VÍTĚZ. Biker Jaroslav Kulhavý přebírá cenu za první místo v anketě Král

VÍTĚZ. Biker Jaroslav Kulhavý přebírá cenu za první místo v anketě Král cyklistiky, kterou vyhrál potřetí za sebou. | foto: Michal Sváček, MAFRA

Terén, nebo silnice? Dal jsem si týdenní ultimátum, říká Kulhavý

  • 5
Kdo bude vyhlášen nejlepším českým cyklistou roku 2012, to ani otázka nebyla. Jiný vítěz ankety než olympijský šampion Jaroslav Kulhavý nepřipadal v úvahu. Jiné je to ovšem s otázkou, kde bude v příští sezoně Kulhavý závodit, zda v terénu či na silnici. Odpověď stále nezná ani on sám. Ale dal si týdenní ultimátum.

Máte motivaci dál vítězit v terénu?
Motivace je pořád. Už na podzim jsem měl chuť zase vyhrávat, ale řešil jsem tolik věcí, že jsem nebyl schopný se pořádně připravit. Ale poslední závod ve Francii jsem si fakt užil a vyhrál ho. Tu vítěznou motivaci určitě budu mít i do příštího roku, ať už budu jezdit na bikách, na silnici nebo kdekoliv jinde.

Stále je tedy ve hře varianta, že přestoupíte na silnici?
Na to vám asi pořád moc neodpovím. Silnice zůstává snem, co si chci splnit. Chci si vyzkoušet největší silniční závody, buď příští rok nebo třeba až po olympiádě v Riu. Myslím si, že to je reálné. Sice asi Tour de France nepojedu vyhrát, ale i kdybych jezdil silnici až po Riu, šanci na větší úspěch vidím. Po Riu mi bude jenom jednatřicet. Nechci však předbíhat, jen spekuluju.

Očima manažera

Do týdne bychom měli definitivně vědět, co bude Jarda příští sezonu jezdit. Specialized má pro něj připravenou smlouvu na horská kola, se kterou je spokojený. Ale ještě máme nějaké jednání směrem k silnici. Jednalo se o stáj World Tour, závodící na kolech Specialized (Astana, Omega nebo Saxo Bank - pozn. red.). Ozvali se až později, než jsme čekali, ale ozvali se víceméně sami. Záleží na mnoha okolnostech. Kdyby přišla dobrá nabídka, se kterou by byl sportovně i finančně spokojený, proč to na silnici nezkusit? Kdy jindy? Je nejvyšší čas. Já se mu vždycky budu snažit pomoci, aby se cítil co nejlépe. Zdeněk Štybar se na silnici učil dva roky a teď očekává, že ta třetí sezona by měla být nejlepší. Ale v Jardově případě to nemusí být dva roky učení. Byli bikeři, co se chytli rychleji.           Zdeněk Löffelman

Původně jste tvrdil, že už tento týden oznámíte, jestli budete v sezoně 2013 biker nebo silničář.
Jenže fakt k tomu zatím nemůžu nic říct, ani kdybych chtěl. Jisté nic nemám. Do konce příštího týdne už to chci mít rozhodnuté, dali jsme si takové ultimátum. Až budu mít všechny informace, co potřebuji mít, dojde k podpisu smlouvy. Nezáleží to jen na mně, nemůžu ty ostatní honit. Kdybychom se bavili jen o bikách, je to jednoduché. Ale tím, že je ve hře i silnice, je těch otázek strašně moc.

Je pravdou, že se výběr na silnici zúžil na dvě stáje kategorie Pro Tour?
Asi bych to nekomentoval, nikomu to nepomůže.

Ryze hypoteticky: bikové Světové poháry začínají v květnu. Před nimi by mohl být prostor na silniční klasiky. Dokážete si představit i takovou kombinaci?
Myslím si, že prostor je tam letos hodně velký díky tomu, že první Světový pohár na bikách posunuli skoro o dva měsíce. S velkým tréninkem na kole začnu až v prosinci na Kanárech - no a jaro je pak hodně otevřené. Může být ve hře jarní silnice nebo také Cape Epic, který jsem ještě nejel, největší etapový závod na horských kolech v Jižní Africe. Záleží, jak se rozhodnu a podle toho se pak musí udělat příprava i celá sezona.

Kdybyste šel na silnici, které závody by vám měly zpočátku nejvíc sedět?
Těžko říct, možná nějaké kratší etapáky, nebo klasiky. Bude chvíli trvat, než zjistím, co mi vyhovuje. Z dosavadních pár závodů, co jsem na silnici zkusil, to nepoznám. Vím, že Vary (závod Praha-Karlovy Vary-Praha) objedu v klidu, ale nevím, jaké by to bylo, kdybych jel pět dnů za sebou takovéhle závody a jak bych se potom cítil pátý den v kopci.

Minulý týden jste absolvoval operaci nosní přepážky. Jak se po ní cítíte?
Ve čtvrtek mi vytáhli stehy a nějaké destičky, které to tam držely, což bylo dost nepříjemné. Ale konečně mě přestala bolet hlava, což je asi největší krok k tomu, že by se to mělo začít hojit. Ještě musím na vyndání nějakých dalších stehů, ale jelikož mám teď volno a bylo to tak i plánované, jsem v pohodě. Deset dní bych měl být bez kola.


Grand Tour v roce 2024

4. - 26. května Giro d´Italia
29. června - 21. července Tour de France
17. srpna - 8. září Vuelta a Espaňa