Diskuse k článku

Let byl uhlíkově neutrální, brání Elton John prince Harryho a Meghan

Na prince Harryho (34) a jeho manželku Meghan (38) se snesla vlna kritiky kvůli jejich soukromým letům. Královští manželé přitom vybízejí k větší ochraně životního prostředí. Nyní se jich zastali zpěvák Elton John i moderátorka Ellen DeGeneresová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83a62k26u79b 97M49a34t77ě93j98ů 5765452281715

Vsichni se tu zvesela smejete nad tim, ze Elton John zaplatil odpustek a tim byl let uhlikove neutralni. Jo, taky jsem se tomu zasmal, ale pak jsem se nad tim zamyslel. V okamziku, kdyby penize z tech odpustku vedly k vysazeni novych stromu, tak ma v podstate pravdu, protoze by ty stromy premenily stejne mnozstvi CO2 na kyslik a drevo.

0/0
23.8.2019 22:22

D89a67v70i31d 31N59o33v19o65t25n95y 3630394426307

Tem lidem seriozne je*e

0/0
23.8.2019 20:27

P57e13t13r 86N52o65v67o82t62n59y 1221800851

Aha, protože si koupili nějaký odpustek a ty peníze skončily bůhvíkde, tak byl let uhlíkově neutrální. ;-D

+3/0
21.8.2019 9:37

D19a78v90i86d 51Š77a73f37r37á15n11e84k 5597534597633

To je fakt horší jak za komunistů. Soudruh Bilak je CO2 neutrální, protože platí stranické příspěvky. A za Gretu to platí rodiče...

+6/−3
20.8.2019 22:32

M12i85c93h45a72l 45M28i42l25l84e47r 9116122489672

naprosty souhlas s Petrem Sturmou dole:

" Jsou to kyselé hrozny těch, co jim o přírodu vůbec nejde, za každou cenu si musí něco najít, co můžou proti nim říct."

Az se kazdy kritik tady postara o sebe a vlastni setrny pristup k prirode / zivotnimu prostredi na Zemi, pak at kritizuji jine.

Lidi, kteri denne vozi deti do / ze skoly vzdalene 500metru, casto i mene, kteri si musi i pro housky zajet autem, jezdi do prace autem a casto jen ridic, kteri ziji v pretapenych bytech a nakupuji v obrich obchodnich strediscich s nesmirmou energetickou spotrebou, kteri vyhazuji potravu....to jen pro zacatek......by si meli nejdriv zamest pred vlastnim prahem a pak teprve koukat do taliru jinym.

+1/−4
20.8.2019 22:27

P10e21t38r 78A15g26u71l51á90r 4527888300754

Přesně tak. Souhlas. A královská rodina může začít také u sebe.

0/0
21.8.2019 1:24

M96i84c67h15a24l 32M97i56l36l85e50r 9466422729542

jenze kralovska rodina si te nebere na paskal tady v diskuzich, neutoci konkretne na tebe a nekritizuje tve zvyky, ze?

Je napr. zname, ze kralovna je znama energeticka setrilka, ktera nechala vymenit zarovky v Buckinghamskem palaci uz pred lety a narizuje zhasinat v mistnostech, kde nikdo neni - to jen tak na okraj. Vyhrivani je take po anglicku snizeno na prezitelne minimum, ne po cesku na plne pecky.

+1/0
21.8.2019 5:17

T35o91m36a35s 34L66e43d84v48i24n80a 8582840231526

Diky vám za příspěvek a komentář.

Zda se ze Zeman z Hradu svoji zlobou a zášti infikoval už cele kralovstvi....

Hysterie není argument ani řešení.

+1/0
21.8.2019 7:26

P54e29t55r 96N65o28v10o78t94n87y 1251690521

Princ Harry o ekologických otázkách mluvil naposledy v rozhovoru pro britskou Vogue. „Vždy jsem si říkal, že toto místo máme jen zapůjčené. A pochopitelně, jako inteligentní člověk, jakými jsme všichni, nebo uvědomělý tvor, jakými bychom měli být, bychom měli příštím generacím zanechat něco lepšího,“ prohlásil s tím, že současný stav poškození životního prostředí je podle něj děsivý. „Vlastně v tom žijeme. Jsme žába ve vodě, která se už začala vařit.“

0/0
21.8.2019 9:40

P83e51t37r 68A82g98u95l64á59r 4627938510394

Máme svobodu projevu i názoru. On se proletí tryskáčem a zaplatí ekoodpustek, čímž vymění svůj komfort ua nekomfort někoho jiného. A nechá se slyšet, že bychom se měli kživotnímu prostředí chovat lépe. To je pokrytectví v čisté podobě. Akorát on si ho neuvědomuje, protože žije v bublině. A to píšu přestože ho mám docela rád.

