Diskuse k článku

Froomova dopingová kauza: pořadatelé Tour mu nehodlají umožnit start

Pořadatelé Tour de France chtějí zamezit startu britského cyklisty Chrise Frooma. Podle médií oznámila organizace ASO jeho stáji Sky, že kvůli pozitivnímu dopingovému testu na loňské Vueltě nedovolí obhájci prvenství se závodu zúčastnit. Ve středu by se měla k případu vyjádřit arbitrážní komora Francouzského olympijského výboru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38a44r15o31s76l90a75v 98S23t44u69c50h19l54í92k 7106658602756

Po výsledku Gira mají nafoukaní Francouzi strach aby Tour zase nevyhrál Brit. To už by jejich samolibost asi neunesla. Tak pro to dělají co mohou

0/0
2.7.2018 16:46

P29e91t82r 29K63o13u75k41a96l 6383185613954

V tom sportu uz to tak je nastavene, vsichni okyslicuji a musi se vejit do limitu, k tomu se u nekterych pridalo to astma, vsichni by po nich chteli nadlidske vykony, ale aby byli cisti, to nelze. Navic jsou jezdci, kteri jsou tvari cyklistiky a v hranicnich pripadech je snaha udelat jim ulitbu. Cas od casu se frantici seknou a chteji ukazat, ze oni jsou pani cyklistiky, jako napr. loni v pripade Sagana, ale bojim se, ze je kontraproduktivni, vsichni chteji videt, kdo Frooma dokaze slozit.

0/−1
2.7.2018 9:59

P88ř66e50m71y93s76l 80H81r40o23m38a26d72a 2544926358181

Jen by se to mělo říkat nahlas. Ty výkony dosahují jen za pomoci špičkové vědy a podpůrných prostředků. Buď dovolených či nedovolených prostředků. Bez dopingu to však nejde. To se musí říkat a psát nahlas a všichni amatéři si to musí uvědomovat.

Sportem ku zdraví.

0/0
2.7.2018 11:01

J88a92n 45Š76p43a72t54n25ý 2503282116585

jestli museli pusti s nalezem na kokain, tak by jim v tomto pripade ustanoveni o poskozeni povesti zavodu nemelo byt nic platne ...... jinak Bardet chytil formu? nebo proc to oznamili tyden před startem, když to vi skoro rok?

+1/−2
2.7.2018 9:48

P78e70t14r 82V73e61r52b13í30ř 8167871783920

Třeba proto, že mohli doufat, že to do té doby dokáže UCI vyřešit. Neříkám, že to tak musí být, ale je to validní možnost.

0/0
2.7.2018 11:20

M87a78r54c12e89l 57B82l16a87ž49e25k 2266294556937

"Stáj už před časem argumentovala, že ve Froomově případě nejde o pozitivní dopingový test, ale o nestandardní nález předepsaného léku proti astmatu." ---- Aha, tak teď už je to jasné.

+1/−1
2.7.2018 8:59

J95i56n52d58ř79i32c61h 52V33á43g98n92e49r 9311876816141

To se moc divím, podle WADA dopuje přece přípustně? Nechalo by se dokonce napsat vhodně. Tady to naštěstí někteří vysvětlují jasně. Závistiví frantící nechtějí pochopit co to znamená dopovat zcela ve smyslu nejlepších britských tradic fair play.

+1/−1
2.7.2018 8:07

M65i82c54h93a10l 23M59i69l28l52e89r 9316882659532

hodne hloupa poznamka. Premyslim, zda ze sebe umyslne delas dukata nebo jim skutecne jsi?

0/0
2.7.2018 8:25

P15e58t17r 73K62o39u98b70e36k 3359302675902

Nejasnější to nemůže být. Cyklisté podávají nelidské výkony, ale zase budu Tour sledovat. Kvůli krásné Francii a kvůli velehorami, na něž cyklisté šplhají. Sám do toho slapů 30 let. Respekt vsem!!

+3/0
2.7.2018 0:55

M64a42r83t10i66n 20S59ý46k11o98r94a 1437918887607

,,Nestandardní nález ́ ́ ;-D ;-D ;-D

PS: Co do toho má co kecat francouzský olympijský výbor 8-o

0/−3
2.7.2018 0:10

M79i71c31h44a76l 54M86i90l24l24e28r 9746662229282

jestli ono to nebude tak, ze francouzsky olympijsky vybor ma mozna nejake spojeni s ASO v urcitych zalezitostech kolem TDF, v souvislosti s dopingovymi obvinenimi a jako jedina instance ve Francii ma moznost intervence v tomto smeru.

