Jenže člověk míní a? V tomto případě člověk mění. "Uvědomoval jsem si v té době všechny možná následky pro rodinu, pro firmu. V té době jsem si opravdu myslel, že do závodního auta už nikdy nesednu. Jenže letos jsem u televize hltal Dakar, bylo mi líto, že tam nejsem. Když jsem viděl tu krásnou přírodu a záběry z vrtulníku... Říkal jsem si, že se tam musíme s Mirkem Zapletalem zase vrátit," povídá Ouředníček.
Přitom jezdec Zapletal na tom byl zdravotně ještě hůř. Zatímco jeho navigátorovi stačily tři měsíce pasivní léčby v krunýři, on podstoupil operaci páteře a zotavení trvalo ještě déle.
Přesto se posádka přihlásila do seriálu mistrovství světa v Cross country rallye, která se od klasické liší tím, že závodníci se s tratí nemohou seznámit dopředu. O víkendu začínají závodem Baja Italia.
"Jde o seriál, v němž jsou závody dlouhé okolo 500 kilometrů a jsou proložené třemi tisícikilometrovými," vysvětluje muž, jenž žije ve Velkém Meziříčí.
Navíc se jim povedl husarský kousek. Sehnali totiž tovární BMW. "Původně bylo vyrobeno pro Katařana Nassera Al Attiyu a uspělo i na Dakaru. Sice je z roku 2009, ale pro nás je to krok, díky němuž můžeme držet kontakt se špičkou.
Strašně se do něj těším, protože v tak dobrém autě jsem ještě neseděl," hlásí 41letý Ouředníček.
Na tratě se tak vrací nejlepší česká automobilová posádka z Dakaru 2009. Jaká však bude sezona po vážném zranění, které způsobil pád auta do obrovské díry, parťáci netuší. "Strašně se těšíme. Na druhé straně v nás hlodá malá obava, jak to přijme tělo. Ještě horší však bude psychika. Obávám se, že před sebou zas uvidím nějakou díru a budu Mirka brzdit. Čím je člověk opatrnější, tím víc udělá chyb," přemýšlí Ouředníček.
Prostě jde o test, jestli se budou oba muži schopni vrátit do závodního světa. "V Itálii si vyzkoušíme, jak to bude vypadat. Zatím jsme akorát testovali v Senici." Pokud se jim comeback opravdu povede, půjde o malý sportovní zázrak.