+1/0
21.8.2019 13:09

P51e82t65r 98K51n49ě71b22o43r95t 8262868749870

Geniální...tomu by se dalo i uvěřit.

0/0
20.8.2019 18:06

O17l91d56ř40i45c50h 72S41m64u72t52n89ý 2110232554885

"Dodal, že let byl uhlíkově neutrální, tedy nepřispěl k navyšování emisí skleníkových plynů v atmosféře, protože byl kompenzován příspěvkem společnosti Carboon Footprint."

Takže prostě zaplatíte ekofašistům desátek a je vám odpuštěno. Tento princip koneckonců dobře známe ze středověku, jen příjemce plateb se mění.

+6/−2
20.8.2019 17:57

J69a92n 12N24o87v57á95k 7385874738297

novodoba verze odpustku

+7/−1
20.8.2019 16:57

P79e70t17r 41Š51t95u34r17m56a 5676157631

Jsou to kyselé hrozny těch, co jim o přírodu vůbec nejde, za každou cenu si musí něco najít, co můžou proti nim říct. Jenomže jezdit autem a létat letadlem je zkrátka něco, bez čeho se dneska neobejdete. Obejít to zkrátka nejde, pokud nechcete udělat marný výkřik s plachetnicí jako udělala ta školačka, a který pak samozřejmě také zkritizovali, jakože výroba té lodi je neekologická, apodobně. Jenomže dámy a pánové, co je kritizujete, která ze dvou variant je lepší:

1) Harry a Megan přispívají na ekologii, šíří osvětu, starají se o životní prostředí, zkrátka pomáhají jak mohou ... a přitom samozřejmě svou běžnou činností zanechávají i nějakou uhlíkovou stopu

2) Harry a Megan na životní prostředí kašlou, na nic nepřispívají, mají plnou hubu keců jak ekologie není potřeba, žádné oteplování neni, hlavní je konzum a mamon - zkrátka něco jako Trump ... a přitom svou běžnou činností zanechávají ještě daleko diametrálně větší uhlíkovou stopu.

Já teda myslím, že první varianta je mi mnohem příjemnější, a nevidim v tom žádné pokrytectví.

+3/−7
20.8.2019 16:07

P15e88t77r 50A11g35u98l59á70r 4977878160564

Mýlíte se. Je to skutečně ukázka pokrytectví. Člověk by měl začínat u sebe a svého okolí. Proč mají potřebu létat po světě po konferencích, když by si mohli udělat konferenční hovor - pro laiky třeba online skype konferenci a v ušetřeném čase se jít projít po lese a posbírat pár igelitových pytlíků? Je to prosté - dělají to ne proto, že by to nešlo jinak a ekologičtěji, ale proto, že se jim prostě chce. A ještě takovou poznámku k výroku pana Johna. Před lety jsem četl článek o společnosti, která prodává tyto ekoodpustky a realizuje různé plány na snížení emisí po světě. Jeden z návrhů, který mysleli smrtelně váně bylo, že v Indii lidem zdarma rozdají mechanické pumpy na čerpání vody, aby mohli zavlažovat pole výměnou za jejich benzínová nebo naftová čerpadla. To znělo docela rozumně do doby, než se přišlo na to, že ty pumpy jsou určené pro děti, protože dospělí mají své práce dost a nemohou nahradit ona čerpadla. Pořád ještě vám vyjádření pana Johna připadá OK?

+6/−2
20.8.2019 16:20

P93e71t72r 28Š43t60u11r57m76a 5526607921

Ano, pane Aguláre, samozřejmě že by se mohli chovat ještě ekologičtěji, otázka je, jestli by to pak už nebyl extrém působící groteskně. Nebo by se vám zdál normální princ, který nevystrčí nohu z domu, aby jí neudělal uhlíkovou stopu? Já jen říkám, že mám raději prince, který se alespoň nějak snaží a nějak přispívá, než ignoranta typu Trump, který existenci jakéhokoli problému popírá.

