Turecko převzalo pořádání po Japonsku, které o něj přišlo kvůli koronavirovým opatřením. Tým Red Bull se chce alespoň na dálku rozloučit s dodavatelem svých motorů, který po této sezoně z F1 odejde.
Turecký programVelká cena Turecka F1, kam by mohlo na rozdíl od minulého roku zavítat během tří dnů až 100 tisíc fanoušků, začne v pátek dvěma tréninky. Po sobotním třetím se pojede od 14 hodin SELČ kvalifikace. Závod se uskuteční ve stejném čase o den později. |
„Přestože se závod v Japonsku stal obětí pandemie, nemohli jsme dopustit, abychom nevzdali o tomto víkendu hold Hondě a jejím fanouškům. I proto jsme přivezli trochu dědictví do Istanbulu,“ citovala agentura Reuters šéfa týmu Christiana Hornera.
Tradiční barevnou kombinaci Red Bullu nahradí bíločervená, která má připomínat zbarvení, s nímž Richie Ginther vyhrál první závod Hondy v GP Mexika 1965. Sesterský tým AlphaTauri zase poveze na zadním křídle v japonštině děkovné slovo „arigató.“ Red Bull si bude od příští sezony vyrábět motory v nově vzniklém vlastním oddělení.
„Závod v Japonsku bych si určitě užil a je škoda, že jsme o něm přišli. Jsem ale rád, že to můžeme alespoň takto v Turecku oslavit,“ prohlásil Verstappen.
Třiadvacetiletý pilot sice v poslední GP Ruska nedokázal po penalizaci za výměnu motoru zabránit Hamiltonově jubilejnímu 100. vítězství v F1 a návratu do čela pořadí, po druhém místě ale minimalizoval ztráty a nyní plánuje v Turecku odvetu.
„Minulý rok jsme tu neprožili zrovna nejlepší víkend, ale věřím, že letos bude vše jinak. Pro nás všechny je to nová šance a jsem zvědavý, nakolik budeme konkurenceschopní,“ uvedl Verstappen, který vloni doplatil na deštivé podmínky v kombinaci s novým asfaltem a skončil šestý. George Russell z Williamsu tehdy přirovnal trať k „ledovému kluzišti“. Letos však pořadatelé slibují, že bude okruh připraven lépe.
První stovkař historie. Nebyl jsem si jistý, řekl Hamilton po pokoření milníku |
Hamilton bude v Turecku obhajovat loňské vítězství. Právě tam si navíc před rokem zajistil sedmý mistrovský titul, čímž vyrovnal legendárního Michaela Schumachera. „Tato sezona nás drží neustále v napětí a je to něco, co si nesmírně užíváme. Zároveň ale víme, že musíme být dál agresivní a z každého závodu vymáčknout co nejvíce bodů. Zdejší trať má skvělý profil, dobře se na ní závodí, takže si myslím, že nás čeká další velkolepý zvrat v této sezoně,“ řekl šéf Mercedesu Toto Wolff.
Momentky z loňské Velké ceny Turecka |
V případě Hamiltona vedení týmu uvažuje o nasazení nového motoru, aby se do zbytku sezony vyhnulo možným technickým rizikům. Tím, že by šlo již o čtvrtou pohonnou jednotku v sezoně, čelil by Brit, stejně jako Verstappen v Rusku, penalizaci a startu z posledního místa. K podobnému kroku už nyní přistoupil Carlos Sainz z Ferrari.
„Uvidíme, ještě to není jasné. Nejdůležitější ale je, nezkazit si závod kvůli nějakému selhání. Pokud vás potkají potíže a skončíte s nimi druhý nebo třetí, pořád je to dobré. Pokud ale závod nedokončíte, mohla by to být velká komplikace. Musíme se tedy podívat na všechny parametry a ujistit se, že nepůjdeme za hranu spolehlivosti,“ dodal Wolff.