Po nadcházející sezoně vyprší kontrakt hned čtrnácti jezdcům z dvaceti. Španělský veterán je jedním z nich, s Aston Martinem se na prodloužení spolupráce zatím nedohodl.
Uvolněná pozice vedle George Russella by mohla jeho rozhodování ovlivnit. „Sice je mu dvaačtyřicet, ale vše nasvědčuje tomu, že nemá v plánu končit. Pořád chce být součástí co nejsilnějšího týmu,“ prohlásil Button.
Alonsa zná ze společného působení v McLarenu. A věří, že stále může bojovat o nejvyšší příčky: „Jen se na něj podívejte! Chuť mu rozhodně nechybí, cítím z něj obrovské odhodlání.“
Hamiltonova nová mise ve formuli 1: vrátit bájnému Ferrari někdejší lesk |
Velkou odvahu podle něj ukázal také Hamilton, který přijal novou výzvu po dlouhých jedenácti letech: „Snad každý malý kluk se vztahem k motorsportu sledoval v dětství rychlá červená auta a říkal si, že jednou chce ve Ferrari působit. Ani Lewis není výjimkou.“
Spojení italské stáje a sedminásobného mistra světa vyhlíží Button už teď. „Jde o událost, která přesahuje hranice formule 1. Je mimořádná pro celé sportovní prostředí,“ zdůraznil několikrát někdejší britský pilot.
Také proto není překvapením, že zahraniční weby a sociální sítě ihned po oficiálním potvrzení nečekaného přesunu zaplavily všemožné spekulace.
Fanoušci si aktuální dění okolo formule 1 užívají. A vůbec nezáleží na tom, že se vše s největší pravděpodobností vyjasní až za několik měsíců. Diskuze neutichnou, informace se začnou kupit.
Podle reportéra Teda Kravitze z televizní stanice Sky Sports už mělo dojít k navázání kontaktu mezi Alonsovými zástupci a Totem Wolffem, šéfem Mercedesu.
Zatím se údajně jedná o prvotní oťukávání. Světový šampion z let 2005 a 2006 čeká na výsledky předsezonních testů. Nechce nic uspěchat, vzhledem k pokročilému věku musí každý další krok pečlivě zvážit.
Největší přestup posledních let potvrzen. Hamilton zamíří z Mercedesu do Ferrari |
Aktuálně není s Mercedesem spojován jen Alonso. Šanci by mohli dostat Alex Albon z Williamsu či Esteban Ocon z Alpinu, hovoří se také o přetažení Oscara Piastriho z McLarenu.
„Všichni tři by s Russellem utvořili zajímavé duo. Ale pozor, nezapomínejme ani na Carlose Sainze,“ připomněl komentátor Sky Sports a bývalý pilot Martin Brundle.
Na španělského jezdce, který působí v italské stáji od roku 2021, nezbylo po Hamiltonově příchodu a podpisu nového dlouholetého kontraktu s Charlesem Leclerkem místo.
Díky, Charlesi. Leclerc dává Ferrari další šanci, láska ale nemusí trvat věčně |
„Okolnosti nic nemění, pořád máme před sebou dlouhou sezonu. Jako vždy do ní dám absolutní maximum, budu se rvát za celý tým a všechny fanoušky Ferrari. Novinky ohledně mé budoucnosti se dozvíte včas,“ vzkázal Sainz.
Ve spojení s ním se často skloňuje ještě jedna varianta. Angažmá v týmu Sauber (momentálně závodící s názvem Alfa Romeo) pod záštitou automobilky Audi, která vstoupí do světa formule 1 v roce 2026.
Součástí německého kolosu je i Sainzův otec Carlos senior, čerstvý vítěz Rallye Dakar v kategorii automobilů.
„K Audi mám velký respekt, tvoří zajímavý a velice ambiciózní projekt. Jejich úspěch v F1 je jen otázkou času,“ uvedla jedenašedesátiletý veterán a jedna z legend motorsportu.
Zároveň přiznal, že směřování nové stáje řeší i se svým synem: „Je to logické. Vyměňujeme si názory, diskutujeme a rozebíráme, jak by mohl tým Audi v budoucnu vypadat.“
Sainz mladší ještě nedávno veškeré spekulace rázně utínal. „Jedná se o nepodložené fámy. Ve Ferrari jsem spokojený, chci tu ještě dlouho zůstat,“ odpovídal novinářům odhodlaně.
Audi vstoupí v roce 2026 do formule 1, uzavřelo dohodu se Sauberem |
V tu chvíli ale netušil, jak se všechno vyvine. Teď už se otázkám na další plány vyhne jen těžko. A musí počítat s tím, že postupem času budou stále přibývat.
Hamiltonův přesun leccos změnil. Rozpohyboval několik záležitostí najednou, čtrnáct končících smluv po nadcházejícím ročníku jen přidává celé situaci na atraktivitě.
Fanoušci formule 1 mají před sebou opravdu vzrušující období. Vždyť i Button nadšeně hlásí: „Bude to extrémně zajímavé. Nejen nadcházející měsíce, ale rok 2025 jakbysmet. Máme se na co těšit!“