Závodní tahače roudnického týmu už mají první show za sebou. Ačkoliv se Martin Koloc kvůli zdravotním potížím vzdal před časem vedení stáje, nemůže v Dubaji chybět hned jak zavrčí motory Buggyr.
Za obrovského zájmu lidí opět usedl do jednoho z tahačů a závodní speciál vedl po městě rychlostní 160 km/h. Druhý truck řídil David Vršecký a svezl v něm českého velvyslance v Arabských emirátech Romana Leszynského.
Tým Buggyra ale čeká v emirátech ještě jedna velká událost - dokonce by se dalo říci akce akcí: pokus o rychlostní rekord, při kterém by měl tahač roudnické stáje překonat hranici 302 km/h. Pokus je naplánován na 12. února.
"Auto pro rekordní jízdu je už hotové a připravujeme jeho transport do Dubaje. Jsem na něj moc zvědavý. Rychlost přes tři sta bude pro truck téměř kosmická," prohlásil Martin Koloc.
Do kabiny upraveného závodní trucku usedne při pokusu o rekord jako první jeho tradiční český pilot David Vršecký a také domácí jezdec Mohammed ben Sulayem, který je čtrnáctinásobným vítězem Rallye Střední Východ.
Buggyra ale do pokusu o rekord půjde řádně upravená. Pro běžné okruhové závody trucků je upravena na maximální rychlost 160 km/h. Technici proto museli auto pořádně předělat. Čekalo je zhruba pět tvrdých oříšků.
Aby se buggyra mohla řítit pro trucky nevídanou rychlostí, dostala jinou převodovku. Vzhledem k tomu, že otáčky motoru zůstávají stejné jako při okruhových závodech, změnili technici stálý převod. Ten nyní teoreticky umožňuje autu, aby jelo až 350 km/h.
Truck bude mít menší světlou výšku. Zatímco při závodech FIA je nejméně 20 cm, vůz pro rekordní jízdu bude sedět o sedm centimetrů níže k silnici.
Pneumatiky používané během sezony jsou konstruovány na 160 kilometrů v hodině, neboť vyšší rychlost při okruhových kláních trucky nedosahují. Rekordní vůz proto bude obut speciálními pneumatikami Rigdon s nižším valivým odporem testovanými na rychlost 350 km/h. Na zadní nápravě bude použita jen jednoduchá montáž kol.
Motor Buggyry má pro okruhová klání výkon zhruba 1400 koní. Pro rekord se zvýší na 1700 koní. To si vyžádá změny v chlazení agregátu. Například teplota výfukových plynů za turbodmychadlem bude zhruba 800 stupňů. Turba proto budou chlazena náporově.
Nejvíce změn ale zaznamenala karoserie. Tradiční kapotáže prakticky zmizely. K vylepšení aerodynamických vlastností Buggyry použil tým model 1:15, který zkoušel ve větrném tunelu. Výsledkem je nová kapotáž, která snižuje aerodynamické ztráty až o 40 procent. Auto bude také o půl tuny lehčí, neboť nebude používat nejrůznější filtry či nádrže.