„Jan je velice rychlý jezdec a má tovární vůz. K tomu závodil minulý týden v Německu, takže je rozjetý,“ upozornil Lukjaňuk, který startuje s Fordem Fiesta R5 s krajanem Alexejem Arnautovem.
Vicemistra Evropy navíc limituje zdravotní stav. Začátkem května měl doma v Rusku při testu vážnou nehodu, ze které se ještě zcela nedal do kupy.
„Můj fyzický stav není úplně ideální,“ přiznal. „Nebude snadné udržet pohodu a koncentraci po celý den. Ale snad to zvládneme.“
Do závodního auta se vrátil mnohem dřív, než se čekalo. Před třemi týdny startoval na polském dílu mistrovství Evropy v Rzeszowě. Vyhrál úvodní test, jenže ve druhém šel přes střechu a odstoupil. V servisu pak přiznal, že jej trápily bolesti nohou, kyčlí a levého kotníku. Za své odhodlání dostal od promotéra mistrovství Evropy alespoň cenu Colin McRae ERC Flat Out Trophy.
„Potěšilo mě, že jsem byl tak rychle zpátky, ale doplatil jsem na špatný rozpis. Kvůli tomu jsem havaroval,“ vysvětlil. „Ve Zlíně se na něj musím soustředit mnohem víc.“
Barumku považuje za svou oblíbenou soutěž. Při své zdejší premiéře dojel v roce 2015 čtvrtý, přestože to byl jeho teprve druhý start na asfaltu. Rád vzpomíná i na loňský heroický souboj, přestože pro něj skončil neslavně. Od startu se držel na druhé příčce, jednou dokonce vedl, ale náraz do bariéry v poslední erzetě jej odsunul na šestnácté místo.
„Zkusím zopakovat rychlost, kterou jsme tady ukázali loni. Tehdy jsme si to užili, i když závěr nám bohužel nevyšel,“ poznamenal.
Motivaci být zase rychlý cítí i díky tomu, že jeho mechanici jsou ze Zlínska. S čím tedy bude spokojený? „Získat všechno, nebo nic,“ zasmál se. „Věřím, že je lepší vyhrát pár zkoušek a pak odstoupit, než se potácet na pátém či desátém místě.“