Bylo to působivé! Alonso častuje ironickými narážkami vlastní auto

Fernando Alonso ve voze stáje McLaren během tréninku na Velkou cenu Austrálie.. | foto: AP

16 2017
Další frustrující závod pro Fernanda Alonsa, další zoufalé poznámky do vysílačky v průběhu závodu, další vlna kritiky na adresu svého vlastního týmu. Velká cena Bahrajnu byla pro dvojnásobného mistra světa trápením. „Nikdy v životě jsem neřídil auto s tak malým výkonem,“ nechal se slyšet.

K pochopení Alonsa a jeho naprosté frustrace je třeba podívat se na výsledky a průběh předsezonních testů. Ty totiž byly pro jeho tým McLaren obrovským průšvihem. Před letošní sezonou uvolnila FIA vývoj motorů. Po třech letech tedy mohly výrobci přepracovat své pohonné jednotky, vyřešit poruchové partie, navýšit výkon.

Fotogalerie

Mercedesu se to povedlo, Ferrari ještě líp, Renault alespoň neztratil, ale Honda to nezvládla. Nejenže motor ztrácí ve výkonu více než loni, nejenže si Alonso hned po první jízdě stěžoval, že na rovinkách je o 40 km/h pomalejší než soupeři, Honda nedokázala postavit ani spolehlivý agregát. Dojet do cíle, to je zatím letos pro Fernanda Alonsa nesplnitelný sen.

Přitom v závodě v Bahrajnu se dlouho držel. Po výborné kvalifikaci jezdil v první polovině na bodech, bojoval o ně do poslední chvíle. Tedy do 54. kola, kdy s technickou závadou zabočil do boxové uličky. Závodní kola pro něj měla stále ten samý scénář - v technických pasážích okruhu soupeřům jako Daniil Kvjat nebo Jolyon Palmer stačil a občas je i předjel, na rovince se jim stěží bránil. Prohnali se kolem něj i dva najednou.

„Naše absolutní rychlost na rovince byla po celý závod působivá,“ řekl ironicky. „Jediným pozitivem tohoto závodu je, že jsme jezdili blízko za body. Jinak to byla hrůza. Nikdy v životě jsem neřídil auto s tak malým výkonem.“

Na cílové rovince neměl Alonsa chvíli klidu, motor Honda mu totiž nedovolil, aby si odpočinul. „Občas jsem se na cílové rovince podíval do zrcátek a viděl 300 nebo 400 metrů za sebou nějaké soupeře, tak jsem řešil nastavení a poslouchal instrukce. Při brzdění do zatáčky jsem zjistil, že jsou vedle mě. Přišlo mi to nemožné,“ kroutil hlavou španělský jezdec.

Závod jsme sledovali minutu po minutě

Vzhledem k tomu, kolik výkonu pohonná jednotka od Hondy ztrácí na konkurenci, je jasné, že McLaren nepostavil letos špatné auto po aerodynamické a mechanické stránce. V zatáčkách a dalších technických pasážích je občas lepší než někteří soupeři. Navzdory svému motoru, kterému navíc musely být kvůli nebezpečí poruchy sníženy otáčky. „Nevím, kolik výkonu jsme měli v závodě v porovnání s normálními podmínkami. Ale jak v kvalifikaci tak v závodě jsem byl strašlivě pomalý. Čekáme na nový prototyp, ale ten nebude hned a je jasné, že nejbližší tři závody budou dalším trápením.“

Kdy může McLaren skutečně získat první body? Fernando Alonso doufá, že snad v jeho domácím závodě. „V Rusku hraje síla motoru také velkou roli, takže prvním závodem bez dlouhých rovinek, kde bychom snad mohli uspět, je Barcelona,“ očekává nešťastný pilot, který asi dodnes lituje odchodu z týmu Ferrari. Mohl být v roli Kimiho Räikkönena nebo Sebastiana Vettela, mohl opět vyhrávat, místo toho je přímým účastníkem pádu legendy jménem McLaren.

Autor:

Sport v roce 2019

27. 9. - 6. 10. (Dauhá, Katar)
20. 9. - 2. 11. (Japonsko)
26. 12. - 5. 1. (Ostrava a Třinec)
  • Nejčtenější

Česko - Anglie 2:1, senzační triumf fotbalistů trefil Ondrášek

Čeští fotbalisté se parádně předvedli. V kvalifikaci o postup na mistrovství Evropy 2020 jako první obrali o body dosud...

Program MS v ragby 2019. Japonsko poprvé v play off

Mistrovství světa v ragby začalo 20. září, finále je na programu 2. listopadu. Jasně nejdelší a podle mnohých také...

Čínská odveta? Financování Slavie má být zastaveno, řekl prezident Zeman

Vzájemné vypovězení sesterské smlouvy mezi Prahou a Pekingem by mohlo silně ovlivnit i český fotbal. Čína má v rámci...

Kurz 430, že dá gól. A on ho dal. Sázejícím tak vystřelil desítky tisíc

V souboji s Třebíčí vstřelil gól, který prakticky nic neřešil, ovšem hned v několika domácnostech po celé republice je...

Česko - S. Irsko 2:3, fotbalisté prožili poločas hrůzy, pak se zvedli

Pískot fanoušků už po deseti minutách, tři inkasované góly do poločasu. Čeští fotbalisté v přípravném utkání prožili...

Premium

Gott šel měsíc před smrtí do Archivu bezpečnostních složek. Měl čisté svědomí, říká Špátová

Ten titulek musím hned opravit, protože Olga Špátová s Karlem Gottem prožila vlastně roky dva. Už před deseti lety, k...

Premium

Lara Fabian oslaví v Praze narozeniny. Máme exkluzivní přednostní nákup vstupenek

Po dvou letech se 9. června 2020 vrátí do Prahy Lara Fabian. Zpěvačka belgicko-italského původu má k českému publiku...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

  • Další z rubriky

Vystrčíme parohy. Lacko chce v příští sezoně sesadit Hahna z trůnu

Jsou před roudnickou Buggyrou už jen samá pozitiva a závodní jistoty? „Cítím, že příští rok budeme ještě silnější,“...

Prokop v Maroku havaroval, navigátor Tománek skončil v nemocnici

Martin Prokop havaroval ve třetí etapě Marocké rallye. Podle fotografií uveřejněných na pilotově facebooku značně...

Mercedes vyrovnal rekord. Pošesté za sebou získal Pohár konstruktérů F1

Dominance, která nemá obdoby, je potvrzena. Tým Mercedes ovládl Velkou cenu Japonska formule 1 a získal pošesté za...

Mercedes zaútočí na triumf v Poháru konstruktérů, zastavit ho může tajfun

Formuli 1 v neděli čeká Velká cena Japonska a stáj Mercedes si může v Suzuce s předstihem zajistit rekordní šestý...

Najdete na iDNES.cz