Mimochodem nenapsal jste, kterou z mých dvou verzí Harryho a Megan byste chtěl raději.

No a co se týče toho, jak jsou vybrané peníze na ekologické projekty použity, to už je jiná otázka, a samozřejmě souhlasím, že by měly být použit co nejúčelněji a nejlépe. Jeden špatný návrh, nebo jeden špatný projekt ale neznamená, že všechny snahy v této věci jsou špatné.

+4/−3
20.8.2019 16:29

P64e21t47r 14A88g47u42l11á86r 4487198980794

Nevybral jsem si ani jednu možnost, obě jsou mimo mojí představu. Podle mne je kritika jejich chování stejně užitečná, jako kritika kritika chování nás ostatních. Je tu však jeden rozdíl, my nemáme na chování vlivných žádný vliv. On ho mít může, ale nijak ho neuplatňuje. Cestování po konferencích s celebritami není způsob jak problém vyřešit. Klíčem k řešení je dostat ke stolu sociology, ekonomy, bankéře a kapitány průmyslu. Ti musí vymyslet jak utlumit celosvětově výrobu a tím i produkci průmyslového odpadu a emisí bez toho, že by to mělo katastrofální vliv na ekonomiky a společnost a především tak, aby to bylo skousnutelné pro bankéře a kapitány průmyslu, protože jim jde o prachy a vliv. A kvůli tomu nemusí s herečkou cestovat po světě. On by toho teoreticky mohl dosáhnout, ale ne tímto způsobem.

0/−3
20.8.2019 16:48

P55e37t61r 74Š69t19u71r29m34a 5946127611

No, trochu jste se vyhnul odpovědi, asi vědomě, a asi proto, protože byste musel uznat, že varianta 1 je asi přece jen lepší než varianta 2.

No a co se týče těch konferencí, v článku se vlastně ani o konferencích nemluvilo. Mluvilo se o letu na dovolenou, a upřímně, na dovolenou má zkrátka každý právo. No a pokud jde o lety na konference, na které nejspíše také létají, myslím že určitě nejde o konference s celebritami, ale právě o konference s lidmi, kteří mohou tuto problematiku ovlivnit - což je přesně to, co píšete že by měli dělat, a co právě dělají. Kromě toho se v článku píše o příspěvcích organizacím, které se zabývají technologiemi a výzkumem v těchto oblastech, což je opět přesně to, co je důležité, a má potencionální přínos pro lidstvo.

Vaši kritiku tedy moc nechápu, a myslím že jde spíše o kritiku kvůli kritice.

+3/0
20.8.2019 17:17

P44e37t33r 54A62g56u21l34á88r 4177698860214

Ne. Když se podíváte s kým a kde se setkávají, všimnete se že jsou to setkání pro setkání. V podstatě je to stejné chování, jako přiblížil sir John. Pořádají konference, aby to vypadalo, že řeší problém. Stejně jako si sir John koupí odpustek, ale stejně se ekologicky nechová. Ještě nikdy se nejednalo ve skupině, která může něco skutečně vyřešit. Pokud se mýlím, ukažte mi, kde se uskutečnilo jednání iniciované celebritami, kde jednali sociologové, ekonomové, bankéři a průmyslníci o řešení ekologických problémů současnosti a kde byl přijat nějaký konsensus. Já o jednom vím, ale to už je dávno a celebrity ho neiniciovaly.

0/0
20.8.2019 17:41

P65a19v50e73l 54V16a33c63e29k 1630142735941

Nevystrčit nohu z domu je jeden extrém, trajdat soukromým tryskáčem sem a tam druhý.

0/0
20.8.2019 17:13

P11e81t51r 31A45g86u52l12á36r 4137148770424

Jde o řešení problému. Pracuji ve vývoji a máme s kolegy, pravdelné porady. Bydlíme stovky kilometrů od sebe. Také bychom mohli sednout do auta a setkat se, což občas děláme, když se musíme nad výrobkem potkat, ale je pro nás v mnoha ohledech efektivnjší uspořádat elektronickou konferenci. A docela určitě je to i ekologičtější.

