Rozhodnutí by mohlo padnout už na dubnovém zasedání prvních mužů třicítky klubů. A patrně bude příznivé.
"Neříkám, že je to lehké rozhodnutí, ale myslím, že je to neodvratné," nechal se slyšet Rick Welts, prezident Golden State Warriors. "Zbývá se jen dohodnout na ceně a na podobě." A své ano už vyřkli také zástupci New Jersey Nets.
Podle loňské studie agentury Horizon Media by firemní logo na prsou hráčů NBA mělo cenu 31,2 milionu dolarů. Studie však počítala pouze s přímými televizními přenosy, bez záznamů, sestřihů, internetového a tištěného zpravodajství...
Představitelé basketbalové ligy našli inspiraci nejen u fotbalových celků z Evropy, ale také v sesterské WNBA. Prvním basketbalovým profiklubem, který po reklamě sáhl, byl v roce 2009 ženský oddíl z Phoenixu. Namísto tradičního nápisu Mercury nosí od té doby Diana Taurasiová a spol. logo bezpečností společnosti LifeLock.
A o rok později se z jednorázové události stal trend. Česká basketbalistka Jana Veselá došla v roce 2010 k titulu zaštítěná nejen klubem Seattle Storm, ale i internetovým vyhledávačem Bing. V současnosti má na dresu logo sponzora deset ze dvanácti celků ženské NBA.
Čistota amerického sportu (myšlena je ta vizuální) může být zanedlouho pošpiněna zas o trochu víc. Odpovídalo by to trendu: i evropský fanoušek si musel povšimnout, že reklamní sdělení zapouštějí v basketbalové NBA kořeny každým rokem hlouběji a hlouběji.
"Dresy jsou jednou z posledních ploch, které nemohli marketingoví pracovníci klubů nabízet," potvrzuje předchozí dojem Michael Neuman z Horizon Media. "Pro lokální sponzory by změna byla požehnáním, byli by vidět při domácích i venkovních zápasech," vysvětluje.
Otrávené reakce fanoušků - jako ta od Kellyho Dwyera z blogu Ball Don't Lie - nejspíš šíření reklamy zabrzdí, ale nezastaví. "Hádám, že to nebude z nuly na sto. Bude to spíš proces. Třeba menší reklama na teplácích," navrhuje prezident Golden State.