Marianne Vosová si připsala neuvěřitelné 256. vítězství v kariéře.
Letizia Paternosterová si k vlastnímu úžasu na jeden den oblékla dres vedoucí závodnice.
Anna van der Breggenová po čtyřleté (!) pauze ovládla úchvatným sólem čtvrtou etapu.
To všechno už stihla letošní ženská Vuelta přinést. Jenže v době, kdy Breggenová nevěřícně dojížděla do cíle a slavila snový návrat do závodů, vstřebávali ještě fanoušci záběry, které se objevily na sociálních sítích ve středu dopoledne.
Ukazovaly průjezd pelotonu, který se přesouval z oficiálního startu v centru města Barbastro na ten ostrý. Jak se balík závodnic blížil, jedna z fanynek se chtěla přesunout tak, aby přes ostatní diváky lépe viděla. Jenže klopýtla a při hledání rovnováhy vkročila rovnou do silnice.
Strhla na zem Aniek van Alphenovou z týmu Fenix-Deceuninck, ostatní se dokázaly vrávorající ženě vyhnout a naštěstí také dobrzdit před padající kolegyní.
Van Alphenová se dokázala po pádu rychle zvednout a v závodě pokračuje dál. Na svém instagramovém profilu sdílela ve středu video incidentu se strohým komentářem: „Ke včerejšku…“
Ne všechny střety fanoušků s cyklisty končí takto téměř bez následků. Cyklisty ještě dnes děsí případ „Allez Opi, Omi“, neboli pád z úvodní etapy Tour de France 2021, kdy fanynka ve snaze dostat svůj vzkaz prarodičům do televizního přenosu vystrčila ceduli s nápisem přímo do silnice a poslala k zemi půlku pelotonu.
Organizátoři La Vuelta Femenina si můžou oddechnout, že alespoň v případě úterního pádu byli v incidentu nevině. To samé se ale nedá říct o situaci z nedělního startu, která se rozrůstá do pořádné kauzy.
Závod v neděli otevírala týmová časovka. Na její start se většinou seřadí týmové sestavy s dostatečným předstihem alespoň půl minuty, nechají si kola přidržet za sedla od pomocníků na to určených a pak zcela koncentrované vyrazí ze startovní rampy na trať.
Jenže u sestavy Vismy to platilo jen pro pět ze sedmi závodnic. Jedna dorazila do startovního prostoru až v moment, kdy její kolegyně vyrážely, a tak jen prokličkovala mezi kustody a rovnou pokračovala z rampy dolů, druhá na trať vjela dokonce z koridoru pro doprovodná vozidla!
Vysvětlení? Závodnice nizozemského týmu zdržela předzávodní kontrola kol, na kterou podle svých slov dorazily s dostatečným předstihem, organizátoři je ale nestihli včas odbavit. Kvůli tomu tak hned první den nabraly 20 sekund ztráty na soupeřky.
Olympijská šampionka na horských kolech z Paříže a letošní vítězka Roubaix žen Pauline Ferrandová-Prévotová se pak na svém Instagramu rozčílila: „Co to ksakru bylo! Jak může být organizace Grand Tour TAK amatérská?“ Naštvaný příspěvek později smazala, to už si ale fanoušci stihli přečíst, co se před startem v Barceloně odehrálo.
„Dorazily jsme na kontrolu kol s dvacetiminutovým předstihem a stejně to dvě naše holky nestihly na start včas. Přitom jsme několikrát upozorňovaly rozhodčí, že už musíme jít, ale oni vypadali úplně v klidu.“
Oficiální prohlášení Vismy v neděli večer pak přidalo další detaily: „Došlo ke zdržení kontroly kol, protože ostatní týmy dorazily k prohlídce pozdě. Navíc všechna kola kontroloval pouze jeden člověk. Druhý rozhodčí dorazil později, to už ale časový skluz závodnic Vismy neovlivnilo.“
Podle serveru Cycling Up To Date se následně šéf Vismy Jos van Emden ohradil proti nařčení Mezinárodní cyklistické unie (UCI), že na ni tým tlačil, aby vyloučila z Vuelty závodnice Movistaru. „UCI hraje špinavou hru, když tvrdí Movistaru, že jsme chtěli jejich diskvalifikaci. Moje důvěra v UCI byla doteď nízká, ale teď už nemám žádnou.“