0/0
20.8.2019 17:37

P84a61v86e54l 65T29r90u86k58s52a 3623787592493

3) Maji plnou hubu toho, jak je ekologie potreba a pak skoci do tryskace, kterej zere pul tuny kerosinu za hodinu

+5/−1
20.8.2019 17:44

T94o38m80a18s 69L49e88d61v19i51n47a 8852340101676

Moc vám děkuji za příspěvek pane Sturmo, i za odvahu pustit se do marne debaty s pokrytci a negativisty.

Kdyby někdo vymyslel generátor elektřiny poháněny lidskou zlobou a nenávisti, pak by ČR stačila do kapsy všechny ty ropné šejky :-)

Díky a souhlasím s vámi

+1/0
21.8.2019 7:20

J62i81r46i 69P76r73a47j11z 1413193487534

Koukám , že tu další blázinec. Uhlíková stopa. Nj když není do čeho píchnout tak se musí blbnout.

+5/0
20.8.2019 16:04

P13e24t33r 97S67u66s36k13e 5176973323949

Tak manželé DeGeneresová s Portií de Rossi jsou aspoň autoritami, pokud jde o uhlíkovou stopu - jejich děti za sebou určitě žádnou nezanechají. ;-D

+1/−2
20.8.2019 16:02

J17i91n95d10ř76i12c27h 43Š66a85š89e89k 6800417883724

Církev ve středověku měla odpustky. Zelená církev dnes má taky odpustky. Že by paralela?

+5/−2
20.8.2019 15:56

R30a90d78i75m 60H10a44v58r94á28n49e28k 9660738641556

Takže kdyby na kompenzace dali o 10 dolarů více, tak by tento let byl uhlíkové pozitivní a čím více by se letadlo, tím lépe pro přírodu

+16/0
20.8.2019 15:52

R83o24b73i68n 80R50e10h63a16n31e20k 8454371427186

Ulíkově neutrální let? Ti umělci by se měli věnovat svému kumštu, protože jakmile se začnou někde angažovat, tak ze sebe udělají vždy vykleštěné samce skotu domácího.

0/0
20.8.2019 15:49

K86a35r46e39l 85F16a52j29t 5568902601513

"Dodal, že let byl uhlíkově neutrální..." protože byl zaplacen uhlíkový odpustek ... tvl to nevymyslíš ;-D

+18/0
20.8.2019 15:45

J81a82r77o25s98l22a34v43a 95K26o25m13b49e49r77c22o53v78á 5340227663849

On i ten závazjek matky, která má první dítě v 38 letech, že víc dětí mít nebude (Harry se dvěma kousky je příliš optimistický), pochopitený.

+6/−2
20.8.2019 15:41

M41i40c41h36a34l 68M76i71l54l21e89r 9886582819322

a co je ti do toho v kolika letech ma ktera zenska dite?

proc do toho pletes "závazjek matky, která má první dítě v 38 letech"?

0/0
20.8.2019 22:11

M94i46l25o17š 73M89a18c31h36á46t 5655736167138

Uhlíkově neutrální? To letěli větroněm?

+7/0
20.8.2019 15:35

M22i36l38a24n 97Š46e83l66i85g10a 7741294543693

Jo takhle to funguje! A kdyz date penize na charitu, tak to zase neguje dotacni podvody.

+28/0
20.8.2019 15:23

M90i59l60o29š 40M30a35c39h75á51t 5765666507338

:-)R^

0/0
20.8.2019 15:35

P14e97t32r 20A96g47u18l76á62r 4307668340164

Uhlíkově neutrální by byl jen za předpokladu, že by letodlo vystřelili prakem. BTW to postesknutí, že na ně všichni útočí a přitom se jen snaží dělat něco dobrého mi připomněl Pražský výběr a jeho Snaživce - Ten si to krásně zavařil, kdyby se tolik nesnažil... akorát.

+7/−1
20.8.2019 15:14

P20a78v38e17l 98V70a63c60e44k 1860152545751

Mně ten výrok spíš připomněl Babiše.

