Podle aktuální předpovědi televizní sítě The Weather Channel se přeháňky nad Imolou objeví v pátek a v neděli. Je však možné, že se podmínky budou měnit v průběhu závodu a stáje budou muset improvizovat.
Strategie jezdců se tak mohou výrazně lišit podobně jako například loni v Soči, kde Lando Norris přišel v závěru kvůli špatně vyhodnocené situaci o premiérové vítězství ve formuli 1.
Déšť v předešlé sezoně výrazně poznamenal především Velkou cenu Belgie, při které se odjely pouze necelá tři kola za safety carem.
Případ Mazepin. Jak ruské dítě luxusu přišlo o hračku. A nikomu nechybí |
Největší problém byl s množstvím vody, které se hromadilo za jednotlivými vozidly a ta tak nemohla jezdit v přímé blízkosti za sebou.
Nové formule ale zvládnou absorbovat vyšší množství vody. Závody v dešti by tak nemusely znamenat podobný konec jako ve Spa.
Vedení formule 1 chtělo dosáhnout co nejmenšího rozprášení vody na jedoucí formule za co nejmenší redukce výkonu v těchto podmínkách. Aby tedy aerodynamika fungovala přesně takto, najdeme v pravidlech dvě zásadní změny.
Nasměrování co největšího proudu vzduchu mezi zadní kola, nikoliv mimo ně, jak tomu bylo v předešlých sezonách, a snaha zvednout vlnu od zadního křídla mnohem výše do vzduchu, aby přímo za ním zůstala kapsa relativně nerušeného vzduchu.
A díky tomu by závodníci mohli jezdit ve stejné vzdálenosti za sebou jako za sucha.
Piloty čeká odlišné postavení víkendového programu, než na jaký byli zvyklí v prvních třech závodech.
Pátek zahajuje ve 13:30 první trénink, na nějž navazuje kvalifikace. Z té se určí pořadí na startovním roštu premiérového sprintu, který se jede v sobotu po druhém tréninku.
Nově obdrží body jezdci seřazeni na prvních osmi místech, namísto loňských tří. Samotný závod startuje v neděli ve tři hodiny odpoledne.