„Musíme být pokorní a nebrat jako samozřejmost, že se do boje o titul vrátíme hned od prvního závodu a že ho snad i vyhrajeme,“ mínil šéf stáje Toto Wolff.
Ovšem záhy dodal: „Pokud ovšem budeme závodit tak, jak doufáme, pak bychom rádi byli součástí bojů o výhry.“
Formule 1 zblízka |
Stejně jako loni touto dobou i tentokrát Mercedes mlží. Nedává si konkrétní cíle, alespoň ne veřejně.
Připouští variantu, že se mu podaří vypilovat neduhy z minulé sezony. Připravuje si ale zároveň i půdu pro případné zklamání.
S tím se museli vypořádat fanoušci Mercedesu loni. Vedení týmu i jezdci sice před prvním závodem jasně deklarovali, že na dva elitní týmy rychlostně ztrácí, ale že Lewis Hamilton ve druhé Velké ceně sezony v Saúdské Arábii nepostoupí z první části kvalifikace, čekal opravdu jen málokdo.
Nakonec z toho bylo už zmíněné celkové třetí místo, Hamilton skončil v pořadí jezdců šestý, jeho týmový kolega George Russell čtvrtý.
Německá stáj tak v zimě čelila zásadní otázce. Změnit strategii a formu vozu, nebo se držet zavedené koncepce a zkusit zapracovat na vyskytnutých potížích?
„Na konci sezony auto fungovalo hodně dobře. Pokusili jsme se navázat na to dobré a vyřešit slabiny,“ odtajnil Wolff přístup, kterým se Mercedes v přestávce mezi sezonami vydal.
Mercedes představil monopost na novou sezonu, kvůli úspoře váhy je černý |
Podvozek je nyní lehčí, technici přepracovali přední zavěšení, chlazení i aerodynamiku. Vrací se také k černému zbarvení, určité části vozu dokonce nejsou nalakované, a i tím ušetří na celkové váze.
Co ale zůstává, jsou takzvané nulové bočnice.
Právě je mnozí nechápali, vždyť žádná jiná koncepce ostatních stájí se téhle ani zdaleka nepodobala.
Zpočátku se zdálo, že Mercedes zkrátka šlápl vedle, pořád se ale odvolával na potenciál, který v autě dřímal. A skutečně výkony během sezony nabíraly na kvalitě, na jejím konci se párkrát jeden z vozů objevil v boji o vítězství.
A pravděpodobně i proto dává Mercedes nastavené podobě ještě jednu šanci. Ovšem podle Hamiltona bude tým stejně jako loni potřebovat pár závodů na aklimatizaci.
„Neočekávám, že v prvních závodech sezony budeme bojovat o vítězství. Více nám věřím v pokročilejší fázi sezony, kdy začneme auto zlepšovat,“ řekl.
A ono zlepšení by mohlo nastat se změnou celkové podoby vozu. „Co se bočnic týče, představili jsme ranou verzi, která se po několika závodech změní,“ oznámil ředitel týmu Wolff.
A podle interních informací, které přinesl novinář Ted Kravitz ze Sky Sports, by se Mercedes mohl dokonce ubrat k plánu B, který by představil takový typ formule, jakou využívá například Ferrari či Red Bull.
To ovšem ukáže až čas. K případné zásadní změně může „dopomoci“ nespokojenost s předsezonními testy od 23. do 25. února, nebo pak především první závody v sezoně.
Jak moc Mercedes ztrácí na špičku startovního roštu, nebo jestli se jednalo jen o slovíčkaření a vrátí se zpět mezi elitu, ukáže Velká cena Bahrajnu během prvního březnového víkendu.