"V životě by mě nenapadlo, že bych někdy mohl jet mistrovství světa. Ani jsem nikdy neměl tak velké sny," přiznal Tarabus, který se představí s Danielem Trunkátem ve voze Fiat Grande Punto S2000.
Světový start je pro ně odměnou za dobrou sezonu, v níž zaujali třetím místem na Bohemii a stříbrem na Kopné. Ovšem o moc náročnější soutěž pro premiéru si zvolit nemohli.
Britská klasika je považována za nejtěžší v kalendáři. Splňuje veškeré představy o tom, jak má rallye vypadat - jízda po rozbité šotolině v lesích mezi stromy, při níž kameny odlétávají daleko od cesty.
"Už v tréninku jsem poznal, že mě čeká hodně těžká soutěž. Ale nevzdávám se předem," upozornil.
Jak se vůbec nečekaný start v mistrovství světa zrodil? Tým uvažoval o jednom závodě na šotolině. Přemýšleli hlavně nad rakouskou Waldviertel rallye, kde pravidelně závodí spousta Čechů. Ovšem pak někdo nadhodil, jestli by nebylo lepší jen na ostrovy.
"Já se toho chytil a výsledek je takový, že jsme tady," pousmál se Trunkát, který se stará o týmové finance. Jak drahá je účast v mistrovství světa? "Vyjde to stejně jako tři závody u nás."
Tarabus ještě nikdy nezávodil na šotolině. A vypadá to, že ani ve velšských lesích si jí moc neužije. Většina trati je totiž pokryta sněhem a ledem.
"Trošku mi to kazí dojem. Bojím se, že to bude boj o přežití," posteskl si Tarabus, který se před odletem do Walesu bál především pověstné ostrovní mlhy. "Snad nepřijde, to by bylo ještě horší než led."
Jak moc se mistrovství světa liší od českého šampionátu, to poznal už během seznamovacích jízd. Posádka z hotelu vyrazila brzy ráno a vše stíhala jen taktak. Ani na oběd neměla čas, vzala zavděk toasty.
"Vůbec jsme nestíhali. Pořadatelé naštěstí kvůli obtížným podmínkám určité zpoždění tolerovali. Jinak bychom některé testy projeli pouze jednou, na kontrolu bychom neměli čas," vydechl si Tarabus, kterému radou pomáhá také zkušený navigátor Filip Schovánek.
Naopak jízda v levém pruhu zlínskému jezdci problémy nedělá. Zvykl si na ni rychle.
"Jen při odbočování jsem občas chtěl najet do špatného pruhu," pousmál se Tarabus, který trénoval v "kontinentálním" autě s levostranným řízením. "Nedovedu si představit, že bych při tréninku seděl na jiné straně než při samotném závodě. To by nešlo."