Napadlo me to jako paralela v pripade kolem usvedceni Valverdeho z dopingu u dr. Fuentese. Byl to italsky olympijsky vybor, ktery podal dukaz shodne DNA s DNA v balicku krve uchovanem u dr. Fuentese a zakazal mu start v Italii na 2 roky. Odtud to slo k UCI a WADA ktere potvrdily 2 lety zakaz cinnosti a v odvolacim rizeni mezinarodni sportovni arbitraz CAS to potvrdila.

0/0
2.7.2018 0:29

P67a78v54l67i14n85a 67H88a63m77p16l17o14v58a 7211408709492

Jsem pro, ale ASO jiz na to upozornuje dlouho a proto je SKY pripravena na reakci. Tak snad se zadari.

+2/−2
1.7.2018 22:41

M47a90r63t13i85n 90S46ý76k51o69r84a 1477458927337

Taky se obávám, že to UCI/SKY jen tak nenechá.

+1/−2
2.7.2018 0:36

M81i41c26h87a33l 83M74i21l81l67e65r 9706462829412

UCI s tim nema nic spolecneho, tohle je mimo jeji kontrolu a pravomoc.

ASO je vlastnikem TDF a rozhoduje koho pusti do zavodu, koho ne.

+1/−2
2.7.2018 8:36

I12v83a57n 34H29a30n63i63s92k63o 5318369430975

ASO musí rozhodovať v mantineloch pravidiel UCI pretože TdF sú preteky UCI.

0/0
2.7.2018 10:25

M14i25c42h22a82l 31M27i94l51l46e65r 9716782819452

Jiste, ale článek 28 ji povoluje nepustit ke startu osoby/ týmy, jejichž účast by poškodila reputaci závodu. Tohle UCI ovlivnit nemůže.

Na druhou strand ale ASO přišla o duvod pro uplatnění článku 28 vůči Froomovi, když WADA ho prohlásila nevinným

0/0
3.7.2018 8:22

T29r29i10s93t19a66n 11K89o20l72o13m28a76z33n34í12k 7560410235771

Jasně, ASO na to upozorňuje dlouho, a že se to do Tour nevyřeší ví taky dlouho. Ale jednat začne týden před Tour, aby se už Sky nestihla odvolat ke CAS.

Když se Francouzům nepodařilo Frooma zastavit odbouráváním časovek a přidáváním konců etap pod kopcem, tak to půjde takhle...

+1/−2
2.7.2018 6:39

M51i33c57h62a60l 24M17i41l20l68e57r 9506802289722

ano, prave o tomhle jsem se zminil o par stranek driv.

ASO uz pred par mesici inzerovala umysl zabranit Froomovi ve startu podle clanku 28 svych stanov.

Ma dostatecne silny klacek aby to udelala, vlastni TDF a muze vyloucit koho chce podle bodu uverejnenych ve zminenem clanku.

Vsak to take v minulosti nevahala udelat. Jak uz jsem se zminil, vitez TDF 2007 Contador nemohl v TDF 2008 startovat, protoze jezdil za Astanu a Astana byla za sve minule dopingove prohresky a predevsim za doping Vinokurova vTDF 2007 prohlasena za tym se zavadnou reputaci a nedostala vstup do souteze.

Ze ale konecne nacasovani umyslu nepustit Frooma ke startu bylo ponechano az na posledni chvili, aby nezbyl cas odvolat se k CAS.......to urcite neni nahodne.

+2/0
2.7.2018 8:34

M43a30r42e34k 40S12v35o31b49o79d12a 7496714276446

Zajímavé, když totéž udělali Šipulinovi a dalším rusům před olympiádou, tak Vám to nevadilo a považoval jste to za správný krok.

+1/−1
2.7.2018 8:43

M18i40c65h14a93l 95M71i47l43l93e59r 9686782519252

hele tak prrrr...bud tak laskav, a nevymyslej si.!!

