Zdání v tomto případě klamalo. Ačkoliv se zdálo, že hoří samotný vůz Sauber, podle zpráv z týmu byly plameny pouze nad vozem. Od jiskry totiž chytily benzinové výpary, které unikly ven průduchy.
"Trochu par z motoru chytilo oheň, pravděpodobně z průduchů, ale nejsem si zcela jistý, co byl ten důvod," uvedl hlavní inženýr Sauberu Tom McCullough. "Na voze nebyla žádná škoda, všechno shořelo ve vzduchu. Možná to vypadalo efektně, ale bylo to jen hodně málo benzinu. Občas se při rychlém dotankování něco takového stává."
Mladý mexický jezdec mohl tak po kratší pauze pokračovat v kvalifikačním boji. Ačkoliv nedošlo k poškození vozu, do finálového klání se stejně nedostal. Zato jeho týmový kolega Nico Hülkeneberg se opět prosadil do nejlepší desítky a odstartuje z výborného sedmého místa.
"Dostali jsme z auta vše, co bylo možné. Dnes to byla hodně těsná kvalifikace a mezi prvními deseti, patnácti jezdci byly minimální rozdíly. O to je naše umístění cennější. Škoda, že Estebanovi chybělo tak málo, aby byl také ve finálové desítce," dodal McCullough.