Číňan Ho-Pin Tung, který už s týmem koncem loňského roku testoval, je prvním náhradním jezdcem a měl by se posadit do závodního kokpitu v případě zranění Kubici nebo Petrova.
Dalším náhradníkem je Belgičan d´Ambrosio, který závodil v sezoně 2009 v druhé nejvyšší formulové sérii sérii GP2 s monopostem týmu DAMS. V konečném pořadí obsadil výborné deváté místo.
Třetím testovacím a náhradním pilotem je Čech Jan Charouz, který se do formulových vozů vrátil minulý rok na podzim při testech stájí GP2. Při jízdách se hlavně učil práci s monopostem, postupně se zlepšoval a nakonec příliš nezaostal za dalším Čechem Josefem Králem (více ZDE).
V neděli 31. ledna představil tým Renault nový model formule 1 pro sezonu 2010, přítomni byli vedle šéfů stáje čtyři piloti - Polák Kubica, Rus Petrov, Číňan Ho-Pin Tung a Belgičan d´Ambrosio. Jméno Jana Charouze se objevilo pouze v tiskové zprávě vydané po skončení akce.
Jan Charouz by mohl teoreticky nastoupit i do pátečních volných tréninků před velkou cenou. Zatím však nemá superlicenci, která opravňuje ke startu ve formuli 1.
Charouz touží poznat, jak funguje tým F1
"Možnost být členem jezdecké sestavy týmu formule 1 je snem každého mladého jezdce. Je pro mě velkou ctí, že jsem tuto šanci dostal. Pomůže mi to v rozvoji jezdeckých dovedností a budu mít možnost poznat, jak funguje tým formule 1," uvedl Charouz na svém webu.
V uplynulých třech letech se věnoval vytrvalostním závodům a v minulém roce byl členem továrního týmu Aston Martin, který ovládl seriál Le Mans Series. Už v polovině ledna však oznámil, že se vrací k formulovým závodům s cílem prosadit se do elitního šampionátu.
Vedle testování pro Renault bude syn vlivného manažera Antonína Charouze závodit ve Světové sérii Renault za britský tým P1 Motorsport.
"Na účast v této sérii se moc těším, protože vozy vypadají opravdu skvěle. Navíc série letos zavítá na velmi zajímavé okruhy, jako jsou Spa a Silverstone, a její součástí bude také domácí závod v Brně," prohlásil Charouz.
Antonín Charouz prý v podobnou příležitost pro svého syna ani nedoufal. "Nabídka na spolupráci navíc přišla od Renaultu a ne od nás. Teď už bude na Honzovi, aby ukázal, na co má. Nebude to mít jednoduché. V posledních třech letech závodil s prototypy a samozřejmě mu bude trochu chybět, že nejezdil s formulemi," uvedl manažer.
Jeho syn v uplynulých letech dal přednost studiu a závodění odsunul na druhou kolej. "Možná se k monopostům vrací za pět minut dvanáct, přesto si myslím, že stále šanci má. Bude záležet jen na něm, jak se s touto výzvou popere," dodal bývalý závodník.
Enge, jenž s Janem Charouzem závodil v posádce Aston Martinu, popřál v novém angažmá hodně štěstí. "Pro Honzu to bude určitě velká zkušenost. Svět formule 1 je přeci jen jiný než zákulisí jakékoliv další motoristické disciplíny," prohlásil.
Charouz zároveň přiznal, že nebyl myšlence 'posunu' syna směrem k F1 moc nakloněn. "Spíše jsem byl brzda, protože si myslím, že je ještě brzy, aby Honza šel do F1," poznamenal. Kladem je podle něho naopak fakt, že za účast v týmu nemusí nic platit.
Charouz také uvedl, že je teoreticky možné, že v Praze se uskuteční jedna z propagačních akcí Renaultu. "Pracujeme na tom, ale není to nic jednoduchého. Musí se to rozhodnout rychle," dodal Charouz.
Akce by se případně konala nejspíše v květnu. Enge, jenž s Janem Charouzem závodil v posádce Aston Martinu, popřál v novém angažmá hodně štěstí. "Pro Honzu to bude určitě velká zkušenost. Svět formule 1 je přeci jen jiný než zákulisí jakékoliv další motoristické disciplíny," prohlásil.