V předsezonních testech se přitom mluvilo o vzkříšení Ferrari, o novém motoru pro Red Bull, který tým ochrání před zkraty.
„Sami máte možnost vidět, že Mercedes je nejsilnější tým na scéně. Možná je to i nejsilnější tým, který tu kdy byl. A bude velmi těžké ho zastavit,“ řekl po nedělním vítězství pětinásobný šampion Lewis Hamilton.
V celé téměř 70leté historii existuje jen pět sérií, kdy nějaký tým získal „double“ v pěti závodech v řadě. Tři z nich přitom patří právě Mercedesu z této dekády a jen ta současná odstartovala prvním závodem sezony. Mnohdy právě úvod ročníku nabízí vyrovnanost, neboť každá stáj má ještě nevychytané trable, hledá cestu k ideálu.
Jenže německou stáj se základnou v Británii nic takového netrápí.
„Jestli jsme nejsilnější tým v historii? Říct o sobě něco takového by bylo arogantní. Protože ten, kdo uvěří, že může chodit po vodě, dostane při nejbližší příležitosti facku. Zůstáváme pokorní,“ uvedl šéf stáje Toto Wolff. „Ale jsme skvělým týmem lidí, který ideálně spolupracuje. A vidíme potenciál, abychom z našeho auta dostali ještě víc.“
Jenže Hamilton už má skoro dvakrát víc bodů než třetí Verstappen a jen kvůli novému pravidlu, podle něhož se uděluje bod pilotovi za nejrychlejší kolo v závodě, nemá Mercedes úplné možné maximum.
V Barceloně to bylo tak jasné představení, že se Hamilton prodral na první místo hned po startu a nepustil ho (ani při zastávkách v boxech) až do cíle. To zažil v F1 pošestnácté a jen Ayrton Senna je v této statistice výš (19).
Jenže zároveň dominance a předem nachystaný scénář nudí. Formule 1 se minulý týden ocitla v ostrém kontrastu s fotbalovou Ligou mistrů, plnou zvratů. A když k tomu přidáte trápení Sebastiana Vettela, je z toho třeba v Německu obrovský propad sledovanosti.
Loni závod ve Španělsku sledovalo na RTL 4,73 milionu diváků, letos o víc než milion méně! A nedá se příliš čekat „zmrtvýchvstání“ konkurence, vždyť právě Vettel z Ferrari přiznává: „Čas ztrácíme v pomalých zatáčkách a teď nás čeká Monte Carlo, které je jen a jen o pomalých zatáčkách.“
Neporazitelnost Mercedesu tak víc a víc přibližuje Hamiltona k rekordům Michaela Schumachera. K dorovnání mu chybějí dva tituly a 15 triumfů v Grand Prix. Tímto tempem se dočká v příští sezoně, kdy mu symbolicky u Mercedesu vyprší nadstandardní kontrakt do roku 2020.
Co pak? Sám Wolff se netají tím, že by mohl Brit odejít do konkurenčního Ferrari. O té možnosti se s ním už nezávazně bavil. „Je to nejikoničtější značka F1 a absolutně respektuji touhu závodníka jezdit ve Ferrari. Ale pokud budeme Lewisovi i nadále dávat auto, které je na takové úrovni, nebude mít důvod odcházet.“