Chyběla dynamika, jel jsem o 30 wattů méně něž obvykle, líčil Kulhavý

Jaroslav Kulhavý v závodě v Novém Městě na Moravě. | foto: Petr Lemberk, MAFRA

27 2018
V minulosti už ho na novoměstských tratích potkalo ledacos. Ze soubojů o stupně vítězů ho vyřadily pády, defekty… I tentokrát biker Jaroslav Kulhavý v závodu Světového poháru v Novém Městě na Moravě bojoval až do posledního kola o páté místo, a tím pádem i rozšířené pódium. Spadlý řetěz ho však odsunul nakonec na deváté místo. „Nebylo to ideální, ale desítka se počítá,“ říkal v cíli.

Po dlouhé bitvě o páté místo i kvůli spadlému řetězu v posledním kole končíte devátý. Je to zklamání?
Pro spoustu jezdců je nejlepší desítka cíl, ale já mířil výš, hlavně kvůli minulým ročníkům, kdy jsem tady vyhrál, takže nejsem spokojený.

Zpravodajství ze závodu

Nebýt toho smolného momentu, bojoval byste o páté místo.
Ale výkonnost a nohy nebyly stoprocentní. Jel jsem o třicet, čtyřicet méně wattů, než jaké jsou moje normální hodnoty, což je přibližně deset procent výkonu. Pak samozřejmě přišel ten moment, kdy jsem chtěl zkusit předjet (Manuela) Fumiče a spadl mi řetěz za kazetu. Místo boje o pódium jsem ztratil čtyři místa a bylo po útoku, což je škoda, protože i to pódium se počítá. Těch posledních čtrnáct dní si teď musím vyhodnotit. Musím zkusit najít chyby a příčiny, proč se to takhle sešlo. Všechno teď budu směrovat k Lenzerheide (mistrovství světa), kde bych si rád spravil chuť. Tam mi to vyhovuje.

Český biker Jaroslav Kulhavý v závodě v Novém Městě na Moravě.

Mluvíte o deseti procentech výkonu, který vám chyběl. Čím to bylo?
Těch posledních čtrnáct dní jsem vlastně moc nezávodil. V Albstadtu jsem rychle skončil, a poslední ostrý start jsem tak měl v Brně tři týdny zpátky na Českém poháru. Asi se mi úplně ideálně nepovedlo nastavit trénink.

Jak nepříjemné bylo, když vám po startu odskočilo čelo závodu?
Trochu nepříjemné to bylo. Jeli jsme odskočení za Schurterem, ale kdybych měl nohy, které normálně mívám, tak si to doskočím zpátky. Dneska mi těch deset procent prostě chybělo. Čekal jsem, že mi třeba druhá půlka sedne, ale bylo to stejné. To spíš ostatním docházely síly a já jel konstantní tempo. Z mé strany tam nebyla žádná dynamika, takže o tom startu to nebylo.

Fotogalerie

Ono už v tom druhém kole bylo laickým okem vidět, že to nejste úplně vy.
Ta první dvě tři kola jedou všichni stejně, žádné velké rozestupy tam nejsou, dost se bojuje o pozice a já možná jezdím trochu opatrněji než v minulosti, zato spousta lidí je občas agresivních. Už vím, co může způsobit pád a zranění, tak se do toho nechci přimotat. Možná jsem se tam málo tlačil a nikam jsem se neposouval, ale primárně to stejně bylo o těch nohách. Kdyby byly lepší, skupinku pěti lidí bych přeskočil. Nebýt toho řetězu, byl to přesný obrázek toho, na co jsem dneska měl.

Což nebyl žádný propadák, ale sebevědomí vám to asi taky o tolik nezvedlo, ne?
Sám vím, že je to kousek na stupně vítězí, že jenom stačí vyladit tu výkonnost. Kdybych skončil dvacátý a chybělo by mi pět minut, byl bych v jiné pozici. Ale jel jsem celý závod s nižšími watty, než na jaké jsem zvyklý, a i tak jsem dokázal bojovat o páté místo. Určitě se tam dokážu vrátit. Jen mě štve, že nejsem schopný vyladit formu  na tyhle závody. Po Cape Epic jsem měl za cíl uspět minulý víkend v Albstadtu a teď Nové Město, nevyšlo ani jedno. Mrzí mě, že pořád dokola hledám, kde je problém.

