Pokračování ve Španělsku? Nejlepší řešení

3 2007
Hradec Králové - První tréninky letošního roku si cyklista Jan Hruška doslova vychutnává. Krátce před Silvestrem totiž podepsal se španělským týmem Relax GAM smlouvu na příští sezonu. "Tréninky si v posledních dnech opravdu užívám. A nejen díky smlouvě, ve kterou jsem už pár týdnů věřil," rozplýval se.

"Podívejte se na počasí, zima je příjemná, to je pro cyklistu paráda," zářil štěstím.

Ve španělské stáji patřící do kategorie kontinentálních týmů UCI se sejde například Franciscem Mancebem, čtvrtým mužem předloňské Vuelty.

Jak se těšíte opět na španělský tým?
Určitě jsem rád, protože je třeba přiznat, že najít v současné době tým je velmi obtížné. Zvlášť ve Španělsku, kde jich po loňské dopingové aféře hodně zkrachovalo a na trhu je větší přetlak jezdců než dřív.

Proč jste si vybral právě Relax?
Protože ze sportovního a finančního hlediska splňoval nejlépe požadavky, se kterými jsem do jednání šel.

V některém ze španělských týmů budete působit už sedmý rok, bylo Španělsko při hledání angažmá prioritou?
Pro mě to je nejlepší řešení, protože se dobře španělsky domluvím a znám to tam. Ale nebylo to při rozhodování nejdůležitější, protože jak už jsem říkal, je dnes těžké sehnat vůbec nějaký tým.

S kým jste vedle Relaxu jednal?
Jako první se ozvali z portugalského Liberty Seguros, ale přes jejich velký zájem jsem počkal a můj manažer David Plaza pak odvedl dobrou práci. Již od začátku mě spojil do nabídky s Franciscem Mancebem a měl jsem dobrou pozici pro vyjednávání. Zájem měl i nový italský tým Tinkoff Credit Systems, který již angažoval Hamiltona, Honda a Petrov a údajně jedná s Ullrichem. Nakonec však dopadl Relax s kterým jednáme už od listopadu.

Jan Hruška

Jednatřicetiletý silniční cyklista, který žije v Hradci Králové.
Profesionálně jezdí od roku 1996, od roku 2000 výhradně ve španělských stájích.
První angažmá tam získal v týmu Vitalicio Seguros, pak závodil za stáj ONCE-Eroski, která se později přejmenovala na Liberty Seguros.
Začátek roku 2006 v týmu 3 Molinos Resort, který však v polovině roku skončil.

Neberete kontinentální tým UCI jako krok zpět?
Samozřejmě kdyby přišla nabídka z týmu ProTour, tak by člověk asi neváhal. Ale už z loňska vím, že kontinentální týmy na tom jsou velmi dobře, mají možnost jezdit velké závody a navíc kalendář pro mě možná bude výhodnější, než kdybych byl v ProTour.

V čem například?
Tím, že jsem ve španělské stáji, budeme jezdit kompletní španělský kalendář a ten i se všemi dalšími závody bude pěkně v teple. Druhá divize pak třeba nemusí na klasické jednorázové závody. Pokud já, který má raději etapové, přijedu na nějakou jednorázovou klasiku, tak to pro mě je ztracený den. To odpadne.

Už znáte svůj přibližný program na sezonu?
Po jarním bloku závodů bude vše bude směřovat k Vueltě, kterou téměř stoprocentně pojedeme. Chci se na ni pořádně připravit.

Loni jste jezdil za jiný španělský tým, ale druhodivizní 3 Molinos Resort v srpnu předčasně skončil. Jak jste se s tím vypořádal?
Nebylo to příjemné, ale všechno špatné je k něčemu dobré. Měl jsem alespoň čas na hledání angažmá, mohl jsem být na podzim víc s rodinou, což bylo fajn, protože se nám narodila dcera. Na druhé straně je pravda, že kvůli předčasnému konci mi stále dluží peníze a že jsem v první chvíli vlastně neměl ani na čem jezdit, protože jsem musel odevzdat vybavení.

Nebude vám ale chybět v nové sezoně třeba závodní zatížení?
Neřekl bych. Molinos skončilo po posledním plánovaném závodě, takže tady jsem o nic nepřišel. A závodil jsem pak v Čechách za tým Eleven Colnago, které mě podpořilo a podporuje.

Jan Hruška odpočívá během tréninku

Autoři:

Tour de France 2019

Tour de France letos startuje 7. července v Bruselu. Trasa 106. ročníku je dlouhá 3 460 kilometrů a zahrnuje hned několik dvoutisícových vrcholů. Závod končí 28. července s cílem 21. etapy v Paříži.

7. - 28. 7. - (Brusel - Paříž)
24. 8. - 15. 9. - (Torrevieja - Madrid)

Nejčtenější

Sparta může jít na Trabzonspor, Plzeň bude při losu v osudí dvakrát

OMLOUVÁM SE. Sparťan Srdjan Plavšič (vlevo) svůj gól proti Spartaku Subotica,...

Fotbalová Sparta zná úzký okruh soupeřů, na které může narazit ve 3. předkole Evropské ligy....

Bojovník Kreuziger: Nejnáročnější den. Nebyla tam ani chvilka odpočinku

Český cyklista Roman Kreuziger po 15. etapě Tour de France.

Foix (Od našeho zpravodaje) Měl v nohách sobotní Tourmalet a před sebou čtyři vrcholy ve východních Pyrenejích. Ale Romana...

Alaphilippe ztratil, ale žlutý dres udržel. Yates má vítězný double

TRPĚL, ALE ŽLUTÝ DRES UDRŽEL. Julian Alaphilippe v cíli patnácté etapy Tour.

Čtyři dny cyklisté na letošní Tour strávili v Pyrenejích. Vyvrcholení tohoto horského testu...

Francie na nohou. Pinot vládl na Tourmaletu, Alaphilippe dojel druhý

Francouzský cyklista Thibaut Pinot se raduje z vítězství ve 14. etapě Tour de...

Už celkem 83krát figuroval v itineráři Tour de France. Pouze dvakrát ale končila etapa přímo na...

Alaphilippe? Ještě lepší, než jsme mysleli. A Thomas přiznává slabost

Průběžně vedoucí muž Tour de France Julian Alaphilippe z Francie finišuje ve...

Tourmalet (Od našeho zpravodaje) Co ukázala mocně očekávaná etapa na desetitisíci diváků obsypaný Tourmalet? Že původní scénáře jsou...

Další z rubriky

Alaphilippa nadnášel žlutý dres, vyhrál časovku. Van Aerta odvezla sanitka

Julian Alaphilippe projíždí cílem časovky v Pau. Na prvním místě.

Čtyřdenní pyrenejský blok na cyklistické Tour de France pokračoval v pátek svým druhým dílem....

Kreuziger: Nastavil jsem si tempo, abych nebouchnul, a pak jsem zrychloval

Roman Kreuziger přichází k týmovému autu Dimension Data za cílem na Tourmaletu

Tourmalet (Od našeho zpravodaje) Projel cílem, našel za pomoci týmového maséra auto Dimension Data, usedl na jeho přední sedadlo a...

Jedinečný Tourmalet. Tady cyklisté vlekli kola a převzali vládu od medvědů

Cyklisté šplhají na pyrenejský vrchol Tourmalet během osmé etapy závodu Tour de...

Pau (Od našeho zpravodaje) Býval pro mnohé jen zářezem ve skále mezi pyrenejskými vrcholy. Ale pak se stal pomníkem...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz