Jezdcem závodu byl však někdo jiný. Lewis Hamilton po kolizi s Kimim Räikkönenem po startu dostal smyk, vyjel z trati a začínal z 18. pozice. Rychle se dral vpřed, předjížděl jako o život a i díky strategii svého týmu nakonec slavil druhou příčku. Sice nevyhrál popáté za sebou, ale tentokrát pro něj bylo druhé místo vítězství.
„Pouze řeknu, že šlo už o druhý případ, kdy Ferrari vyřadilo Mercedes. Valtteri a já jsme kvůli tomu ztratili hodně bodů,“ připomněl viditelně naštvaný Hamilton incident z Velké ceny Francie, kdy v první zatáčce vrazil Vettel do Bottase, který i kvůli tomu před dvěma týdny dojel až sedmý.
„Lewis dokázal ztrátu snížit na naprosté minimum. Víc udělat nemohl, jel fantasticky,“ řekl šéf Mercedesu Toto Wolff. „Je smůla, že podruhé nás takhle vyřadili. Jak řekl James Allison (technický ředitel Mercedesu): Myslíš, že to byl to úmysl, nebo neschopnost? Asi záleží na úhlu pohledu,“ dodal.
Sebastian Vettel navýšil náskok v čele mistrovství světa. Na první místo proklouzl druhý muž kvalifikace po startu, při chaosu za safety car pozici ztratil, ale bojoval až do cíle a to se mu vyplatilo. „Nebylo to snadné, moc jsem se snažil, abych se vrátil do vedení. Od začátku to bylo napínavé, musel jsem jet naplno, naštěstí jsme měli velmi silné auto. Děkuji týmu, takové Ferrari potřebujeme.“
„Konec byl hodně napínavý i pro mě, s Valtterim to ale byl férový boj a nakonec se mi ho podařilo předjet, byl jsem rychlejší,“ konstatoval německý závodník. Ke kolizi se vyjádřil jen krátce. „Nemá cenu o tom vůbec diskutovat, protože je nesmysl si jen myslet, že v tom byl úmysl,“ prohlásil.
Třetí skončil Kimi Räikkönen s vozem Ferrari. Fin prožil celkem divoký závod, na stupně vítězů se dostal až v samotném závěru: „Ve třetí zatáčce jsme se s Lewisem dotkli koly, trochu jsem probrzdil a naboural do něho. Moje chyba, ale to se občas stane. Penalizace byla v pořádku, byla to moje chyba a zasloužil jsem si to.“
Se třetí příčkou nebyl Fin moc spokojený. Myslím, že kdyby nebylo té chyby a penalizace, byl by výsledek ještě lepší. Ale dělal jsem, co jsem mohl, pokusil jsem se vrátit na stupně vítězů, takže co k tomu dál říct.“
Problémy měl tým Red Bull. Na rychlém Silverstone kvůli slabším motorům Renault nestačil a Daniel Ricciardo se musel spokojit s pátou příčkou. Max Verstappen jezdil před ním, ale po chybě a smyku v druhé polovině závodu musel odstoupit.
Průběh závodu:
Hamilton odstartoval po vítězství v kvalifikaci z pole position, ale hned ho předjeli Vettel s Bottasem. Brit navíc vzápětí po kolizi s Kimim Räikkönenem vyjel z trati a propadl se až na 18. příčku. Pilot Ferrari dostal za zavinění nehody desetisekundovou penalizaci.
ON-LINE: Velká cena Britániezávod jsme sledovali podrobně |
Hamilton se však velmi rychle dokázal dostat zpět a už v 15. kole byl na pátém místě. Ve 22. kole se dokonce objevil na druhé příčce, ale to jako jediný z favoritů ještě nebyl v boxech. Pro nové pneumatiky zajel až v 25. kole a na trať se vrátil na šesté pozici.