Mne osobne je jedno, jestli dali Froomovi zaracha pred mesicem nebo az ted. Pouze se zajmem komentuji na to nacasovani, nekritizuji. Bud tak laskav a nauce se chapat cesky text, ne usuzovat podle svych sympatii.

0/0
2.7.2018 8:46

M61a47r58e59k 89S80v24o16b81o74d26a 7126184816576

Až to napíšeš opravdu česky, tak to možná pochopím lépe.

0/0
2.7.2018 9:03

M74i45c24h75a59l 27M84i76l33l75e71r 9826972409802

Ty mas ještě hodně moc se co učit.

0/0
3.7.2018 8:24

P43e55t78r 33N28o64v90a21k 3360627939337

Froome porušil pravidla a měl přijít o vítězství na Giru. Ale na Tour už měl normálně startovat, protože nebral zakázanou látku, ale lék a vzal si ho trochu moc.

Nedělám si iluze o tom, že top cyklisti a vůbec vytrvalci jsou čistí. Jedou na hraně všech možných vyjímek a možností. Dělají to všichni, třeba i tenisté.

Neúčast Frooma na TdF je prostě ztráta, podobně jako vyloučení Sagana.

0/−2
1.7.2018 22:09

P83e38t77r 93N63o64v85a29k 3230537129917

Na vuelte samozrejme.

+1/0
2.7.2018 7:34
Foto

P97e76t69r 34A83d28l97e26r 8743102416691

naprosta zhovadilost ... a dukaz, jak moc je tim pokrytectvim prozrany veskery vrcholovy sport ... treba: jakym pravem ma do veci profesionalniho a soukromeho podniku zasahovat olympijsky vybvor, jakkoliv jen ten francouzsky?

+4/−1
1.7.2018 21:53

M32i83c63h91a82l 33M87i23l65l92e10r 9486552809182

jak uz jsem napsal nahore:

jestli ono to nebude tak, ze francouzsky olympijsky vybor ma mozna nejake spojeni s ASO a startem v TDF v souvislosti s dopingovymi obvinenimi a jako jedina instance ve Francii ma moznost intervence v tomto smeru.

Napadlo me to jako paralela s pripadem usvedceni Valverdeho z dopingu u dr. Fuentese. Byl to italsky olympijsky vybor, ktery podal dukaz shodne DNA s DNA v balicku krve uchovanem u dr. Fuentese a zakazal mu start v Italii na 2 roky. Odtud to slo k UCI a WADA ktere potvrdily 2 lety zakaz cinnosti a v odvolacim rizeni mezinarodni sportovni arbitraz CAS to potvrdila.

Predpokladam, ze olympijsky vybor kazdeho statu ma konecne slovo kdo smi zavodit na uzemi jeho statu kdyz jde o dopingove prohresky.

+1/0
2.7.2018 0:33
Foto

P28e22t21r 66A88d52l85e35r 8513932656361

inu, asi mate pravdu, je to propletnec, ktery dava vydelat spouste darebaku

+2/0
2.7.2018 4:09

V18a63c77l57a82v 95K17u70b78i11s 5921451889657

v kazde zemi je nejaka arbitrazni komise pro sport. Ve Francii je pod zastitou olymijskeho vyboru u nas je pod zastitou ceske unie sportu drive cstv. Na to aby sky mohla jit k cas nejdriv musi jit lokalni cestou a tour se jede ve Francii

+2/0
2.7.2018 7:38

J88i36ř14í 75H31o78r12k19ý 4785138637429

Řekněme si to na rovinu. ASO to vůbec nedělá kvůli čistotě TdF, jen potřebuje udělat místo pro domácí.

+2/−1
1.7.2018 21:17

V51a26c46l57a21v 96K27u96b78i58s 5871441269517

Ve Sky Britske staji bude Francouz? Sky jen tak vyloucit nemuzou a ze ta misto Frooma nominuje Francouze to asi ne

+1/−1
2.7.2018 7:41

P47e20t38r 27S28l74a76b33y63h59o31u74d 1722855340977

Tak o tom se mluvilo už dříve, že ASO asi těsně před Tour de France zkusí Froomovi zakázat start. - Těsně před Tour proto, aby nebyl čas se nějak odvolávat. Později ten nápad nebyl už slyšet, ale to byla zjevně taktika, aby to opravdu mohlo být nakonec přece jen překvapení a Sky na to nestihlo reagovat. Uvidíme.

