Vyjádření jedenadvacetiletého Mexičana pro italskou stanici Rai se dá pochopit. V úterý po časovce podruhé oblékl dres pro nejlepšího, s jeho ambiciózností a talentem mu myšlenky na celkové vítězství musí kmitat hlavou...
Šlo navíc jen o jeho niterní pocit, nikoliv o jakýkoliv jasný úmysl vzepřít se týmové taktice UAE, která pravděpodobně stále stojí na podpoře o rok staršího Juana Ayusa, momentálně druhého muže celkového pořadí.
Poražen počasím. Únava je cítit, ale není to úplné vyčerpání, říká Vacek |
Právě on má letos navázat na loňský Pogačarův úspěch. A Španěl by asi radši od Del Tora slyšel, že ho naplňuje i role pomocníka...
Otázka hierarchie v UAE přijde na přetřes hlavně v horách, v úterý byl v tomto směru klid. Del Toro v časovce dojel na mokru šestatřicátý. Ayuso se mu přiblížil o 48 sekund, v celkovém pořadí se mezera zmenšila na 25 vteřin.
„Když jsem mohl zabrat, jel jsem velmi rychle. Čísla (wattů) vypadala dobře, ale vzhledem k mému náskoku jsem nechtěl riskovat,“ popisoval Del Toro svoji obezřetnost na mokré trati.
Stejně jako týmoví ředitelé se pak v cíli těšil z pohledu na celkové hodnocení, ve kterém jeho parťák Adam Yates poskočil na sedmou pozici, o místo lépe si vede další člen UAE Brandon McNulty. „Pro tým je neuvěřitelné, že má tolik jezdců na předních příčkách. Uvidíme, jak se to bude vyvíjet další dny,“ doplnil Del Toro.
Bolavý Roglič, černý kůň z Vismy a nenápadný Ital
Jakékoliv pochybnosti o hierarchii v týmu naopak nehrozí v Red Bullu. Jeho jasný lídr Primož Roglič se v úterý oklepal a posunul z desátého místa na páté (+1:18). Měl při tom i trochu štěstí.
Dešťové kapky v době jeho startu sice už padaly, zatím však jen v cílové Pise. Postupně se přibližovaly i směrem k malebné Lucce, ve které se startovalo, to už však měl Slovinec technické a záludné úvodní zatáčky za sebou.
Na vítězného Hooleho nakonec vítěz Gira z roku 2023 ztratil minutu a 15 sekund, na Ayusa jich však 20 najel. To vše navzdory tomu, že se při dopoledním zkušebním projetí trati znovu potloukl. Na mokrém asfaltu nezvládl v Pise pravotočivou zatáčku.
Rogličův karambol při poznávání trati:
„Jsem teď trochu vyrovnanější. V neděli jsem spadl na levý bok, dnes na pravý. Uvidíme, jak to půjde dál. Ale víte, co se říká: Bolest, která se nedotkne srdce, nestojí za řeč,“ řekl pěkně Roglič pro slovinské rádio Val 202.
Patnáct sekund ztrácí na Simona Yatese, který v úterý překvapil možná ze všech nejvíc. Lídr Vismy, který obvykle v časovkách – obzvlášť takto dlouhých – spíše mírní ztráty, tentokrát pouze o devět sekund zaostal za přeborníkem Ayusem.
„Po přestupu chvíli trvalo, než jsem si zvykl na nové časovkářské vybavení. Teď jsem s ním ale hodně spokojený. Je co zlepšovat, ale vzhledem k podmínkám časovku určitě můžeme označit za dobrou,“ shrnulo o pár minut starší dvojče Yatesovo pro IDLprocycling.
Spolehlivými výkony se dvaatřicetiletý rodák z anglického Bury dostává tak trochu do pozice černého koně závodu.
Určitě si ještě vzpomenete, jak zářil na Giru 2018... Vedl tehdy od sedmé až do 19. etapy, ve které se k brutální 80kilometrové sólojízdě odhodlal Chris Froome a najel na Yatese 40 minut. Hned šestkrát už navíc Yates dokázal vyhrát na Giru etapu.
Epická bitva na Giru. Po 80kilometrové sólojízdě jde do růžového Froome![]() |
„Je skvělé, že jsem se posunul na čtvrté místo. Chci zůstat soustředěný a doufám, že v posledním týdnu budu hrát roli v horách. Čeká nás toho ještě hodně, ale zatím jde všechno podle plánu,“ řekl lídr Vismy. Po úterku ztrácí dvě sekundy na Itala Antonia Tiberiho (Bahrain-Victorious), který na něj v časovce nečekaně nestačil.
„Podmínky byly opravdu špatné. Od startu v Lucce jsme jeli nejtechničtější úsek v dešti. Prostřední část byla trochu sušší, ale v technickém finále začalo znovu pršet. V zatáčkách jsem se opravdu bál. Mým cílem bylo jednoduše nespadnout, takže jsem určitě ztratil nějaký čas. Ale na úsecích, kde jsem mohl zabrat, jsem cítil, že mám dobré nohy,“ vyprávěl třetí muž pořadí pro CyclingProNet.
„Od začátku Gira jsem věděl, že mohu být někde za Rogličem nebo Ayusem. Teď chci zjistit, jak si stojím proti ostatním soupeřům,“ doplnil třetí muž letošního Tirrena.
Už ve středu bude muset výkonnost stejně jako všichni ostatní potvrdit, jelikož jezdce čeká dosud nejtěžší výšlap Gira na San Pellegrino (13,7 km, 8,8 %).