Rychle se snažil zakroutit volantem, aby monopost zkrotil a udržel na trati. Neúspěšně. Leclercovo Ferrari skončilo po hodinách v bariéře.
„Neee! Ztratil jsem hydrauliku. Proč musím mít sakra takovou smůlu. Proč?!“ ptal se Leclerc odevzdaně.
Formuli ještě zvládl rozpohybovat, pouze však mezi svodidla, aby nepřekážel. Na startovní rošt ani do boxů už nedojel, auto pouze odstavil.
Podívejte se na Leclercovu nehodu v zahřívacím kole:
Když několik minut po odstoupení přišel k novinářům, náraz už na hydrauliku nesváděl.
„Nemyslím si, že šlo o hydraulický problém. Myslím, tedy vím, co za tím je. Ale nemůžu zacházet moc do detailů,“ mlžil.
Přitom hydraulika dělala problémy Ferrari i v Mexiku, výrazně tam poznamenala kolegu Carlose Sainze během prvního volného tréninku. Tentokrát hledal Leclerc příčinu jinde.
Verstappen vyhrál i v Brazílii a vylepšil rekord v počtu triumfů v sezoně |
„Šlo o záležitost v motoru, kvůli které se mi zablokovala zadní kola, a pak jsem se pochopitelně roztočil. Nic jsem nemohl dělat,“ smutnil.
Leclerc nedojel v letošní sezoně už počtvrté, více závodů nedokončil pouze Esteban Ocon z Alpine (šestkrát).
„Už nevím, co mám dělat. Je to sezona, na kterou bych nejradši zapomněl,“ řekl upřímně. „Z několika víkendů jsem měl pocit, že se mi bude dařit, ale v neděli nepřišel výsledek, ve který jsem doufal. Třeba jako dneska.“
Stále si je však vědom, že ročník ještě neskončil a pořád má o co hrát. „Samozřejmě jsem hodně frustrovaný, ale musím se přes to přenést a soustředit na poslední dva závody, které jsou pro nás stále hodně důležité. Snad se bude dneska Carlosovi dařit, ať máme ještě šanci přeskočit Mercedes v pořadí konstruktérů,“ doufal.
Sainz nakonec i přes problém s podřazováním skončil šestý, vybojoval tak alespoň osm bodů pro Ferrari a mírně zkrouhl ztrátu na druhý Mercedes, který se v Brazílii hodně trápil a získal jen čtyři body.
Formule 1 závodem v Sao Paulu vkročila do posledního měsíce sezony. Ta má v programu už jen dva poslední závody v Las Vegas (18. listopadu) a v Abu Zabí (26. listopadu).
Ferrari stále doufá v druhé místo, na které aktuálně ztrácí dvacet bodů. Jak však napovědělo 71 kol v Brazílii, Mercedes nemá ani zdaleka vyhráno.