

Závodní vůz Mercedes AMG GT4, fešáka s podsvětlenou maskou, bude i v letošní sezoně využívat česká stáj Buggyra ZM Racing. Auta nasadí rovnou dvě, to je novinka. Zúčastní se s nimi GT Cup Series, která zavítá do Mostu i Brna. Jak okruhové „žihadlo“ vypadá? Tým ho ukázal při testování v Mostě. Má volant jako gamepad od herní konzole, hasicí trysky v motoru anebo nádrž v kufru. Krotit až 476 koní bude zkušený pilot Adam Lacko s talentovanou Aliyyah Kolocovou, účastnicí Dakaru, s nimi talentovaní jezdci z týmové akademie.
Autor: Ondřej Bičiště, MF DNES
Pro okruhové testování využívá stáj z Roudnice nad Labem především Autodrom Most, kde měla v tomto týdnu pronajatý jeden box.
Autor: Ondřej Bičiště, MF DNES
Nejede? Zatlačit zpátky! Testování pomáhá odstranit mouchy, pokud se objeví, a vůz vyladit.
Autor: Ondřej Bičiště, MF DNES
Prohlídka motoru očima zkušených mechaniků.
Autor: Buggyra ZM Racing
Takto vypadá kokpit mercedesu. Volant je závodní, ne klasický oválný. Spousta tlačítek je i na bočním panelu.
Autor: Petr Bílek, MF DNES
Volant je jako gamepad. Kromě startovacího tlačítka má řadu dalších. Například PIT, což je omezovač rychlosti v boxové uličce na povolenou hranici. Nebo FLASH, blikání světel pro upozornění pomalejších vozů. Dále třeba zapnutí komunikace s týmem, neutrál, ostřikovač či přepínání mezi jízdními režimy (PG+, PG-). Řadí se pádly pod volantem.
Autor: Ondřej Bičiště, MF DNES
Na digitálním palubním displeji vidí pilot nejdůležitější informace. Aktuální rychlost, zařazený rychlostní stupeň, informace o benzinu a chladící kapalině, číslo kola nebo časový rozdíl oproti nejlepšímu kolu. Horní led diody signalizují stupně řazení.
Autor: Petr Bílek, MF DNES
Na testování panovaly v Mostě ideální podmínky, auta svištěla i po cílové rovince kolem tribun. Maximální rychlost auta čítá přes 250 km/h v závislosti na podmínkách.
Autor: Ondřej Bičiště, MF DNES
Pohled do vnitřností mercedesu, tedy do jeho motoru 4.0L V8 biturbo. Přesný obsah je 3 982 cm3, kroutící moment až 630 Nm.
Autor: Ondřej Bičiště, MF DNES
Mercedes AMG GT4, stejně jako většina závodních vozů, je vybavený hasicím systémem. Obsahuje hasicí trysky rozmístěné v kritických částech vozu. Na fotce v motoru, kde jsou dvě, ale také i v kokpitu či u palivového systému. Dá se aktivovat manuálně nebo automaticky při detekci požáru. Používá se speciální prášková směs, která nepoškodí elektroniku a další důležité komponenty.
Autor: Petr Bílek, MF DNES
Závodnice Yasmeen Kolocová pomáhá s demontáží kola.
Autor: Petr Bílek, MF DNES
Adam Lacko si před jízdou oblékl nehořlavou kuklu, pak si nasadil helmu.
Autor: Ondřej Bičiště, MF DNES
Závodní helma je přizpůsobena pro komunikaci s týmem.
Autor: Ondřej Bičiště, MF DNES
Dolít kapaliny, poslední kontrola a může se vyrazit.
Autor: Ondřej Bičiště, MF DNES
Přední brzdy a brzdový kotouč.
Autor: Petr Bílek, MF DNES
Pohled na závodní vůz zezadu.
Autor: Ondřej Bičiště, MF DNES
V kufru je nádrž na 120 litrů paliva, kompresor řazení, nádoba na vzduch nebo chladič převodovky.
Autor: Petr Bílek, MF DNES
Tudy se tankuje palivo, nádrž má objem 120 litrů. Loni ve vytrvalostní 24H Series, kterou Buggyra vyhrála, se kvůli srovnání výkonnosti vozů nemohla vždy nádrž zaplnit celá. Třeba v Creventicu měla Buggyra povolených 95 litrů. Minimální oktanové číslo benzinu předepsané pro AMG GT4 je 98 oktanů, v závodech se používá 100 nebo 102 oktanů.
Autor: Petr Bílek, MF DNES
Na testování dohlížel i ředitel komunikace týmu Jan Kalivoda.
Autor: Ondřej Bičiště, MF DNES
Nasoukat se do vozu a vyrazit.
Autor: Ondřej Bičiště, MF DNES
Mercedes na trati mosteckého autodromu, okruh měří 4 212 metrů.
Autor: Ondřej Bičiště, MF DNES
Aliyyah Kolocová je motoristickou „multiinstrumentalistkou“. Mění okruhový vůz za auto pro rallye, řídila i tahač nebo buginu.
Autor: Ondřej Bičiště, MF DNES
Lacko také závodil v tahačích, má titul mistra Evropy, teď je zpátky mezi automobilovými piloty.
Autor: Ondřej Bičiště, MF DNES
Mechanici mají k dispozici moderní diagnostickou techniku.
Autor: Ondřej Bičiště, MF DNES
Vůz připravený k testování v boxové uličce.
Autor: Ondřej Bičiště, MF DNES
Tým vozí své závoďáky v kamionech. Návěs je dvoupatrový, v horním patře je uskladněno auto.
Autor: Petr Bilek, MF DNES
A ve spodním patře je sklad náhradních dílů.
Autor: Petr Bílek, MF DNES
Jezdecká sestava Buggyry pro rok 2025 a vůz Mercedes AMG GT4. Dolní řada zleva Filip Nedoma, Miroslav Mikeš, Matyáš Puršl, horní řada zleva Martin Hudec, Aliyyah Kolocová, Adam Lacko.
Autor: Buggyra ZM Racing