Před loňskou sezonou jezdil David Palmi ve formuli Ford, kterou pak přestavěl tak, aby mohl jezdit ve třídě Národní formule 1400. „Máme tam poskládaný motor z fabie a favoritu, který je vyladěný na 140 koní,“ popisoval Palmi. „Je to fuška, vyždímat z padesátikilowattového motoru tolik koní.“
Jenže právě technika nově složeného vozu jej v minulé sezoně několikrát zradila. „Kdyby držela, mohl jsem ten titul už mít,“ posteskl si Palmi. V letošní sezoně bude oproti té minulé jezdit s upravenou převodovkou. „Měli jsme tam čtyřstupňovou a chtěli jsme přidat ještě pátý rychlostní stupeň. Povedlo se.“
Jak bude technika sloužit letos a jaká se sejde na dráze konkurence, to se David Palmi dozví v dubnu, kdy startují první závody. „Už teď vím, že nepojede Mičánek, ale jeho auto a tým v seriálu zůstávají. Přijdou i rychlí kluci z motokár, kteří jsou vyježdění z evropských závodů,“ přibližoval konkurenty Palmi.
O vítězi seriálu se letos rozhodne v pěti dvojzávodech, z nichž dva se pojedou v Brně a tři v Mostě. „Brno znám a v Mostě je nově upravená dráha. Na té staré jsem vylepšil traťový rekord, který v minulosti držel sedm let i můj otec,“ připomněl David Palmi závodnickou tradici rodiny.
A co dělá závodník, když se nevěnuje své formuli? „Stavíme v garáži ani ne tunového Chevroleta Monzu s originálním pětisetkoňovým motorem z Ameriky. Je z roku 1975 a chceme s ním jezdit závody historických aut do vrchu.“