náhledy
S nástupem společnosti Pirelli do formule 1 se začalo mluvit o pneumatikách víc než kdykoliv dříve. Jejich kratší životnost a vyšší variabilita mají nemalou zásluhu na dramatičtějších závodech. Nakoukli jsme do továrny v tureckém Izmitu, kde Italové vyrábějí své pneumatiky pro motorsport. Včetně těch na vozy F1.
Autor: Pirelli
ZA DVĚMA SLOUPY. Již při vstupu do továrny je zřejmé, že na příliš zvídavé návštěvy zde nečekají.
Autor: Marek Hlava
VYPÍNAT SI JE NEMUSÍTE. Kdo nechce odevzdat veškerou elektroniku včetně mobilů a naslouchátek, může se otočit a namířit si to zase zpátky do Evropy. Ať by byl sebevýřečnější, nemá šanci.
Autor: Marek Hlava
GUMOVÁ GALERIE. Pirelli vyrábí pneumatiky pro mnoho motoristických sérií a každá z nich má svůj rodokmen.
Autor: Marek Hlava
HISTORIE V KALENDÁŘI. V šedesátých letech zosobňovaly dnes tak proslulý kalendář Pirelli vysmáté holky na pneumatikách.
Autor: Pirelli
SEZAME OTEVŘI. V Turecku jsou důležitá vstupní vrata dosud na heslo stejně jako ve slavných orientálních pohádkách. Tady se zvedá brána do výrobní haly pro pneumatiky F1.
Autor: Marek Hlava
PŮSOBIVÁ SOUČASNOST. Dnešní pneumatiky pro formulu 1 a za nimi vzpomínka na slavné triumfy Pirelli.
Autor: Marek Hlava
VÁLKA BAREV. Továrna F1 Pirelli v tureckém Izmitu: Pneumatiky pro sezonu 2012. Modrá pro extrémní podmínky, zelená přechodná, červená nejměkčí na sucho, žlutá středně měkká, bílá středně tvrdá, šedá (stříbrná) tvrdá.
Autor: Marek Hlava
ZA ZEĎ NESMÍTE. Některé části výrobní linky zůstávají pro cizí oči nedostupné. Za zeď vzadu nesmí nikdo kromě povolaných osob. Tam se skládají jednotlivé pláty pneumatiky na sebe, míchají jednotlivé tajné složky a poté převážejí pneumatiky k lisům, kde za vysokých teplot vzniká finální produkt.
Autor: Pirelli
NA MILIMETR PŘESNĚ. Výroba gumových plátů na pneumatiky Pirelli v tureckém Izmitu.
Autor: Pirelli
CHIRURGICKÉ PROSTŘEDÍ. Ačkoliv je to třeba v Turecku, z podlahy v továrně Pirelli byste mohli jíst. Nebo si o ni vyleštit boty.
Autor: Pirelli
JEN HLÍDÁM. Většina továrny je plně automatizovaná. Lidé většinou jen hlídají stroje a kontrolují jejich práci.
Autor: Pirelli
LINKA GP2. Do výroby pro ostatní série vám dovolí nakouknout více než do té pro formule 1. S touto gumou jezdí Josef Král.
Autor: Marek Hlava
PRVNÍ KONTROLA. Zásadní vady vyrobených kousků se objeví ještě v továrně.
Autor: Marek Hlava
HLEDÁNÍ CHYB. I pneumatiky pro světový šampionát v rallye musí dokonale sedět.
Autor: Marek Hlava
KONTROLA TOČENÍM. Rotační plošina pro kontrolu tvaru pneumatik rozpozná i jen mírné deformace. Toleruje se maximálně jeden milimetr rozdílu.
Autor: Marek Hlava