Nezískal přitom klasický mistrovství titul, protože ty jsou ve sprintech určeny jen pro piloty s jednou poháněnou nápravou. Jelikož na startech jednotlivých podniků nechybí ani silnější stroje, mají speciální hodnocení nazvané Pohár P2+. A ten Březík ovládl, v posledním podniku sezony přeskočil dosud vedoucího Vojtěcha Štajfa.
„Slavili jsme před salonem našeho hlavního partnera, o to máme větší radost,“ podotkl 26letý pilot, jenž pokračuje v rodinné tradici. Jeho otec Martin závodil především v produkčních vozech, s nimiž dvakrát v rámci tuzemského šampionátu získal titul ve své kategorii.
Člen Samohýl Škoda Teamu přitom před sezonou neplánoval, že bude usilovat o celkové prvenství. Ale pomohlo mu, že většina podniků se jezdí na Moravě. Někam vyrazil, protože to bylo blízko jeho bydliště, další podniky bral jako přípravu na důležitější soutěže.
„Nejtěžší bylo asi vyškovské vítězství, kde jsem udělal chybu,“ připomněl. A nejcennější výsledek? Paradoxně druhé místo na úvod sezony na Kopné. Tam nestačil na Erika Caise, jenž dorazil povzbuzený devátou příčkou z Rally Monte Carlo. Rozdíl v cíli činil 17 sekund. „Na některých erzetách jsme mu dokázali sekundovat, což mě těší, protože je to pilot z mistrovství světa,“ podotkl Březík.
Na první příčku konečné klasifikace poskočil po víkendovém sprintu ve Vsetíně. Předstartovní dny přitom byly pořádně hektické. Březík před dvěma týdny startoval na německé 3-Städte rally, kde vylétl mimo trať. Autu se téměř nic nestalo, jenže později do něj narazil německý soupeř, který ho výrazně poškodil. Start na Valašsku najednou byl v ohrožení.
Mladík Cais obhájil prvenství v Rallysprintu Kopná, druhý dojel Březík |
„Od začátku jsem pevně věřil, že to dáme dohromady,“ poznamenal Březík.
Nejtěžší a nejdůležitější práci odvedl karosář a jmenovec jeho otce Miroslav Březík. Zvládl to za týden. Pilot se svými mechaniky pak za sedm hodin uvedli závodní vůz do provozuschopného stavu.
„Klobouk dolů před našimi mechaniky, odvedli neskutečnou práci,“ chválil navigátor Krajča.
Pak už šlo o to, aby posádka při vsetínském rallysprintu neudělala žádnou chybu.
„Dát auto dohromady bylo finančně a fyzicky náročné, ve Vsetíně pak bylo nutné ustát to psychicky,“ podotkl Březík.
FaktaAdam Březík v rallyesprintech Kopná ... 2. místo Šampioni P2+ 2022 Adam Březík *Pozn.: pohár vznikl v roce 2015. |
Jeho výhodou byla dokonalá znalost prostředí – loni tady zvítězil, předloni tu oslavil mistrovský titul mezi „dvoukolkami“ – i slabší konkurence. Svůj úkol zvládl dokonale, vyhrál o více než minutu.
„Jenom dojet je nejtěžší, tak jsem se snažil jet v nějakém tempu,“ popsal Březík. „Jel jsem tak, aby mě to bavilo. Rychle tam, kde jsem si byl jistý. A místa, kde mohla nastat nečekaná situace, jsem takzvaně prodal.“ Prvenství v Poháru P2+ je jen logickým vyústěním Březíkova vzestupu v posledních dvou letech, kdy sedlá vůz kategorie R5. Rychlý je od začátku, ale už si na něj zvykl, takže s větší jistotou ubývá jezdeckých chyb. I díky tomu obsadil páté místo v mistrovství republiky.
„Jeho progres je obrovský,“ chválí Krajča. „Lidé kolem něj se mu snaží dát maximum a on to přetavuje ve výsledky.“
V hlavním tuzemském seriálu zaujal čtvrtým místem na Šumavě a pátými v Českém Krumlově a na Bohemii. A nebýt banální technické závady na domácí Barum rally, namísto jedenácté příčky z toho mohly klidně být stupně vítězů.
„Úspěch na Barumce bych za titul vyměnil. Je to závod, který nemá v Česku ani v Evropě obdoby,“ poznamenal. „Měli jsme tam dobrou výkonnost, dokázali jsme jet vyrovnaně s nejlepšími. Nejen díky tomu věřím, že máme na to, abychom svou sílu ukázali také v dvoudenních soutěžích.“