Téměř všichni místní jsou s turnajem nějakým způsobem spojeni, snaží se přilepšit si na něm a už teď se těší, až to za pět let vypukne znovu.
Pouliční hudebníci, většinou z řad místních studentů, omílají skotské písničky na tradiční dudy, housle, kytaru, nebo flétnu, a těší se, jak utratí drobné ve futrálech. Tržby obchodů (především golfových) šplhají do závratných výšin.
Gregor Wright, prodavač z golf shopu na hlavní třídě, rád potvrdil, že zboží z regálů mizí před očima: "Především oblečení, na které jsme se rok smutně koukali a nemohli jsme ho udat, zmizelo během dvou dnů."
Menší zájem byl o hole, ale i tak se jich prodá mnohonásobně víc než v běžném týdnu. Na nápor se obchod připravoval dlouho dopředu a naskladnil zboží, o které je tradičně největší zájem. "Otevřeno máme třináct hodin denně a na place jsme v osmi lidech, kdežto v běžném provozu stačí prodavači tři."
Chytil se nápad rozdávat lidem u vstupů na hřiště čepice s plastovou přední stranou, kam fixem psali, komu drží palce. "Je na nich naše reklama a všichni se tak o našem shopu dozvědí." prozradil pointu Wright.
Obchodníci veškerého sortimentu využívají golfovou tématikou, aby přitáhli zákazníky dovnitř obchodu. Dokonce i optika měla výlohu plnou golfových holí.
Rodina De Klee z nedaleké vesničky Auchtermuchty pronajala svůj dům managementu italského zastoupení oficiálního sponzora turnaje, firmy Rolex. Manželé se přestěhovali do půdního pokoje nad stodolou, kde dřív spávaly o prázdninách jejich děti.
Charlote De Klee tráví celý den ve svém obchůdku v St. Andrews, kde prodává starožitnosti a veškeré venkovské harampádí včetně hickory golfových holí. Na odbyt za pár turnajových dní si také nestěžuje.
Manžel Rupert se staral o spokojenost italských hostů a všichni tři synové pracují na zajištění turnaje. "Pro kluky je to ideální šance, jak si přes prázdniny přivydělat a pro nás vlastně také," říká Charlote.