+1/0
20.8.2019 15:21

E81m85i95l 62N72o30v78á43k 1435813110514

Záleží, jestli by k napnutí toho praku byla použita pouze uhlíkově neutrální energie:-)

+3/0
20.8.2019 15:35

P18e56t32r 82A81g97u97l72á95r 4297288950224

Ano. To předpokládám.

+1/0
20.8.2019 15:56

M68i67c79h69a52l 62M45e15l52e70n 7350893657666

Asi měli jet na kole.....

Ale pan Elton tomu nasadil korunu. Za prachy může dělat svinčík......

+17/−1
20.8.2019 15:08

P93a13v36e76l 45V56a16c56e61k 1160382605141

On je někdo nutil jet na dovolenou do zahraničí?

+1/0
20.8.2019 15:25

M17i55l13o85š 66M76a66c59h61á21t 5625726387478

V celé té "ekopartě" je jeden lepší, než druhý :)

0/0
20.8.2019 15:37

P16a12v13e60l 57V90a41c41e78k 1910912515601

To asi Harry slíbil, že do konce života nebude prdět!

+6/−1
20.8.2019 15:07

R65o62m20a27n 62P24o12l40á97č96e67k 5496339885

To smrdí další daní :D K letence se bude platit % pro neziskovky udajně bojující za eko...

Precedens už máme u elektřiny, tak proč ne u letenek že...

+13/0
20.8.2019 15:05

A10l43e51x25a23n71d27e67r 50P58o13m76p13o23š 8749242338923

Nic co by už Němce nenapadlo. Pokud letité Lufthansou, platíte to a ani to netušíte. U ostatních aerolinek si myslím,že to nebude jiné.

Co se týče finanční podpory zeleného letectví, bude kabinet zřejmě spoléhat na příjmy z takzvané letecké daně. Tu Německo zavedlo v roce 2011, její sazba na jednu letenku se v současnosti pohybuje v rozmezí sedm až 42 eur.

https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/vodik-letectvi-nemecko-emise.A190822_150736_eko-doprava_mato

0/0
23.8.2019 19:56

M92i17c67h52a40l 44V50a75n37ě87k 1476946694672

Novodobe nabozenstvi bohatych ateistu ma dokonce i system odpustek. To cucim. Muzete hresit, kdyz budete platit druhym, aby hresili min. To mi pripomina, jak v Pratelich mohla Phoebe jist maso a zaroven zustat vegetariankou, protoze Joey slibil, ze on maso vysadi :)))))

+26/0
20.8.2019 15:04

L58u46d97ě27k 32N81ě43m55e57c 5625931502524

Tak to se Elton John vyznamenal. Přece jen by bylo lepší, kdyby se do věcí, týkající se techniky, nepletl.

+15/0
20.8.2019 15:04

P25e77t60r 13P32o75l53á95k 1827945546328

A jsme zpatky ve stredoveku! Proti odpustkum bojoval uz Jan Hus, Eltone... !

+20/0
20.8.2019 15:03

P82a88v51e97l 97K27o54l13o40c 1766606770467

"Dodal, že let byl uhlíkově neutrální, tedy nepřispěl k navyšování emisí skleníkových plynů v atmosféře, protože byl kompenzován příspěvkem společnosti Carboon Footprint." - jsem nevěděl, že stačí zaplatit a letadlo neprodukuje zplodiny... 8-o

+47/0
20.8.2019 15:01

M57a81r33e59k 61S19v88o46b93o97d59a 7586364446726

Tak hlavně, že kvůli ekoplavbě klimateroristky Grety proběhne 5 zbytečných letů.

+13/−1
20.8.2019 14:56

E92d24u62a62r13d 71D98r98á53b14e59k 7647753949499

Co vy víte co by to lidé dělali kdyby kvůli ní neleteli...mozna by na chate pálili pneumatiky;)

0/−1
23.8.2019 22:22

Premium

Konzumace jídla několikrát denně je klišé, tvrdí výživový poradce Fořt

Napsal více než dvacet knih o zdravém životním stylu a boji s obezitou. Petr Fořt tvrdí, že žádný obecně platný návod...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

Premium

Pes celý život čeká na to, až ho někdo sprdne, říká veterinář

Do své ordinace v centru Prahy dochází den co den už 22 let, aby znovu na nohy postavil čtyřnohé domácí mazlíčky. „I...

Najdete na iDNES.cz