Je to již druhý sponzor, o něhož Woods přišel. Už před jeho pátečním oznámením, že na neupřesněnou dobu přerušuje kariéru, upustil od spolupráce koncern PepsiCo. Woods propagoval její značku Gatorade.
Jinou strategii zvolila společnost Gillette. Ta v sobotu oznámila, že Woodse v nejbližší době nebude využívat v reklamě. Billboardy a jiné poutače některé další firmy stahují z trhu, Vánoce se budou muset obejít bez podstatné části televizních spotů se světovou golfovou jedničkou.
Naopak výrobce sportovního a lifestylového zboží Nike potvrdil, že dál stojí za svou živou ikonou, stejně jako specialista na videohry Electronic Arts. Zástupci komunikační společnosti AT&T vydali prohlášení, že v nejbližší době svou strategii kolem Tigera Woodse projednají.
Accenture je firma, zabývající se finančním a jiným poradenstvím, outsourcingem, analýzou trhu a podobně. Woods propagoval její služby šest let. Poslední kampaň se nesla v duchu hesla "Někdo se dívá, někdo čeká, někdo se vrhá vpřed. Jdi do toho, buď Tiger".
Woodsovy příjmy z komerční činnosti a osobního marketingu se dohadovaly na částku vyšší než 100 milionů dolarů ročně. Časopis Forbes nedávno oznámil, že hráč je prvním sportovcem planety, jehož jmění přesáhlo hranici jedné miliardy USD.
Ztráty utrpí televize i PGA Tour
Ředitel pro televizní reklamu ze společnosti Horizon Media radí Woodsovi být trpělivý. "Být jím, prostě bych si počkal, jestli ten vítr odvane, nebo ne," řekl Brad Adgate agentuře Reuters. "Obvykle odvane." Jestli pak Woods dokáže získat nové smlouvy, si netroufl předpovědět.
Při Woodsově absenci se hrozbě finanční ztráty dívá do očí celý golf. "Největší zásah dostanou televize, stejně jako sama hra," potvrdil mediální analytik Larry Gerbrandt.
Když se Woods loni léčil po operaci kolena, klesla sledovanost turnajů o padesát procent. Gerbrandt předpověděl nižší zisky zejména kabelové televizi ESPN z konsorcia Walt Disney.
Plošně utrpí všechny televize vinou promptně stahované reklamy. Poslední spot, v němž Woods vystupoval, běžel v prime-timu 29. listopadu, tedy dva dny po záhadné hráčově nehodě, která nevídaně rozvířila začínající spekulace o jeho nevěře či nevěrách.
Teď musí zásah čekat také seriál turnajů, z nichž první se odehraje v lednu na Havaji.
Komentátor sportovního byznysu Rick Horrow řekl televizi CNN, že golf ztratil "miliardovou mašinu". Podle něj Wood nebude schopen ochránit svůj soukromý život, je první světovou osobností takového kalibru, čelící internetovému věku.