„Je to první tým kategorie World Tour, který je potvrzený. Pořád je zájem i ze strany Etixx-Quick Step, který byl se Zdeňkem Štybarem a vítězným Petrem Vakočem přítomen v loňském roce. Věřím, že minimálně dva týmy světové kvality se nám povede na Czech Cycling Tour dostat,“ tvrdí bývalý vynikající závodník Svorada.
Provázela jednání s vedením italské stáje nějaká úskalí?
Pozvání jsem Lampre posílal koncem loňského roku, kdy stáje začínají tvořit kalendáře na sezonu. V uplynulém týdnu jsem měl pracovní cestu do Itálie, při té příležitosti jsem tým opět kontaktoval, a protože měli zájem, tak jsme doladili poslední detaily a plácli si, že budou u nás startovat.
Hrálo při jednání velkou roli, že jste v Lampre řadu let působil?
Samozřejmě naše kontakty jsou na přátelštější bázi než u jiných týmů, nicméně s každým, s kým jednám, tak mé jméno ještě z minulosti zná. A situace je obdobná u všech - záleží jen na tom, jestli tým má jiný program a jak jim Czech Cycling Tour zapadá do kalendáře.
Je součástí dohody o startu i slíbená účast některé z hvězd?
Zatím nejsme domluvení na tom, kdo konkrétně bude startovat, protože sezona teprve začíná. Doba do Czech Cycling Tour je poměrně dlouhá, takže to budeme řešit, až se bude závod blížit. Pokud to bude jen trochu možné, nějaké známější jméno nám sem pošlou.
Loni na Czech Cycling Tour startoval Etixx-Quick Step. Pomáhá to při jednání s ostatními týmy?
Závod získává na popularitě každým rokem a zájem o start je větší. Když jsme v loňském roce zkoušeli kontaktovat týmy, tak málokterý věděl, o co jde. Teď už ale víceméně každý ví. Jde už jen o to, jestli jim závod zapadá do kalendáře, nebo ne. Dobré jméno závodu se postupně dostává do povědomí i týmů World Tour. Věřím, že každý rok bude znatelný nárůst kvality.
Čím si je čtyřetapový závod může získat?
Kromě jiného má velmi dobré umístění v kalendáři, protože v té době nejsou žádné velké konkurenční závody. Pozitivní ohlas máme na program závodu, skladbu etap, která je vhodná pro všechny účastníky, a také na to, že během čtyř dnů bydlí na jednom místě a odpadají zdlouhavé přesuny.
Jak daleko jsou jednání s dalšími stájemi World Tour - Etixxem či britským Sky, které chtěl pomoct do Česka přivést Leopold König?
Etixx po loňské zkušenosti projevil o start zájem už na podzim. Teď jde jen o to, domluvit se na finanční stránce věci. Naší povinností podle pravidel UCI je totiž zaplatit týmům část nákladů. Loni, kdy tu byli jako jediný tým World Tour, jsme si mohli dovolit nabídnout jim více. Letos doufáme ve start dvou až tří týmů a rozpočet se nám o tolik nezvýšil, takže jednáme o finančních otázkách. Ale věřím, že se brzo domluvíme.
Angažují se při jednáních čeští jezdci Zdeněk Štybar, Petr Vakoč či právě König?
Určitě. Všichni čeští jezdci přistupují k závodu jako ke svému a bylo to vidět i loni, jak se všichni snažili udělat výsledek. Roznáší to dobré jméno závodu po celém pelotonu. Myslím, že ani možnost startu Sky není vyloučená. Pořád doufám, že by to mohl být ten třetí tým World Tour, který by se letos mohl postavit na start.
Přijede i německá Bora-Argon s Janem Bártou?
Bora je mezi přihlášenými, z kategorie Professional Continental jsou tam ještě polské týmy CCC Sprandi Polkowice (Josef Černý, Jan Hirt) a Verva Active Jet (Karel Hník, Jiří Polnický), nově přijede americký prokontinentální tým Team Novo Nordisk, ruský Gazprom-Rusvelo a švýcarský Roth.
Chystáte k letošnímu ročníku nějaké úpravy tras?
Změny v etapách budou spíš kosmetické. Časovka družstev se přesunuje k Frýdku-Místku, kde jsme se domluvili na velmi dobrých podmínkách. Druhá, rovinatější etapa a třetí, královská etapa zůstanou podobné, možná jen v královské etapě vypustíme nějaký kopec, ale finále s okruhy na Ecce Homo zůstane. V poslední etapě kolem Olomouce se vrátíme k dojezdu na Svatý Kopeček, působí to přece jen honosněji. Věřím, že změny všichni přivítají a závod se bude líbit.