Deset měsíců uplynulo od chvíle, kdy se vedení roudnického týmu Buggyra rozhodlo rekord pokořit.
Ve středu poprvé za volant neznámého vozu usedl i Mohammed Sulajem, který se bude po boku Davida Vršeckého pokoušet o překonání hranice. Cílem je dosáhnout rychlosti 302 kilometrů v hodině.
Horečné přípravy stáje ve středu v dějišti vrcholily. Tým ve spolupráci s týmovými inženýry ladil motor, oba jezdci se šéfy týmu probírali strategii, jak rekordu na třináctikilometrovém dálničním okruhu dosáhnout, a doměřovala se trať.
Poslední testy však piloti neabsolvovali s Vršeckého modrou buggyrou, která je na rekord speciálně upravena, ale se stříbrným vozem, s nímž Gerd Körber vyhrál Evropský pohár. "Ukázalo se, že Mohammed je zkušený závodník, který už má něco za sebou," pochválil Sulajema po odpolední projížďce poradce týmu Martin Koloc.
Sulajem jízdu absolvoval sice na dubajském dálničním okruhu, kde se pokus o rekord uskuteční, ale za běžného provozu. Ve čtvrtek už bude dálnice truckerům zcela k dispozici. K rekordu může dojít v podstatě kdykoliv během pětihodinové výluky, která bude zahájena v 11:00 SEČ.
Tým žil dlouho v přesvědčení, že na čele rekordních tabulek je jistý německý závodník, ale nedávno se prý podařilo rekordní hranici zvýšit v USA.
Charakteristika závodního trucku neumožňuje, aby se pilot jednoduše rozjel a čekal do chvíle, až dosáhne nejvyšší možné rychlosti. V běžných závodech Evropského poháru je navíc maximální rychlost omezena na 160 kilometrů a na ní je stroj konstruován.
"V úvodní fázi, která bude dlouhá 680 metrů, se budu chtít dostat na rychlost 230 kilometrů. Tu musím udržet během dalších 1500 metrů, kdy se bude chladit motor. No a až teprve potom opět opět zrychlím a předpokládám, že tak 4,5 kilometru od startu už bych mohl na těch 300 kilometrů dosáhnout," popsal své představy o rekordu Vršecký, který se do vozu posadí při první jízdě.
K tomu, aby byl rekord překonán, nestačí pouze rychlosti dosáhnout, nýbrž i vydržet v ní nejméně po dobu jednoho kilometru, případně dosáhnout průměrné rychlosti na stejnou vzdálenost. Tým hodlá zvolit opatrnější strategii útoku na rekord. Jízda v tak vysoké rychlosti ještě nikde na světě nebyla odzkoušena a není zřejmé, co udělá s motorem. I proto se zpočátku nebude hned útočit na maximální hranici. "Nejdříve chceme překonat světový rekord a až další pokus by měl být absolutní," vysvětlil Kalivoda.
Je pravděpodobné, že první úkol se podaří splnit bez větších obtíží. Už během testování na letišti ve Vodochodech se bez větších aerodynamických úprav vůz dostal k rychlosti 280 km/h. "Až vyhodnotíme, jak se truck choval, tak budeme postupovat dál," nastínil čtvrteční plán manažer.