Lepší než on byli pouze Skandinávci. „Od prvního dne to byl náš cíl. Přesto mě mrzí, že nejsme třetí. Když jsme na toto místo nakoukli, chtěli jsme ho udržet,“ poznamenal Prokop, který závodil s Janem Tománkem ve voze Mitsubishi Lancer Evo IX.
V celkové klasifikaci jim patřila dvanáctá příčka.
O produkční bronz přišli až v poslední rychlostní zkoušce. Před ní měli na domácího Sandella k dobru 1,2 vteřiny, ovšem jeho útoku neodolali.
„Po posledním servisu jsme do toho šli naplno, ale Patrikovi tato zkouška svědčila víc než nám,“ uznal kvality soupeře. Prokop ve Švédsku startoval potřetí.
Předchozí dvě účasti mu vůbec nevyšly, pokaždé vylétl z trati. Letos se chyb vyvaroval.
„Hodně jsem se bál, že zase skončím mimo trať, protože tady je to coby dup,“ připomněl. „Ale auto bylo výborně nastavené, mohl jsem se na něj spolehnout,“ oceňuje práci svého týmu.
Letošní ročník Švédské rallye se od těch předchozích lišil. Provázelo ho teplejší počasí, než je obvyklé. Namísto sněhu proto posádky často jezdily po blátě a šotolině. „Tentokrát se nám hodily spíš zkušenosti z Finska. Jen jsme museli počítat s kameny, které po zmizení sněhu vylézaly na povrch,“ připomněl.
„Kvůli nim to bylo chvílemi nebezpečné. Nevěděl jsem, jestli to gumy vydrží.“ Prokop kromě dobrého výsledku zaujal také na tzv. Colinově skoku.
To je divácky nejoblíbenější místo, kde auta letí vzduchem až čtyřicet metrů. Český pilot se nenechal zahanbit, jeho skok patřil k těm delším. „Je to nečitelné místo, přes horizont je na něj špatně vidět. Nejezdím ho naplno, abych auto nezničil,“ popsal. „Skočil jsem víc, než jsem čekal. Byli tam kámoši, pořád mě provokovali. Tak jsem nechtěl, aby mě pomluvili,“ pousmál se.
Jihlavský závodník letos zvládá hned dva světové šampionáty. Vedle produkčního mistrovství znovu závodí v juniorském seriálu. Jeho diář je proto přeplněný. Nyní ho čeká šotolinový test před Argentinskou rallye, pak si musí zvykat na jiné auto. Koncem měsíce pojede s Citroënem C2 S1600 Mexikou rallye, která otevírá juniorský šampionát.
„Loni jsem s přesedáním z jednoho auta do druhého neměl problém, ale tentokrát bych nějaký test potřeboval. Jenže v Mexiku to není možné. Proto se obávám, že si budu hůř zvykat,“ strachuje se.