Neděle 5. dubna 2020, svátek má Miroslava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 5. dubna 2020 Miroslava

Vetchý v posilovně nikoho nenapadl. Za lež bulváru vysoudil půl milionu

  19:29aktualizováno  19:29
Herec Ondřej Vetchý uspěl s další žalobou kvůli nepravdě v bulvárním tisku. Městský soud v Praze ve středu rozhodl, že ho má vydavatelství Bauer Media odškodnit půl milionem korun za dva články. Podle jednoho z textů měl Vetchý napadnout člověka cvičícího v posilovně. Herec tam ale v době incidentu nebyl.

Článek s nadpisem „Ondřej Vetchý má nervy na pochodu“, který se týkal napadení ve fitcentru v Praze na Vinohradech, zveřejnil časopis Rytmus života v lednu 2014. Autoři ho doprovodili podtitulkem „Postrach posiloven“ a napsali, že byli nečekanými svědky toho, jak se Vetchý nevybíravě pustil do jednoho mladíka, který ho zdržoval při cvičení na strojích.

Během dokazování u soudu vyšlo najevo, že herec v posilovně nikoho nenapadl. V době, kdy se incident odehrál, tam nebyl. Aktéry konfliktu byli dva trenéři. „Ano, musím připustit, že v řízení nebylo prokázáno, že by byl žalobce účastníkem toho konfliktu,“ konstatoval právní zástupce vydavatelství Jiří Trunečka.

Autoři článku také čtenářům sdělili, že Vetchý „několikrát dokonce fyzicky napadl fotografy, kteří ho fotili na veřejné akci“. Herec to odmítá. 

„Tady jsem vykopával na nějaké akci balon,“ ukazoval v jednací síni Vetchý jeden časopis s fotografií, na které má vykopnutou nohu do vzduchu. „A oni napíšou NAPADL FOTOGRAFA. Bylo tam sto svědků, že jsem vykopával balón. Vy jste o mně vytvořili předobraz, že jsem člověk, který není zcela psychicky zdráv. Takových článků tady mám asi dvacet. Vy jste vypreparovali promile toho, co ve mně je, a udělali jste z toho těžiště mé osobnosti,“ zlobil se u soudu herec.

„S Ondrou jsem v posilovně byl, já tedy necvičím, tak jsem seděl v koutě, ale jak tam přišel, tak odešel. Rozhodně si nemyslím, že je to agresivní jedinec, který by vyvolával konflikty,“ uvedl u soudu ředitel IKEM Aleš Herman, který se s hercem zná a byl předvolán jako svědek.

V jednací síni se Vetchého zastal také pražský radní pro kulturu Jan Wolf nebo ministr kultury Daniel Herman. „Někteří lidé v mém okolí byli těmi články zpochybněni, dotazovali se mě, co si o tom myslím. Vnímal jsem tam výrazné riziko poškození dobrého jména člověka, kterého si vážím,“ zdůraznil ministr.

Fotogalerie

Druhý žalovaný článek vyšel v březnu 2014 v týdeníku Pestrý svět. Prodej časopisu propagoval reklamní spot v komerčních televizích i titulní strana s fotografií manželů Ondřeje a Ireny Vetchých a nápisem na obálce „Šokující odhalení: Podvádí ho manželka?“. Teprve při přečtení článku čtenáři zjistili, že se týká toho, že si žena herce, který si střeží svoje soukromí, založila facebookový účet a publikuje na něm rodinné fotografie.

Autorka článku uvedla, že se Vetchá „zpronevěřila všemu, na čem herci tolik záleží“, je to „nečekaná zrada od jeho lásky“ a „herec patrně nemá ponětí, že jej partnerka podvádí a jedná v naprostém rozporu s jeho přesvědčením“.

Při jednání u soudu se ukázalo, že Ondřej Vetchý o facebookovém profilu své ženy věděl. Ač s ním nesouhlasil, respektoval, že ho má. „Ten článek považuji za nehoráznou drzost a mediální šikanu svojí osoby, měl evokovat, že ho podvádím, že mám asi nějakého milence nebo nějaký paralelní vztah. Proti tomu se tedy ohrazuji,“ řekla před soudem Irena Vetchá. Podle ní si dal bulvár zřejmě za cíl jejich manželství podrývat a bombardovat.

„Jsem přesvědčen, že informační hodnota článku je nulová, že nemohl způsobit zásah do osobnostních práv žalobce. Nikdo z dnes slyšených svědků článkům nevěřil, “ uvedl v závěrečném návrhu právník vydavatelství. Požadované odškodnění ve výši půl milionu korun označil za nepřiměřené.

