Plzeňský jezdec byl před rokem na Zlínsku senzačně nejrychlejší ze všech, jenže v oficiálních výsledcích nefiguruje. Vozy WRC se kontinentálního šampionátu neúčastní a kvůli tomu ani nejsou uvedeny v konečném pořadí.
S vozem kategorie Rally2 Pech na Barumce naposledy závodil v předcovidovém ročníku 2019, kdy jej na začátku druhé etapy vyřadily problémy s poloosou ze čtvrtého místa.
53. Barum Czech Rally ZlínČelo startovní listiny 1 Paddon, Kennard (N. Zéland) Hyundai i20 N Rally2 2 Llarena, Fernandezová (Špan.) Škoda Fabia RS Rally2 3 Dohnal, Švec Peugeot 208 Rally4 4 Franceschi, Malfoy Andy (Fran.) Škoda Fabia RS Rally2 5 Tempestini, Itu (Rumunsko) Škoda Fabia RS Rally2 6 Ostberg, Barth (Norsko/Švédsko) Citroën C3 Rally2 7 Marczyk, Gospodarczyk (Polsko) Škoda Fabia RS Rally2 8 Mabellini, Lenzi (Itálie) Škoda Fabia RS Rally2 9 Armstrong, Treacy (Irsko) Ford Fiesta Rally2 MKII 10 Wagner, Hain (Rak./Něm.) Škoda Fabia RS Rally2 11 Cais, Bacigál Škoda Fabia RS Rally2 12 Mareš, Bucha Toyota GR Yaris Rally2 14 László, Bán (Maďarsko) Škoda Fabia RS Rally2 15 Stříteský, Hovorka Škoda Fabia RS Rally2 16 Kopecký, Hloušek Škoda Fabia RS Rally2 17 Březík, Krajča Škoda Fabia RS Rally2 18 Pech, Uhel Škoda Fabia R5 |
V letošní sezoně už jednou s modelem Rally2 startoval, doma na sprintu v Plzni odstoupil z prvního místa kvůli problémům s palivovým čerpadlem Citröenu C3 Rally2.
Seznam přihlášených jinak zdobí hvězdy mistrovství Evropy i kompletní domácí špička. Hlavním favoritem nepochybně bude jedenáctinásobný vítěz Barumky Jan Kopecký, který od roku 2015 sbírá samá prvenství. Jenže v tak zvláštní situaci jako letos ještě nebyl. Do Zlína přijíždí bez vítězství. V této sezoně skončil dvakrát druhý a dvakrát třetí.
„Na Barumku se i tak těším. Z hlediska sezony bude klíčová,“ upozornil Kopecký.
Svými slovy připomněl, že zlínská soutěž má vyšší bodový koeficient než všechny zbylé podniky tuzemského šampionátu. Případná ztráta může být v boji o domácí trůn osudová. To si uvědomuje nejenom obhájce prvenství, ale také lídr seriálu Dominik Stříteský i piloti, kteří jsou v tabulce za průběžném druhým Kopeckým – třetí Adam Březík, čtvrtý Erik Cais či pátý Filip Mareš. Ten je jediným z tuzemské špičky, jenž neřídí Škodu Fabii RS Rally2, nýbrž Toyotu GR Yaris Rally2.
„Barumka je úplně jiný závod než ostatní,“ upozornil Březík. „Záleží na vytrvalosti, na tom, jak je člověk chytrý, jak umí pracovat s pneumatikami... Těch faktorů je zkrátka daleko víc, než jsme zvyklí.“
K tomu je nutné přidat silnou zahraniční konkurenci, protože na žádnou jinou soutěž domácího šampionátu nejezdí tolik cizinců. Do Zlína by mohla zavítat nejrychlejší pětice mistrovství Evropy. Přihlášku podali lídr a loňský šampion Hayden Paddon z Nového Zélandu, druhý Mathieu Franceschi z Francie, třetí Simone Tempestini z Rumunska, čtvrtý Mads Ostberg z Norska i pátý Mikolaj Marczyk z Polska. Rychlý nepochybně bude i loni bronzový Rakušan Simon Wagner.
„Bude to těžké, ale věřím, že proti kvalitní domácí konkurenci můžeme bojovat o vítězství,“ naznačil španělský mistr Evropy Efren Llarena. „Hodně ale bude záležet na počasí.“
Nejisté zůstává, zda na Moravu přijede Ostberg, mezi jehož úspěchy vyniká vítězství na světové Portugalské rally 2012. Na předchozí evropské soutěži v Římě vážně havaroval. Po nárazu do stromu skončil v nemocnici se zlomeným žebrem, zatímco jeho spolujezdec Patrik Barth má zlomenou čelist a kyčel. Navigátorova účast ve Zlíně je zcela vyloučena, nad příjezdem mistra světa kategorie WRC2 z roku 2020 visí otazník.
„Evropská účast odpovídá předpokladům. Jen je škoda, že svou sezonu v tomto seriálu už uzavřeli šotolinoví specialisté Sesks a Heikkilä,“ zmínil zástupce ředitele Barum rally Petr Linhart rychlé Seveřany. „Ale i tak vidím hlavní favority v české špičce. Pokud je bude chtít někdo z cizinců porazit, musí předvést heroický výkon.“