Se současnými pneumatikami absolvují týmy ještě šestý závod sezony v Monaku, lepší pocit by měli piloti F1 získat od červnové Velké ceny Kanady.
Výrobce se prý vrátí ke struktuře pneumatik z minulých dvou sezon. "Neměli jsme v úmyslu docílit toho, aby byly potřeba čtyři zastávky v boxech, takže provedeme konstrukční změny. Chceme, aby se zase jezdilo na dvě nebo tři zastávky," řekl serveru Autosport ředitel Pirelli pro motorsport Paul Hembery.
Po barcelonském závodě se ke kritikům pneumatik připojil i promotér seriálu Bernie Ecclestone. "Jsou to špatné gumy. Tohle jsme nečekali, když jsme Pirelli zaúkolovali, aby vyrobili něco, co vydrží půlku závodu," řekl britský manažer. "O problému vědí a něco s tím udělají," dodal.
Na pneumatiky si stěžovali hlavně zástupci nejlepšího týmu posledních sezon Red Bullu, Mercedesu a McLarenu. Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz se nechal slyšet, že současná formule 1 nemá se závoděním nic společného, když jezdci musejí schválně jezdit pomalu, aby ušetřili pneumatiky.