„Žalované vydavatelství vědělo, že neuvádí pravdivé údaje, zveřejněné informace měly mého klienta před veřejností dehonestovat,“ je přesvědčena hercova advokátka Lenka Radoňová.

Soudkyně Dagmar Stamidisová dala jí i Ondřeji Vetchému za pravdu. Žalobci přiznala to, co požadoval - půl milionu korun. „Jednání autorky článku (o incidentu v posilovně) bylo bezprecedentní, okolnosti si vymyslela a i ta fotografie, která byla u článku, byla z jiné posilovny. Ona se ani neobtěžovala s tím, aby si vyfotila tu posilovnu, kde mělo k tvrzenému incidentu dojít,“ kritizovala soudkyně práci redaktorky.

Za poškozující označila i druhý žalovaný text. „Kdokoliv uvidí tento článek (Podvádí ho manželka?), koupí si ho s tím, že v článku bude uvedeno, že je paní Vetchá žalobci nevěrná. Ten otazník nic neznamená. Mám za to, že požadavek na přiznání částky 500 tisíc korun je přiměřený,“ uvedla soudkyně.

Rozsudek není pravomocný. Žalované vydavatelství Bauer Media se pravděpodobně odvolá k Vrchnímu soudu v Praze. Nejde přitom o první spor mezi hercem a touto společností. Letos v březnu vysoudili Vetchý a jeho žena pravomocně za článek v časopisu Spy, který vydával hercovu manželku za milenku, odškodnění ve výši 700 tisíc korun (podrobnosti zde).

V předchozím sporu hájil článek někdejší šéfredaktor časopisu Spy Pavel Novotný (publikováno 7. 3. 2017):

Autor:
  • Nejčtenější

Ornella Koktová je podruhé maminkou. Dítě dostalo severské jméno

Ornella Koktová (27) je dvojnásobnou maminkou. Po synovi Quentinovi (7) přivítali šťastní rodiče 1. dubna na svět...

Dávám tomu sedm let, říká Khousnoutdinová o vztahu s miliardářem Janečkem

Český matematik a miliardář Karel Janeček (46) a jeho partnerka, kněžka Lilia Khousnoutdinová (31), se svěřili s tím,...

Asi jsem prodělal COVID-19 v lehčí formě, tvrdí Ledecký

Janek Ledecký (57) se svěřil s tím, že měl po návratu ze zahraničí neobvyklé dýchací potíže, které postihly i jeho ženu...

Ivana Gottová ukázala momentku s nemocným manželem a chystá tři projekty

Ivana Gottová se na sociálních sítích ozvala fanouškům zesnulého zpěváka Karla Gotta. Poděkovala všem zdravotníkům,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Thajský král si udělal karanténu v německém hotelu. Vzal s sebou i harém

Zatímco jeho krajina bojuje s pandemií koronaviru, thajský král Mahá Vatčirálongkón (67) se uchýlil do karantény....

Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

Storno přijde draho, Češi nechají cestovkám desetitisíce za ­propadlé zájezdy

Přijít o desítky tisíc za neuskutečněné zájezdy je problém, se kterým se potýká řada českých klientů cestovních...

  • Další z rubriky

Tekashi 6ix9ine je na svobodě, z vězení ho pustili kvůli pandemii COVID-19

Jeden z nejpopulárnějších raperů současnosti Tekashi 6ix9ine, vlastním jménem Daniel Hernandez (23), byl ve čtvrtek...

Trumpová: Jsem na tom jako ostatní rodiče. Pracuji z domova a čtu Homéra

Ivanka Trumpová (38) dobu koronavirové izolace tráví společně se svými třemi dětmi. Navíc se věnuje četbě, učí se na...

Premium

Hvězdou na druhý pokus. Díky Deadpoolovi žije svůj hollywoodský sen

Dnes patří Ryan Reynolds mezi nejznámější hollywoodské herce, ale nic není zadarmo a u Reynoldse to platí dvakrát....

KVÍZ: Kovy, Král i Fatty. Jak dobře znáte slavné youtubery? Otestujte se!

Jste na YouTube jako doma? Pak vám jistě neunikli ti, kteří udávají na této platformě trendy.

Máte virový, nebo bakteriální zánět? Vyzkoušeli jsme domácí CRP test
Máte virový, nebo bakteriální zánět? Vyzkoušeli jsme domácí CRP test

Dvacet testerek mělo možnost vyzkoušet domácí CRP test od Veroval. Jeho pomocí dokážete prověřit, jestli vám v těle řádí virový, nebo bakteriální zánět. Jak testy dopadly? A vyplatí se je pořizovat?

Najdete na iDNES.cz