Under Armour - ilustrační snímek

Under Armour - ilustrační snímek | foto: Reuters

Sedm miliard? Under Armour z rekordní smlouvy vycouvala, využila virus

  • 0
S velkou slávou se společnost Under Armour zavázala k partnerství s univerzitou UCLA. Během patnácti let se její logo mělo objevovat na bleděmodrém oblečení sportovních hvězd vyhlášené losangeleské školy. A za to by zaplatila rekordních 280 milionů dolarů, bezmála sedm miliard korun. Ale už po třech letech si společnost Kevina Planka tento závazek rozmyslela.

Ze sobotního prohlášení předního amerického výrobce sportovního vybavení nebyli šéfové University of California, Los Angeles nikterak nadšeni. Hodlají vzdorovat. „Zkoumáme všechny možnosti, jak se rozhodnutí Under Armour postavit,“ odpověděla škola.

Jenže nyní to vypadá, že koronavirová pauza v univerzitní sportovní soutěži NCAA dává Under Armour dobrou záminku k ukončení spolupráce. „Platili jsme za marketingové výhody, které jsme po delší časové období nemohli čerpat,“ napsala firma z Baltimoru ve své tiskové zprávě.

Úsměvy z května 2016 jsou pryč. Tehdy mezi UA, Nike a Adidasem vrcholila válka o univerzitní značky a štika na poli sportovního odívání zrovna přidala do svého portfolia ke školám Notre Dame, Wisconsin, Auburn, Texas Tech, Utah nebo Plankově alma mater Maryland možná vůbec největší možný úlovek.

UCLA Bruins sestává z celkem 25 sportovních týmů, ale ty opravdu důležité jsou dva - američtí fotbalisté a basketbalisté. Fotbalisté mají za 101 let existence jeden národní a 17 konferenčních titulů, basketbalisté dokonce rekordních 11 titulů celostátních a 37 konferenčních.

University of California Los Angeles (UCLA) startuje basketbalová sezona.

Díky jménům Kareem Abdul-Jabbar, Reggie Miller, Troy Aikman, Russell Westbrook, Lonzo Ball nebo i Jackie Robinson tahle značka obzvláště v Kalifornii a na celém západním pobřeží prodává. V Česku ji ve známost uvedl Jiří Zídek, který byl u titulu 1995 a významně si tím pomohl do NBA

„Závazek poskytovat našim tvrdě pracujícím zaměstnancům a sportovcům obuv, oblečení a vybavení potřebné k tréninku a soutěžení na nejvyšší úrovni  samozřejmě zůstává,“ dodala UCLA ve své první reakci.

Pro jihokalifornskou školu nebude problém dojednat novou sponzorskou smlouvu. Ale těžko bude tak exkluzivní jako ta vypovězená. Na devět milionů dolarů ročně přímo na účet plus vybavení za bezmála čtyři miliony mohou na UCLA takřka jistě zapomenout.

Adidas (který UCLA oblékal před rokem 2017) už ustoupil ze sponzorské války do pozadí, částečně i kvůli nedávnému skandálu ve vysokoškolském basketbalu, který značku spojil s úplatkářstvím.

Under Armour měl potíže už před koronavirovou pandemií. Jeho akcie se výrazně propadly, o čtvrtinu poklesly prodeje. Kontrakty se Stephenem Currym, Dwaynem Johnsonem a Lindsey Vonnovou se nevyplácejí, jak by měly, značka ztratila část ze svého dobrého jména, když přišla o technologický náskok před konkurenty a ještě ji potkaly pracovněprávní potíže.

A tak to vypadá, že Nike - nebo její odnož Jordan Brand - se dostane k UCLA se slevou. Její management bude ke komentáři dostupný až po víkendu.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž