Pořadatelé z francouzské společnosti A.S.O. připravili pro startující náročnou, více než 9000 km dlouhou trať, kterou tentokrát tvoří spíše kratší měřené úseky oproti dřívějším zvyklostem.
Upraveny byly i podmínky pro závodníky - až na kategorii automobilů byly sníženy maximální rychlosti, zejména s ohledem na řadu tragických nehod motocyklistů v minulém ročníku.
Pozměněn byl i způsob navigace, jenž se přiblížil dřívějšímu - méně elektronickému - modelu.
I přesto se na legendární africké dobrodružství hlásil rekordní počet závodníků a velká řada jich byla odmítnuta.
Nakonec by se na start mělo postavit 188 aut, 240 motorek a 80 kamionů.
Program:Sobota 31. prosince: Lisabon - Portimao (Portugalsko), 370 km/83 km rychlostní zkouška. |
Nebudou mezi nimi chybět prakticky žádné velké postavyminulosti ani vítězové zatím posledního ročníku.
Francouzská legenda Stéphane Peterhansel bude útočit již na
svůj devátý triumf na Dakaru, jeho krajan Cyril Despres byl v roce 2005 nejrychlejší na motocyklu a nadvládu mezi kamiony se pokusí udržet piloti ruských kamazů.
Tu by však rádi ukončili dva čeští zástupci mezi nejtěžšími speciály Karel Loprais a Tomáš Tomeček s tatrami.
Nadcházející ročník dakarské rallye opět zpestří premiérovým startem velká postava "klasické" světové rallye. Po Colinu McRaeovi se vstříc africké poušti vydá Španěl Carlos Sainz.
Dvojnásobný světový šampion bude součástí továrního týmu Volkswagen, a přestože má s vytrvalostními soutěžemi minimum zkušeností, je považován za jednoho z favoritů hlavní automobilové kategorie.
Česko budou vedle šestinásobného vítěze Lopraise a Tomečka zastupovat mezi kamiony Martin Macík, motocyklista Ivo Kaštan a Peter Jerie jedoucí se speciální bugginou nizozemského týmu Fast and speed. Své zastoupení v závodě bude mít v postavě motocyklisty Jaroslava Katriňáka i Slovensko.