
Žádný zelenáč ovšem Nittel není. Je mu čtyřicet let a během motoristické kariéry nasbíral 34 startů v mistrovství světa v rallye, poslední předloni v Turecku. "Teď je testovacím jezdcem Mitsubishi, má také svoji jezdeckou akademii."
Evropský šampionát tahačů vypukne 23. května v italském Misanu, seriálmá jen 8 zastávek. V Mostě se jede tradičně koncem srpna. "Ještě je v jednání exhibiční závod v Rusku," informoval Kalivoda.
Kromě změn v technice bude i novinka ve sportovním řádu. Měřený trénink se rozdělí na dvě části - deset nejlepších ve druhé fázi pojede na 1 kolo. "Takové malé finále, divácky atraktivní."