Co vás čeká nyní?
Jsem unavený, dal bych si volno, ale v úterý pojedu Pražské schody, pak se rozmyslím, jestli o víkendu pojedu maraton, abych otestoval tělo. Musím zjistit, jestli je unavené nebo nerozježděné. Další Světový pohár je za měsíc, do té doby to musím upravit, času na trénink je dost, ale teď se ta sezona láme do druhé půlky. V té druhé chci jezdit na pódiu, abych se připravil na mistrovství světa, do něhož dám všechno.

Autor:

Tour de France 2019

Tour de France letos startuje 7. července v Bruselu. Trasa 106. ročníku je dlouhá 3 460 kilometrů a zahrnuje hned několik dvoutisícových vrcholů. Závod končí 28. července s cílem 21. etapy v Paříži.

7. - 28. 7. - (Brusel - Paříž)
24. 8. - 15. 9. - (Torrevieja - Madrid)

Nejčtenější

Sparta hlásí čtvrtou posilu, z Jablonce přichází záložník Trávník

NOVÁ POSILA. Fotbalový záložník Michal Trávník pózuje na Letné s dresem pražské...

Fotbalová Sparta tři dny před zahájením letní přípravy dotáhla přestup čtvrtého hráče. Střed pole...

Kovář na rozcestí: může do Švýcarska, ale znovu ho nahlodává NHL

Jan Kovář slaví gól ve čtvrtfinále s Německem.

Kvůli NHL se loni vzdal lukrativní nabídky z KHL. Jenže v zámoří neuspěl. Po roce má před sebou...

Fotbalisté jsou v žebříčku nejvýše za dva roky, ale na Slováky nemají

ČIRÁ RADOST. Čeští fotbalisté slaví branku proti Černé Hoře.

Čeští fotbalisté se v červnovém vydání žebříčku FIFA po výhrách v evropské kvalifikaci nad...

Copa América: Messi a spol. si neškrtli, zaskočila je Kolumbie

Argentinský kapitán Lionel Messi lituje spálené šance.

Fotbalisté Kolumbie zaskočili na jihoamerickém šampionátu Argentinu a tým kolem hvězdného Lionela...

Rok změn trvá. Dresy si Král chválí, v Kladně přibudou Číňané

Prezident Českého hokeje Tomáš Král.

VIDEO Jedno se Českému hokeji doopravdy nedá upřít. Ačkoli jeho některé kroky vyvolávají spíš...

Další z rubriky

Nečekaný vyzývatel Sagana. Wout van Aert zabojuje o zelený trikot na Tour

Wout van Aert vítězí ve druhé etapě za sebou na Critériu du Dauphiné, generálce...

Šestkrát na Tour de France vyhrál zelený dres v bodovací soutěži. Loni dorovnal letitý rekord Erika...

Cobo dopoval, oznámila UCI. Triumf z Vuelty 2011 může získat Froome

ŠAMPION. Juan José Cobo se stal celkovým vítězem cyklistické Vuelty.

Bývalý španělský cyklista Juan José Cobo podle všeho přijde o triumf z Vuelty 2011. Mezinárodní...

Cyklistu Froomea čeká po těžké nehodě zhruba šestiměsíční pauza

Nemocnice v Saint-Etienne, kde se Chris Froome podrobil mnohahodinové operaci.

Britského cyklistu Chrise Froomea čeká po hrůzostrašné středeční nehodě minimálně šestiměsíční...

Jaguar XF 20d AWD 2017 · DPH
Jaguar XF 20d AWD 2017 · DPH

r.v. 2017, naj. 55 247 km, diesel
650 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz