Mikkelsenovo sportovní curriculum vitae je úžasné. Svého času byl nejmladším jezdcem, který bodoval v mistrovství světa. Hvězdné chvíle zažil zejména během angažmá v továrním týmu Volkswagen. Třikrát v řadě skončil třetí absolutně. Nestačil jen na své týmové kolegy - fenomenálního Sébastiena Ogiera a na Jariho-Mattiho Latvalu.
„Tvořili nejlepší jezdeckou sestavu na scéně rally,“ komentoval tehdejší ředitel týmu Volkswagen Jost Capito.
Angažmá v německé stáji ozdobil třemi výhrami ve Španělsku, Polsku a Austrálii. Paradoxní je, že první triumf oslavil na asfaltu. Přitom na začátku své kariéry to na něm moc neuměl, a dokonce bral lekce od Romana Kresty.
„K prvnímu vítězství vedla velmi dlouhá cesta, která nebyla vždy přímá a dobré se střídalo se špatným,“ připomněl Mikkelsen, že jeho kariéra chvílemi připomínala horskou dráhu.
V mistrovství světa debutoval už v sedmnácti, ale než se stal plnohodnotným jezdce seriálu, trvalo mu to sedm let. Několikrát během kariéry mu pomohla spolupráce s českou automobilkou Škoda. Díky ní se dvakrát stal šampionem už neexistujícího seriálu IRC, její vozy řídil po nečekaném konci Volkswagenu v mistrovství světa a Fabii R5 pilotuje také dnes. Nemůže si ji vynachválit.
„Miluju to auto,“ pousmál se Mikkelsen, který před prázdninami oslavil 32. narozeniny.
V letošní sezoně si chce vybojovat návrat na vrcholnou scénu. Předloni jako člen továrního týmu Hyundai skončil v mistrovství světa čtvrtý, přesto zůstal pro další rok bez angažmá. Ten letošní proto rozjel na dvou frontách. Úspěchy v šampionátu WRC2, kde vede, i v mistrovství Evropy, kde je o bod druhý, mu mají pomoci zpět do WRC. V obou seriálech jezdí za soukromou stáj Toksport. „Dva šampionáty přinášejí spoustu možností, kdy můžete sedět za volantem,“ vysvětlil.
Mluví se o tom, že by mohl jít do týmu M-Sport, který nasazuje vozy Ford Fiesta WRC. Jenže nejnovější spekulace naznačují, že ve hře je i devítinásobný mistr světa Sébastien Loeb! „Chci být zpět ve voze nejvyšší specifikace a M-Sport je místem, kde chcete být,“ řekl Mikkelsen.
Kromě spousty zkušeností s testováním a vývojem u řady automobilek by jeho výhodou mohlo být i jeho zapojení do digitálního světa. Své profily má na řadě sociálních sítí, na YouTube má dokonce vlastní vlog, na němž odpovídá fanouškům na dotazy.
Zatímco v seriálu WRC2 letos triumfoval v Monte Carlu a v Estonsku, v mistrovství Evropy na první výhru čeká. Ve Zlíně si věří, i když tady od roku 2012 nebyl. Jeho nejlepšími výsledky jsou pátá místa z let 2010 a 2011.
Bude si ovšem zvykat na nového navigátora. V polovině prázdnin skončila spolupráce s jeho dlouholetým kolegou Olou Floenem, kterého nahradí Švéd Jonas Andersson.