Bárta si do letošní sezony přivezl skvělou formu - celkově vyhrál etapový závod Szlakiem Grodów Piastowskich v Polsku (kde vyhrál i časovku), druhý byl na Circuit de la Sarthe, třetí v Bayern-Rundfahrt.
A o víkendu rozsekal celou českou konkurenci i v Nové Dubnici, získal tam dvojtitul a říkal: "Časovka je jen o kondici, to takový problém nebyl. Ale ten druhý závod je něco jiného, to je poziční závod."
Na dvousetkilometrové trati hodně foukalo, navíc Bárta musel čelit přesile dvou nejsilnějších českých stájí Author a Dukla a na žádnou alianci s jinými profíky zahraničních týmů se spoléhat nemohl.
"Několikrát jsem to zkusil na větru, kde se závodníci nedokážou pořádně schovat do háku, abych jich co nejvíc poztrácel," popisoval Bárta svoji taktiku pro Radiožurnál. "Hodně jich toho mělo plné zuby, bylo to vidět, když sotva točili nohama. Tak jsem to zkusil a ono to vyšlo."
Dojezd závodu pořadatelé natáhli na tartanový stadion, podobně jako v dávných dobách Závodu míru, kdy se dojíždělo ještě na škváře. "To jsem nikdy nezažil," kroutil hlavou Bárta. "Bylo cítit, jak je tartan měkký, pomalý. Pro mě to bylo něco nového, ale to asi pro všechny."
A právě na oválu se o absolutním vítězi šampionátu rozhodlo. "Bylo jasné, že se bude spurtovat do předposlední zatáčky," říkal Bárta. Jenže těsně před ní ho přeskočil Slovák Sagan, vyhlášený spurter, Bárta už ho v poslední zákrutě předjet nedokázal a Sagan svoji rychlost proměnil ve zlato.
V Bártově týmu teď budou muset řešit i jeden příjemný problém. Časovkářská kombinéza sice českému profesionálovi zůstane, navíc se však bude muset šít dres v designu národního mistra. "Ale náš sponzor Endura vyrábí oblečení, takže by to asi mělo být zadarmo," odhadoval Bárta. "Myslím si, že mi nevynadají, určitě ne. Budou spokojení."