Jak si obecně myslím, že lidi jsou svině, tak v tomto případě patřím k těm naivům, co si myslí, že se až tak doping nebere. Froome na mě osobně působí mnohem lépe než většina ostatních cyklistů. Mnoho z jiných už bylo přistiženo při podvádění - držení se auta a podobně. Z Froomových některých představení mám pocit, že on dělá věci tak, aby se sám před sebou cítil čestně, aby měl pocit, že si vítězství opravdu zaslouží. Jako by nebyl tak sebevědomý, jako spousta jiných lidí. Já věřím, že sebevědomý člověk nemá takový morální problém, aby podvedl. - Ve svém svědomí se s tím klidně popasuje. Ale málo sebevědomý člověk má problém podvádět. - On by se prostě ve své duši nenáviděl. Vyhrát podvodem by pro něj nic neznamenalo. A proto mnohem méně podvádí. Pokud tyhle mé úvahy nechápete, buďte rádi. - To znamená, že jste sebevědomí.

Buď jak buď chci vidět Frooma startovat, protože bez něj to bude nanic boj mezi zbytkem světa. Ok, pokud Frooma nakonec potrestají, ať se mu pak počítá pauza na závody. Pokud ale na Giru nic nebral a nic nebude brát na Tour, měl by startovat a výhra by mu měla zůstat, protože se na daných závodech neprovinil. Pokud někdo nechce aby startoval, pak mu měli dát trest. - Je neskutečné, že se to tak vleče. Nemůže ale být mimo závody - tedy vlastně v trestu, když ještě nebyl odsouzen. Protože kdyby potom byl očistěn - museli by mu zapolatit neskutečné peníze jako morální odstupné. Kreuziger měl asi máslo na hlavě, že se pak s UCI o nic nesoudil.

Giro bylo skvělý. Kvůli Froomovi. Bez něho bude k ničemu.

+7/−6
1.7.2018 21:03

A84n73d93r49e53j 90K34r31i88ž95a28n 6910856395484

Jojo presne tak to nejak rikal Lance

A Froome dodal inhaluji rad, inhaluji dobre;-D;-D;-D

+3/−6
1.7.2018 21:17

A69n58d79r41e91j 80K61r84i87ž65a28n 6620856365454

Trojice Miller, Kolomaznik, Sustek ;-D;-D;-D

0/0
2.7.2018 7:32

M34i40c71h80a73l 23M50i76l96l56e84r 9176372329562

prskajici Krizan, ktery po Froomeve vitezstvi v Giro byl tak nepricetny vztekem, ze tu radil jak cerna ruka. ;-D

Ackoliv letosni Giro nevyhral zadny z tech, kterym jsem fandil- Domoulin, Yates, Chaves, Dennis, musel jsem uznat, ze Froome si ze vsech nejlepe rozvrhl sily na to, ze se jede 3 tydenni zavod.

I kdyz nevyhral zadny z tech, kterym jsem fandil, jak jsem uz rekl, Krizanovy vztekle reakce byly proste uzasne. Na vsechno ostatni je Mastercard;-D

+1/0
2.7.2018 8:44

P83e46t33r 21V60e26r91b54í42ř 8267321883150

Vaše úvahy chápu. Ta pasáž o svědomí nemá se sebevědomím je nesmysl. Nehledě na to, že i kdyby to byla pravda (jakože není), naráželo by to na fakt, že pro spoustu lidí není problém chovat se jinak navenek např. do médií, hezky, nenamachrovaně (v tom s vámi stran Frooma souhlasím, i na mě působí sympaticky), a ve skutečnosti mít nekalé úmysly. Váš příspěvek je naivní.

+1/0
2.7.2018 7:16

P83e35t37r 47V94e52r70b86í30ř 8147651343290

*oprava - ta pasáž o svědomí a sebevědomí je nesmysl. Sebevědomí a svědomí spolu nemají nic společného.

0/0
2.7.2018 11:22

S81t82a84n16i73s33l61a40v 80H81e39r74m74a29n 9417859393633

Jak se vyjádří WADA?

