Sám však z vlastní zkušenosti ví, jak ošidné je toto předsevzetí. Zvláště letos, kdy se jede na obzvláště náročné trati a cyklisté budou muset v okolí švýcarského Mendrisia v honbě za světovým titulem ujet nekonečných 262 kilometrů.
"Je ještě těžší, než byla loni v italském Varese," netají Mareš. "Rád bych přijel do cíle, ale na takové trati přijede do cíle čtyřicet, padesát lidí z těch dvou set, co se postaví na start. Nemůžu slíbit, že mezi nimi budu, je těžké se k tomu vyjadřovat."
Přesto si Mareš věří i díky formě, kterou v posledních dnech cítí. Nic na tom nemění ani nepříjemná zkušenost, kterou zažil přesně před týdnem. Na trati mezi Prahou a Karlovými Vary, v prestižním domácím jednorázovém závodě, si od něj tým sliboval vítězství.
Pro Mareše to navíc mohl být krásný test. Stejná délka závodu, slušná konkurence. jenomže všechno dopadlo trochu jinak. Místo útoku na vítězství se Mareš zhruba dvě stovky kilometrů trápil a snažil se pomoci svým kolegům z týmu a pak odstoupil. Mohly za to nečekané zdravotní potíže.
"Asi jsem den před závodem něco špatného snědl. Měl jsem střevní potíže a horečku, v průběhu závodu jsem dokonce musel na záchod," popisuje. "Naštěstí teď už je všechno v pořádku."
I proto může směle promýšlet taktiku, s jakou půjde na start mistrovství světa. Nebude se příliš lišit od předsevzetí před minulými neúspěšnými starty.
"Budu se snažit být stále vpředu, na trati jsou totiž i úzké uličky, kde balík se natáhne a dostat se dopředu pak stojí strašně sil. Bude také asi dobré dívat se, co dělají favorité, hlavně Italové a Španělé tam budou mít velmi silné týmy. Ale něco přece může toto předsevzetí narušit. Bude totiž záležet, jak se domluví se zbývajícími členy české sestavy, především s Romanem Kreuzigerem.
"Za poslední dva tři roky udělal obrovský skok, patří ke světové špičce. Ještě jsme o tom spolu nemluvili, ale pokud řekne, že se cítí dobře a bude potřebovat pomoct, tak to uděláme.