„Promotér evropského šampionátu po nás chtěl, abychom se posunuli dopředu a vznikla větší mezera před Kyperskou rally, která se uskuteční na konci září,“ vysvětlil zástupce ředitele Barum rally Jan Regner.
Původní požadavek zněl o týden dřív, jenže v tomto termínu se pojede světová Německá rally. Barumka se proto posunula rovnou o dva týdny, což může přinést významný benefit. V rámci testu by mohli dorazit někteří pravidelní účastníci světového šampionátu.
Vrcholný seriál se totiž vrátí na asfalt po pětiměsíční pauze, od konce března do konce srpna se WRC jede výhradně na šotolině.
„Věříme, že někteří se tady objeví, aby si zase zvykli na asfalt,“ poznamenal Regner.
Na konkrétní jména je samozřejmě brzy, vždyť ještě neskončila ani letošní sezona. Ale tovární tým Volkswagen, který nedávno nasadil nové vozy Polo R5, už naznačil, že by na Zlínsko mohl zavítat. Ve stejném duchu se vyjádřil také vítěz Dakaru a mnohonásobný blízkovýchodní šampion Násir Al Attíja z Kataru.
Barum rally bude v příštím roce šestým podnikem osmidílného kontinentálního seriálu. Mistrovství Evropy začne v březnu na Azorských ostrovech a vyvrcholí začátkem listopadu v Maďarsku. Je to jediná změna v kalendáři, soutěž v Nyíregyháze nahradí legendární řeckou Rally Akropolis.
Zlínští organizátoři už začínají jednat o podobě příštího ročníku. Chtěli by zařadit úseky, které v posledních letech nebyly součástí harmonogramu.
„Rádi bychom se podívali na úseky, které by byly zcela nové, nebo dlouho nevyužívané,“ naznačil ředitel soutěže Miloslav Regner, který už objíždí místa, jimiž vede trať nejoblíbenější tuzemské automobilové soutěže. „V mnoha obcích se po nedávných komunálních volbách změnila zastupitelstva, takže se chceme seznámit s novými lidmi, se kterými jsme doposud nespolupracovali.“
Koncept soutěže bude stejný jako v minulých letech. Páteční dopoledne bude patřit kvalifikační zkoušce, odpoledne se v centru Zlína uskuteční slavnostní start, po němž bude následovat oblíbená večerní speciálka v ulicích města. Sobota a neděle nabídne přes dvě stovky kilometrů rychlostních zkoušek.