0/0
1.7.2018 20:46

V50l34a44d91i71s28l46a21v 84Ž60i69d63e41k 3678860410

Kolik lidí tady si uvědumuje, že na Ventolin není třeba vůbec žádná výjimka a že ho může si vzít kdokoliv v omezeném množství. Celá koauze je o tom, zda a o kolik byla překročeno povolené množství.

Podobný případ byl třeba M. J. Sundby, ten přišel o výsledky z jednoho závodu. Podle mne podobně to skončí s Froomem.

+4/−1
1.7.2018 20:44

P43e19t69r 35V52e97r36b73í13ř 8537971723290

Není to pravda, Ventolin si nemůže vzít kdokoliv. Musí být nemocný, tedy na základě lékařského vyšetření a předpisu (což např. pan Miller ví, tak mi není jsné, proč s tím souhlasí ;-) Zdraví sportovci nemohou brát Ventolin v žádném množství.

0/−3
2.7.2018 7:18

M33i38c11h89a49l 24M98i83l89l21e65r 9696612489102

mylis se: i zdravi sportovci mohou brat Ventolin, pokud skutecne chteji.!!Opakujes se jak poskozena stara gramodeska, nebud naivni labut.

Jenze proc by to delali, kdyz vedi ze povolena TERAPEUTICKA davka jim zadne extra vyhody neda?

+1/−1
2.7.2018 8:51

P70e26t49r 70V86e43r84b32í25ř 8147211523970

Nikoliv, nemohou. Opakujes se jak poskozena stara gramodeska, nebud naivni labut.

P.S. pane Hanisko, váš nesouhlas mě (na rozdíl od pana Millera a Hampla) trochu překvapuje. Ač mě bůhvíproč nemáte v lásce, myslel jsem, že se v cyklistice vyzná a většinou dává přednost rozumu před emocemi. Tohle je už ale na pováženou - v krajních případech jste ochoten i lhát? Sám si šáhněte do svědomí.

0/0
2.7.2018 11:25

L69i87b27o30r 73P91o60r31d67a 8737902534878

Hlavně ať to ASO dotáhne do konce a Frooma na svůj závod opravdu nepustí.

+13/−1
1.7.2018 20:21

J56a53n 97C13e64p89e59k 1354136860

Znám jednoho astmatika a přes to, že bere léky, tak při sebemenším pohybu se zadýchává. Pokud by měl vydat výkon jako cyklisté nebo běžkaři, tak umře. Jinak držím palce frantíkům. Romana popotahovali a zakazovali než se očistil a tady si závodí vesele dál. Někdo je Froom někdo Čech. Je vidět, že se dělají rozdíly.

+7/−5
1.7.2018 19:21

M13a36r84i85o 47T16r84n85k38a 6710113248110

David Beckham je astmatik

+1/0
1.7.2018 20:21

L92a45c95i 69S86u77s13t52e57k 7270987852406

paul scholes taky

+1/0
1.7.2018 20:25

P33a22v48e30l 91P71o66s11p24í92š87i15l 3231254813875

Jagr, petr nedved a rucinsky taky

+1/0
1.7.2018 21:38

R62i80c86h42a51r15d 67J68e30l71í57n10e44k 1556187841108

Bauer, Kvitová

+1/0
2.7.2018 8:06

R16o81m72a46n 17T78r38y57l10č 1780512172635

Na to už je v pozdě. Řeší se to už asi 8 měsíců a výsledek žádný. Držím palce pořadatelům TDF, ať vytrvají

+6/−3
1.7.2018 19:10

P73e62t30r 63T94á45b22o53r88s28k53ý 6780106301237

Naiva by si myslel, že astma je hendikepem. Ale ono je to dnes podmínkou. Třeba norští běžkaři tím trpí všichni. A jak jim to jde k duhu. Ve škole jsme měli astmatika, ale ten nic moc...

+5/−4
1.7.2018 18:53

L66a65c67i 84S12u15s16t42e18k 7500557122576

cykliste - indurain, ullrich, zulle

atleti- joyner-kerseeova, bailey, maratonci salazar, radcliffova..

plavci - americane spitz, van dykenova , brit moorhouse, nemka volker..

a udajne cely US olympijsky vodnopolovy tym v soulu'88 trpeli - "zatezovym astmatem" a.k.a. EIA

+1/0
1.7.2018 20:14

Najdete na iDNES.cz