Pátek 10. dubna 2020, svátek má Darja
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Fejfar je po výhře v Litvě druhý, stíhá čelo historických tabulek

Václav Fejfar v popředí. | foto: www.fejfar.cz

8 2016
Autokrosař Václav Fejfar vstoupil do nového ročníku mistrovství Evropy výborně. Byť v prvním závodě nešťastně přišel o možnost vyhrát, vítězstvím ve druhém se v průběžném pořadí vyhoupl už na 2. místo.

Ještě jedno vítězství, na které Jaroslav Hošek nezareaguje, a bude z toho pro Václava Fejfara dělené třetí místo v historických tabulkách! Jezdec z Lužan u Jičína totiž o víkendu v litevském městečku Vilkyciai ovládl finále kategorie Touring Autocross a připsal si na své konto 35. vítězství v evropském šampionátu.

Na stále závodící sedmdesátiletou legendu Hoška už ztrácí jen jedno prvenství, před nimi jsou s mírným náskokem ještě rovněž jezdící Němec Stubbe a jeho krajan Rösel.

„Je to hezké, ale tohle pro mě není až zase tak důležité jako ten nejbližší závod a pocit z dobrého závodění,“ řekl Fejfar, který svá vítězství jako jediný ze všech autokrosařů posbíral ve všech třech kategoriích - vedle současné Tourinf Autocross nejdříve v Buggy 1600 a poté i v Super Buggy.

Jak jste si zazávodil v úvodu sezony? Hlavně v Litvě, kde se jelo na úplně nové trati.
Tam výborně. Trať je přesně taková, jaké mi vyhovují. Je rychlá, se skákáním, tohle mám rád. Navíc zázemí je na vysoké úrovni, přístup pořadatelů výborný, zcela výjimečný zážitek.

V rozjížďkách vás bodově těsně předstihl Pleskovas, ale finále už bylo vaší záležitostí, vyhrál jste ho způsobem start cíl...
My jsme se na celý závod připravili dobře, i když na to po prvním podniku v Německu byl jen necelý týden. Děkuji mechanikům za perfektní práci, v samotném závodě to bylo vidět.

Bylo na vašem voze po závodě v Německu, který vám nevyšel úplně podle představ, hodně práce?
Nebylo, ale bylo potřeba neponechat nic náhodě a všechno zkontrolovat. Bodová ztráta v Seelowě nesouvisela s vozem.

Prý jste tam doplatil na karambol po startu, po kterém jste vypadl ze hry o přední umístění?
To je pravda. Stál jsem v první řadě, vedle mě Samohýl a Honza Brožek. Po startu jsme jeli vedle sebe a všichni tři se dopustili školácké chyby, když jsme se v první zatáčce vyvezli do meze. Chtěl jsem zatočit, jenomže vedle mě byla zeď ze soupeřů, takže jsem buď do nich musel narazit, nebo zastavit. Zvolil jsem druhou možnost a soupeři ze zadních pozic nás předjeli. Mně navíc zhasl motor, takže jsem odjížděl s velkou ztrátou úplně poslední.

Přesto jste dojel šestý. Výš to už nešlo?
Nešlo a ani to nemělo cenu, protože se tam jezdilo prakticky jednou stopou a těžko se předjíždělo. Navíc hned o týden později jsme měli závodit v Litvě, takže jedním z hlavních našich cílů bylo dojet a auto nerozbít. Času na případnou větší opravu by moc nezbylo.

Máte za sebou první dva podniky letošního evropského šampionátu, co vám ukázaly?
Že je škoda, že se nám nepodařilo do sezony vyrazit s trojkovou fabií. Takhle zhruba pět je nás vyrovnaných na stejné úrovni a bude ještě záležet hodně na závodění a také taktice. I proto, že se letos žádný výsledek neškrtá, každý závod bude důležitý. O to to ale bude asi zajímavější.

Už příští závodní blok na konci června a na začátku července bude mít na programu váš domácí závod v Nové Pace. Co na něj?
Hlavně na něj vyrazit s nepoškozeným autem, to bude důležité týden předtím v Německu. Stejně jako teď moc času na případné velké opravy nebude. Nová Paka, to je kvůli fanouškům, známým a sponzorům top událost sezony.

  • Nejčtenější

Bizarní souboj: vetřelec vtrhl do domu MMA zápasníka, ten ho nemohl skolit

Znáte to z filmů, možná z nočních můr. Spíte, vedle vás manželka, v dalších pokojích domu děti. Když zdánlivé bezpečí...

Manžel je blbec. Šampionku nešťastně odpojil od virtuálního závodu

Nepozorný manžel vyřadil Mirindu Carfraeovou z boje o prvenství ve virtuálním triatlonu. Během cyklistické části zakopl...

Juventus dumá, co s Ronaldem. Prodat? Za kolik? A kam?

Skoro měsíc nekopl do balonu, před zrádným koronavirem se zabarikádoval doma na Madeiře. A přece se kolem Cristiana...

Hlavně se z toho nepo...! Rouška s Hlinkovým mottem jde na dračku

Motto hokejového velikána Ivana Hlinky "Hlavně se z toho neposrat!" vetknul extraligový Litvínov i do ochranných roušek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Dvanáctý krach. Z KHL odstoupí kvůli finančním problémům další tým

Pět českých hokejistů v ruské KHL si bude muset hledat práci. Michal Jordán, Hynek a Tomáš Zohornové, Ondřej Vitásek a...

Premium

Klienti versus cestovní kanceláře: jak nepřijít o peníze za zájezd

Cestovní kanceláře jsou zahlceny žádostmi klientů o zrušení zájezdů. Sociální sítě se plní příspěvky nespokojených...

Premium

Ufňukaná generace. Mladí v pandemické panice možná konečně dospějí

Vše zlé může být k něčemu dobré. Dokonce i koronavirus. Magazín Víkend DNES se domnívá, že mladí lidé v pandemické...

Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

  • Další z rubriky

Přicházíme o desítky milionů, říká ředitelka Masarykova okruhu. A GP?

Motocyklové Grand Prix jsou aktuálně odloženy až do začátku června, v úterý koronaviru padl za oběť i pátý závod...

Žádné ústupky pandemii. Barum rallye se pojede v srpnu, nebo vůbec

Jubilejní 50. ročník Barum rallye Zlín se uskuteční na konci srpna, nebo se nepojede vůbec. Pořadatelé populární...

Pilot formule 1 Leclerc suverénně vyhrál virtuální závod v Austrálii

Pilot Ferrari Charles Leclerc potvrdil své jezdecké schopnosti i v online světě a suverénně vyhrál druhý závod...

Šéf McLarenu: Formule 1 může kvůli koronaviru přijít až o čtyři týmy

Šéf stáje McLaren Zak Brown se obává, že formule 1 může kvůli ekonomickým dopadům pandemie koronaviru přijít až o čtyři...

Advantage Consulting, s.r.o.
TECHNOLOG V AUTOMOTIVE

Advantage Consulting, s.r.o.
Ústecký kraj
nabízený plat: 38 000 - 47 000 Kč

Najdete na iDNES.cz