Ve 33. kole po nehodě Marcuse Ericssona ze Sauberu vyjel safety car, kterého vedoucí Vettel využil k druhé zastávce v depu a klesl na druhé místo za Bottase. Zpomalovací vůz však pomohl třetímu Hamiltonovi smazat výraznou ztrátu na vedoucí dvojici.
Závodit se začalo v 37. kole, ale dva okruhy nato byl safety car opět na trati, tentokrát po kolizi Romaina Grosjeana z Haasu a Carlose Sainze z Renaultu. Do boxů se zpomalovací vůz vrátil v 41. kole a Vettel okamžitě začal útočit na vedoucího Bottase.
Finský pilot odolával až do 47. kola, kdy se čtyřnásobný mistr světa dostal na první místo. Bottas nakonec dojel až čtvrtý, když se před něj dostali i Hamilton a Räikkönen. Britský pilot sice promarnil možnost vyhrát domácí závod popáté za sebou, ale minimalizoval bodovou ztrátu v souboji o titul.
Pár hodin po závodě se měnilo pořadí na poslední bodované pozici. Pierre Gasly z týmu Toro Rosso bojoval koncem závodu se Sergiem Pérezem z Force India, podle sportovních komisařů si však počínal nedovoleně a dostal dodatečnou penalizaci pěti vteřin kvůli které spadl na 13. pozici. Bod za desátou příčku získal právě Pérez.
Dalším závodem sezony formule 1 je za čtrnáct dní Velká cena Německa.
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1h27:29.784 min. |
---|---|---|---|
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | +2.264 vt. |
3. | Kimi Raikkonen | Ferrari | +3.652 |
4. | Valtteri Bottas | Mercedes | +8.883 |
5. | Daniel Ricciardo | Red Bull | +9.500 |
6. | Nico Hulkenberg | Renault | +28.220 |
7. | Esteban Ocon | Force India | +29.930 |
8. | Fernando Alonso | McLaren | +31.115 |
9. | Kevin Magnussen | Haas | +33.188 |
10. | Sergio Perez | Force India | +34.708 |
11. | Stoffel Vandoorne | McLaren | +35.774 |
12. | Lance Stroll | Williams | +38.106 |
13. | Pierre Gasly | Toro Rosso | +39.129 |
14. | Sergey Sirotkin | Williams | +48.113 |
15. | Max Verstappen | Red Bull | DNF - 46 kol |
16. | Romain Grosjean | Haas | DNF - 37 kol |
17. | Carlos Sainz | Renault | DNF - 37 kol |
18. | Marcus Ericsson | Sauber | DNF - 31 kol |
19. | Charles Leclerc | Sauber | DNF - 18 kol |
20. | Brendon Hartley | Toro Rosso | DNF - 1 kolo |
1. | Sebastian Vettel | 171 |
---|---|---|
2. | Lewis Hamilton | 163 |
3. | Kimi Raikkonen | 116 |
4. | Daniel Ricciardo | 106 |
5. | Valtteri Bottas | 104 |
6. | Max Verstappen | 93 |
7. | Nico Hulkenberg | 42 |
8. | Fernando Alonso | 40 |
9. | Kevin Magnussen | 39 |
10. | Carlos Sainz | 28 |
11. | Esteban Ocon | 25 |
12. | Sergio Perez | 24 |
13. | Pierre Gasly | 18 |
14. | Charles Leclerc | 13 |
15. | Romain Grosjean | 12 |
16. | Stoffel Vandoorne | 8 |
17. | Lance Stroll | 4 |
18. | Marcus Ericsson | 3 |
19. | Brendon Hartley | 1 |
20. | Sergey Sirotkin | 0 |
1. | Ferrari | 287 |
---|---|---|
2. | Mercedes | 267 |
3. | Red Bull/Renault | 199 |
4. | Renault | 70 |
5. | Haas/Ferrari | 51 |
6. | Force India/Mercedes | 49 |
7. | McLaren/Renault | 48 |
8. | Toro Rosso/Honda | 19 |
9. | Sauber/Ferrari | 16 |
10. | Williams/Mercedes | 4 |