Ivana Ulmanová, statutární ředitelka společnosti Automotodrom Brno.

Ivana Ulmanová, statutární ředitelka společnosti Automotodrom Brno. | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Kauza 100 milionů za asfalt: Porovnáváte neporovnatelné, vzkazují z Brna do Mostu

  • 77
Automotodrom Brno se brání nařčení mostecké okruhové konkurence, která zpochybnila cenu 100 milionů korun za nový asfaltový povrch dráhy. Bez této investice, kterou spolek města a kraje pořádající motocyklovou Grand Prix požaduje po ministerstvu pro místní rozvoj, se v příštím roce neuskuteční v Brně závod mistrovství světa silničních motocyklů.

„Věřím, že v Mostě si sami dobře uvědomují, že porovnávají naprosto neporovnatelné. Automotodrom Brno je okruhem světového významu. Každoročně hostí nejprestižnější motocyklový šampionát na světě. Pro pořádání mistrovství světa silničních motocyklů musí závodní trať projít takzvanou homologací nejvyššího typu A. To znamená splňovat nejpřísnější měřítka FIM,“ vysvětlila v tiskové zprávě Ivana Ulmanová, statutární ředitelka společnosti Automotodrom Brno.

Sto milionů za asfalt v Brně? Asi je na severu výrazně levněji, rýpli si Mostečtí

Autodrom Most ústy svého majitele Josefa Zajíčka zpochybnil cenu 100 milionů korun s tím, že v loňském roce položil na polovinu své trati nový asfalt za pouhých 15 milionů. Trať po hradem Hněvín je přitom jen o 1,2 kilometrů kratší. Brněnský autodrom se brání, že u lokálních okruhů, které nepořádají světové mistrovské závody, se neklade tak vysoký důraz na kvalitu závodní dráhy. Naopak pro potřeby mistrovství světa silničních motocyklů se posuzuje velmi komplexně.

„Vše se řeší do posledního detailu. Tedy nejen kvalita svrchní vrstvy dráhy, ale i kvalita podkladní vrstvy, která je velmi důležitým faktorem při zvlnění povrchu. Dále se řeší kvalita a uspořádání bezpečnostních zón, obrubníků, kluznost dráhy, obslužné komunikace a tak dále,“ vypočítává Ulmanová.

Technologická náročnost nového povrchu vyplývá z kritérií pro nejvyšší homologaci typu A, což se promítá do nákladů. „Pokud je pro jakýkoliv okruh dostačující vyhovět daleko mírnějším požadavkům na kvalitu povrchu nebo úpravu bezpečnostních zón, je naprosto logické, že spolu s klesajícími požadavky klesá i finanční náročnost úprav,“ tvrdí Ulmanová.

„Mohu jenom konstatovat, že pokud se rozhodnete ignorovat veškerá fakta, je velmi snadné dopustit se nekompetentní kritiky. Velmi by mě zajímala konkrétní představa majitele Autodromu Most pana Zajíčka, jak v jím popsaných finančních mantinelech opravit dráhu a také uspořádat MotoGP. Ačkoliv jsem ho už na toto téma se zájmem kontaktovala, žádná konkrétní odpověď nedorazila.“


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž