Sainz po poslední zastávce v boxech během Velké ceny Rakouska F1 dojížděl před sebou jedoucího Verstappena, v 55. kole na něj ztrácel už méně než dvě vteřiny. O dvě kola později otevíral zadní křídlo, chtěl využít systém DRS. Možná to se mu právě stalo osudným.
Už ve třetí zatáčce na Verstappena dotíral, ve čtvrté ho chtěl předjet. Jenže v polovině dlouhé rovinky se Nizozemec začal záhadně vzdalovat.
Sainzovi totiž selhal motor.
Z konce jeho Ferrari se začalo kouřit a hned si tak musel protáhnout zatáčku a vůz odstavit.
O fenoménu EisKing i kyselých okurkách. Jak formulová show vyprodává sály |
Jenže to nešlo tak snadně. Pokaždé, když pustil nohu z brzdy, vůz začal couvat z kopce dolů. Plameny sílily a maršálové se neblížili.
„Byla to velmi ošemetná situace, protože jsem chtěl vyskočit, ale auto se kutálelo dozadu a já jsem nechtěl, aby najelo zpátky na trať,“ vysvětloval Španěl, proč se tak dlouho zdržoval ve svém voze.
Krasojízda Leclerca, porazil lídra MS F1 Verstappena. Sainz skončil v plamenech |
„Věděl jsem, že začínám hořet a čekal jsem na příjezd maršálů. Ti dlouho nepřicházeli, takže to byla trochu stresová chvilka, ale naštěstí se mi nic nestalo,“ přiznal napětí.
Není to poprvé, co Sainz musel v závodě předčasně zastavit svou formuli. Naposledy v červnu při Velké ceně Ázerbájdžánu mu selhala hydraulika.
„Měli jsme našlápnuto k velmi snadnému umístění na prvních dvou místech, což by byl pro tým velmi důležitý výsledek,“ řekl Sainz. „Zejména na tvrdých pneumatikách jsme byli velmi rychlí a doháněli jsme ztrátu na Charlese.“
Celkově jde o čtvrtý nedokončený závod v sezoně. Do cíle dojel Sainz pouze sedmkrát. Selhal ještě v Austrálii, kdy neodhadl svou rychlost v nájezdu do zatáčky a skončil v kačírku, v němž zůstal stát také v Imole po kontaktu s Danielem Ricciardem.
Milujete formuli 1? Sledujte všechny kvalifikace i závody po celou sezónu zdarma |
„Je to pořád stejná pohádka. Jakmile se dostaneme do tempa, něco se pokazí a je těžké pokračovat. Mělo to být pro tým dvojité vítězství,“ smutnil v cíli.