Luboš Xaver Veselý a Jitka Asterová (2011)

Luboš Xaver Veselý a Jitka Asterová (2011) | foto: Lenka Hatašová iDNES.cz

Zviditelnili se díky chlapci na vozíku, útočí konkurence na Muže roku

  • 100
Nová soutěž Sympaťák roku, která si podruhé ve své historii dává za cíl najít nejsympatičtějšího muže republiky, přitvrzuje. A to rovnou na účet konkurenčního Muže roku. "Nechceme být soutěží, o které se ví jen díky chlapci na vozíku," říká za Sympaťáka roku Luboš Xaver Veselý.

Muž roku se v Česku pořádá už dvanáct let, za soutěží stojí David Novotný, který organizuje i nejrůznější charitativní akce. Sympaťák roku se poprvé představil loni a za akcionáře v pozadí mluví moderátor Luboš Xaver Veselý. 

Ten se v souvislosti s relativně zajetou konkurencí příliš nepáral. Obul se do ní, jak se jen dalo. "My se lišit nemusíme, konkurenci naštěstí nemáme. Pokud vím, soutěž na takové úrovni a s takovým zabezpečením je v zemi jediná. Jestli jsou nějaké další v regionech, o tom nemám povědomost," uvedl s ledovým klidem v obličeji Veselý, který záhy ještě víc přitvrdil.

Finalisté soutěže Sympaťák roku 2011 a porotkyně Jitka Asterová a Heidi Janků

"Nechceme být soutěží, o které se ví jen díky jednomu chlapci na vozíku. Takového faulu bychom se nedopustili. Ani nebudeme vítěze lacině tahat po dětských domovech. Za námi stojí firmy, které umožní mít kvalitní režii, produkci i zázemí, aby se nestalo, že v půlce představení vypadne elektrika a v sále zhasne," doplňuje mluvčí. 

Poukazuje tím na předloňského vítěze Muže roku Martina Zacha, který soutěž zviditelnil svým smutným životním příběhem. A druhá připomínka patřila finálovému večeru Muže roku v Náchodě, kde několik minut nešel proud.

Letošní finalisté soutěže Muž roku s Martinem Zachem a Davidem Novotným - Představení finalistů soutěže Muž roku 2011

Organizátor Muže roku David Novotný považuje vyjádření konkurence za pouhou snahu se více zviditelnit. "Muž roku není pro nikoho zlatým dolem, jako je tomu v konkurenčním případě. Mohl bych všechny výtky logicky vysvětlit a jednoduše odpálkovat, avšak nemám potřebu se pouštět do hloupých žabomyších válek. Chápu, že potřebují touto lacinou reklamou na úkor dvanáct let fungujícího projektu s charitativním podtextem přilákat pozornost médií," uvedl Novotný.  

Skvělý mejdan a luxusní dovolená

Sympaťák roku je podle oficiálního vyjádření soutěží, která má jedinou ambici: najít takového muže, který podle zaplacené studie organizátorů splňuje parametry "sympaťáka".

"Pravdou je, že vítězi toho moc negarantujeme. Určitě mu negarantujeme pronájem bytu či kontrakt v modelingu. Tady nejde jen o to ukázat partičku nabušených svalovců, kteří mají šanci zahrát si v reklamě na žiletky. Možná, že v našich řadách žádný takový muž není, přesto se loňský vítěz dokázal prosadit i bez naší zásluhy. V Turecku měl například zakázku na reklamu," vysvětluje Luboš Xaver Veselý.

Kromě porotců Jiřího Pomeje, Heidi Janků či Jitky Asterové je patronem Sympaťáka slavný fotograf Robert Vano, jehož loňský kalendář s finalisty soutěže slavil nevídaný úspěch. "Loni se vytisklo dva a půl tisíc kusů a dva půl tisíce se jich prodalo. To samozřejmě není zásluha produkce, ale mistra Vana. A přinejmenším po naší soutěži zůstane tento kalendář, a nikoliv nějaká hořkosladká tečka v podobě článků, které se objevily ve všech bulvárních novinách," neztrácí dál verbální zábrany mluvčí nové soutěže mužské krásy.

Jiří Pomeje a Luboš Xaver Veselý

Heidi Janků

Heidi Janků a Robert Vano

Nový Sympaťák roku 2011 se zvolí 15. října 2011 v Národním domě na pražském Smíchově. Právě tady se během finále představí dvanáct mužů z Česka i Slovenska, kteří dokázali udolat konkurenci čítající více než 300 přihlášených. Vítěz získá jako odměnu luxusní dovolenou v Las Vegas a Los Angeles.   

Jak vnímáte kritiku zástupců soutěže Sympaťák roku?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 pondělí 3. října 2011. Anketa je uzavřena.

Snaha se zviditelnit
Snaha se zviditelnit 654
Kritika je opodstatněná
Kritika je opodstatněná 93