Druhá etapa cyklistického závodu, dříve pojmenovaného jako Czech Tour, zavedla cyklisty z Olomouce na Pustevny.
Sazka Tour netradičněZatímco se kamery soustředí hlavně na výkony cyklistů, oni zůstávají v pozadí. Bez jejich práce by ale profesionální peloton nikdy nefungoval. Jak vypadají etapy závodu Sazka Tour z doprovodných vozů či týmového zázemí? 1. DÍL: Co obnáší práce mechanika? |
Z vítězství se radoval Australan Nick Schultz z BikeExchange, který se dostal i do vedení celkové klasifikace. Z českých závodníků byli nejlepší čtvrtý Jan Hirt z Wanty-Gobert a jedenáctý Adam Ťoupalík z Elkov Kasper.
„Je tady hodně kvalitní konkurence, takže si myslím, že jak tam kluci vyjeli, je dobré,“ hodnotí vystoupení hradeckého týmu Otakar Fiala, sportovní ředitel.
Právě jeho pohledu na dění závodu se věnuje druhý díl minisérie, která přibližuje zákulisí profesionálního pelotonu.
Den začíná u týmového autobusu hromadnou poradou. „Doporučoval bych vrchařům, aby byli dneska v klidu a spíš sledovali ostatní. Bude se rozhodovat zítra, dnes tam stačí jen být,“ radí Fiala svým svěřencům.
Po sbalení potřebných věcí usedá do týmového vozu a následuje peloton. „Když potřebuješ vyměnit nějaké kolo, tak si kdyžtak zastav!“ diriguje jezdce do vysílačky.
I když zvyšuje hlas, cyklisté si spojení s týmovým vozidlem pochvalují. „Dostáváme důležité informace o průběhu závodu: kdo je v úniku, kolik je odstup. Je pro nás důležité, abychom měli přehled o závodě,“ říká Dominik Neuman.
Jaké další věci má sportovní ředitel na starost? A jak vypadá pohled na závod z týmového vozu?
Podívejte se ve videu.