V prvních kolech Leclerc úspěšně bránil první pozici před Maxem Verstappenem, avšak v osmnáctém kole dostal smyk a skončil v bariéře.
Na otázku, zdali je v pořádku, odpověděl jen dlouhým řevem.
„Nevěděl jsem, že mám zapnuté rádio. Raději bych si mou frustraci nechal sám pro sebe,“ mínil Leclerc po závodě.
Pak vylezl z vozu a nasedl na skútr, který ho přivezl k boxové uličce. V ní si stáhl kombinézu, helmu ale z hlavy neodložil. Nechtěl, aby mu někdo koukal do očí.
Ve Francii slaví Verstappen, jásají i jezdci Mercedesu. Leclerc nedojel |
Ještě v autě mluvil o nefunkčním pedálu. S ním měl problémy také při Velké ceně Rakouska, kdy v závěru závodu začal postupně ztrácet náskok na druhého Verstappena, nakonec ho zachránila šachovnicová vlajka.
Na sociálních sítích se tak začalo spekulovat, zdali za smyk nemohl plynový pedál. Leclerc se nevymlouval. „To bylo až po nehodě. Jakmile jsem narazil do bariéry, nemohl jsem couvat,“ vysvětlil.
Vstupenky zdarma na Velkou cenu Itálie formule 1! Udělejte si skvělý výlet |
Závod pro něj skončil, naopak lídr šampionátu Verstappen si dojel pro suverénní vítězství.
„Je neakceptovatelné, abych dělal takové chyby. Pokud prohrajeme o 32 bodů, budeme vědět, kde jsme je ztratili,“ řekl s pokorou.
Přestože Ferrari neprožívá zrovna vydařené období, ve kterém provádí sporná rozhodnutí, Leclerc bere chyby na sebe. K té z Francie přidal i nehodu z Imoly, kde ztratil třetí místo, a nakonec dojel po stíhací jízdě v závěru závodu šestý.
Na okruhu Paula Ricarda tak z Ferrari bodoval pouze Carlos Sainz, který po výměně motoru dojel pátý. Jenže ani on nebyl v cíli spokojený.
První žena v čele českého týmu formule: Pohlaví nehraje roli, hlavně se nebát |
Jeho stíhací jízdu z konce startovního roštu na chvíli zastavil Sergio Pérez, jehož Red Bull byl na rovinkách velmi rychlý. Sainz to v rádiové komunikaci přiznal a navrhl druhou zastávku v boxech.
K té tým svolil až v momentě, kdy Španěl Mexičana předjel.
V následujícím kole Sainz přesto zastavil a přezul na nové žluté pneumatiky. Dostal se zpět na páté místo, avšak Pérez s Russellem byli až příliš daleko.
„Nerozumím tomu, proč jsme stavěli v boxech. Pérezovi bychom ujeli,“ nechápal Sainz. Tempo měl vskutku dobré, možná by se dokázal Mexičanovi vzdálit na více než pět vteřin, čímž by vytvořil prostor pro přičtení penalizace, kterou dostal za nebezpečný výjezd z boxů.
Ferrari se bálo, že středně tvrdá sada nevydrží až do konce závodu, zvolila tak konzervativní řešení.
Italská stáj ztrácí před Velkou cenou Maďarska na vedoucí Red Bull už 82 bodů, náskok na třetí Mercedes má už pouze 44 bodů.