Po ošklivé srážce Kushe Mainiho a Brada Benavidese v šestnáctém kole vyjel na trať safety car, který ovšem po odkrouženém jednom okruhu zajel do boxů. Na trati se objevily červené vlajky a závod byl pozastaven.
Zatímco v boxové uličce byly postupně přičítány pilotům penalizace za různé prohřešky, vedení závodu oznámilo předčasný konec Velké ceny.
Pětivteřinový trest obdržel i Martins.
Až když po několika minutách televizní obrazovka ukázala grafiku, že se Martins stává mistrem světa, začal slavit.
Formulová středa s EisKing: o safety carech a rozhodnutém titulu |
Staněk byl před posledním dílem šampionátu v průběžném pořadí třetí, v sobotním sprintu v Itálii však na dvanácté příčce nebodoval. V hlavním závodu startoval čtvrtý, ale po lehké srážce s Arturem Leclercem vyjel mimo trať a propadl se až na osmé místo. Nakonec dojel šestý a v konečné klasifikaci si pohoršil o dvě místa na pátou pozici.
Pro třetí vítězství za sebou si dojel Staňkův kolega ze stáje Trident Zane Maloney, na kterého český jezdec ztratil 6,4 sekundy. Barbadoský pilot díky skvělému závěru sezony, kde v posledních čtyřech závodech třikrát zvítězil a jednou dojel druhý, nakonec se ziskem 134 bodů skončil druhý, Martins se stal mistrem světa se 139 body.
Osmnáctiletý Staněk v sezoně nasbíral celkem 117 bodů a čtyřikrát se umístil na stupních vítězů. Vyhrál závod v Imole, poté dojel druhý v Barceloně a stejné umístění zopakoval ve sprintu i závodě ve Spa-Francorchamps.
Jak dříve avizoval, jednalo se o jeho poslední sezonu ve formuli 3. Jestliže povýší do formule 2, nebo zvolí jinou závodní sérii, zatím zůstává nejasné.